Sedan företaget grundades i Suwon, Korea 1969, har Samsung Electronics vuxit till en global ledare av informationsteknik, och leder mer är 200 dotterbolag i världen. Företagets utbud omfattar hemelektronik såsom TV, bildskärmar, kylskåp och tvättmaskiner samt viktiga mobila telekommunikationsprodukter som smartphones och tablets. Samsung fortsätter också att vara en pålitlig leverantör av viktiga elektroniska komponenter som DRAM och halvledare.
Samsung förbinder sig att skapa och leverera högkvalitativa produkter och tjänster som ökar bekvämligheten och gynnar smartare livsstil för sina kunder runt om i världen. Samsung är fast beslutna att förbättra det globala samhället genom sin ständiga strävan efter banbrytande innovationer och värdeskapande.
46431 Partihandel med elektriska hushållsmaskiner och -apparater, 46432 Partihandel med ljud- och bildanläggningar samt videoutrustning, 46521 Partihandel med elektronikkomponenter, 46434 Partihandel med elartiklar
Mardröms upplevelse! Beställde en Samsung S22 ultra samt ett slikonskal. Jag fick telefonen men inte skalet. Ringer och mailar och chattar med kundservice. De uppger att skalet kommer separat. Så långt inga problem. Men skalet dröjer flera veckor. Jag ringer och mailar och chattar med kundservice. De säger att det är på väg, då har det gått två veckor. Jag uppger att jag inte kan vänta längre och kan köpa ett i affären så jag vill avboka det. De säger att det går bra. MEN på första fakturan är s
O E
mer än ett år sedan
Detta är självupplevt! Köpte en Samsung tvättmaskin och den totalhavererade efter fem år på grund av att man använt aluminium som fäste för trumman som går i tvättvattnet. Alla med lite kunskap om korrosion vet vad som händer och det blir stora mängder som kommer på kläder och ut i avloppsvattnet samt förstör pumpen. Samsung påstår att det uppfyller ställda krav och då tycker jag att EU bör skärpa dem. Mvh Oddbjörn
3KGT
mer än ett år sedan
Lämnade in min Note 2a för skärmbyte i deras service center. Allt klart på ca 20 min och till en kostnad för 1300 kr, när andra butiker ville ha mellan 2000-3000 kr för samma jobb och flera dagars inlämning. Trevlig personal.. Rekommenderas ++++++++++
Wilhelm
mer än ett år sedan
Köpte en 64 plasma ,efter i vecka gick den sönder allt blev svart efter ytterligare 6 månader började den frysa bilden. Det är totalt omöjligt att få tala med någon ansvarig hos samsung. När den inköptes i mars 2012 var de en av samsungs dyraste modeller. Servicen från samsung har varit urdålig. Jag förstår att saker kan gå sönder men då har man möjlighet att åtgärda detta på garantin När den funkar är det nog en bra tv Jag tänkte köpa en samsung 75:a men efter den dåliga eftermarknadsservicen blir det en 84:a av annat fabrikat istället ,sämre service får man leta efter Tänk er för innan ni köper en ny samsungprodukt
Thomas Palm
mer än ett år sedan
Servicekillen som jag blev erbjuden att komma och titta på min 40" Smart LED TV, har varit här nu. Han försökte på alla tänkbara sätt att justera bort den gröna svärtan, utan minsta resultat. Han verkade till slut uppgiven och sa att det här får ni nog leva med. Jag frågade då om det här var något speciellt problem med just denna modell ? Nej svarade han, jag frågade då varför jag ska behöva leva med en TV som har grön svärta när jag har betalat fullt pris för en ny fullgod TV som det inte ska vara något konstigt med och ingen sekunda produkt ? Då säger servicekillen att de kanske kan behöva ta in den på verkstad igen eller också får jag kontakta V.O.C. Jag tänker aldrig in på verkstad igen och få vara utan TV i 3-4 veckor en gång till. Jag beslutar mig för att kontakta V.O.C. och tycker att det borde väl vara enklast både för dem och mig att byta ut detta måndagsexemplar mot en likvärdig produkt. Efter några dagars väntan efter att de bekräftat att de mottagit mitt ärende, så får jag då svaret. "Fenomenet ni beskriver klassas ej som ett produktionsfel, det är en egenskap som finns på grund av all bildkompensering en LCD/LED-TV måste utföra. Fenomenet blir extra tydligt om man har TV:n i dynamiskt bildläge. När er TV var inne hos vår verkstad, så jämfördes den med en exakt likadan modell för att verifiera detta. För att minimera denna egenskap kan ni prova med att ändra bildläge (det gjorde servicekillen)på TV:n. Tyvärr kan vi ej erbjuda er en reklamation eller utbyte av denna produkt" Så enkelt blev jag alltså bortdribblad av Samsung. Samtidigt är det intressant att få veta att runt om i Sverige så sitter det alltså människor som tittar på Samsungs TV-apparater med grön svärta och tycker att det är helt ok. Min gamla tjock-TV från 90-talet producerade bättre bilder än denna Samsung Smart LED TV gör som jag gjorde dumheten att köpa.
ella
mer än ett år sedan
Lämnade in min produkt för service, de kunde förvisso inte göra nå't eftersom delarna slutat tillverkas, inte deras fel, MEN de ringde upp mig SAMMA DAG! Har aldrig varit med om nå't liknande. Supertrevligt mottagande också av personalen på kundmottag
Karl Filip
mer än ett år sedan
Vi såg en Samsung LED-TV och blev intresserade. Hemsidan ger MYCKET få fakta men desto mera skräp som "Designad för maximal dragningskraft" (det är ointressant för en som vill ha bra bild)! I ren desperation försöker jag nå Webmaster! HA! Support lämnas endast till den som köpt en Samsungprodukt. Ev. blivande kunder är ointressanta! Lycka till!
Cecilia
mer än ett år sedan
Köpte en tv. Pixelfel efetr tre veckor. Måste lämnas in för lagning. Klar efter 1 vecka. Går 3 månader, fel igen på skärm, lämnar in igen och klar efter en vecka. Visst, jag är måttligt trött på att en ny tv för ett 5 siffrigt belopp gått sönder två ggr på mindre än 6 månader. MEN! Samsung service i iista där jag lämnat in tvn har haft en otroligt serviceminded personal. Dels de två tjejerna som mottagit mig och sedan att tv blivit klar efter redan en vecka. Det övervägde nästan att fått vara utan tv ett par dagar. Ok, sen att det kostat mig tid i form av att ominstallera alla kanaler, ta mig till servicen, hämta etc, det är en annan fråga!
Anonym användare
mer än ett år sedan
Samsung är bra & har väldigt bra mobil telefoner, dock är inte livstiden så lång. Jag har haft några med touck & dom slutar ofta funka vilket göra hela mobilen helt meningslös !
Bernt Olsson
mer än ett år sedan
Nej tack till aggressiv reklam på Internet!
Jonas Palmqvist
mer än ett år sedan
Köpte en Galaxy SII för 11 månader sen. Började stänga av sej hela tiden för 1 mån sen. Lämnade in den på NoN HBG.Nu vill jag varna alla presumtiva Samsungköpare: 1; Samsung följer inte konsumentlagen. Den säger följande, de första 6 månaderna skall tillverkaren bevisa att produkten inte är defekt utan att kundens handhavande skadat telefonen. Efter de 6 månaderna skall kunden bevisa att denne ej skadat telefonen. Hörs jätteenkelt ju! Nej det är det inte. SS ställer krav på verkstäderna hur dom skall agera, med andra ord mjukvaruskada(kundens fel) Hårdvaruskada (kundens fel,handhavandefel) eller om inte de första 2 går;fuktskada,vattenskada(naturligtvis kundens fel) Rapporten man får från verkstaden är undermålig, dom fotograferar(i mitt fall) kontakten på avstånd! Inga invärtes foto! På ex fuktmarkörerna. När man konfronterar verstaden så säger dom: vi gör bara vad samsung kräver av oss. Och det kostar desutom 350 att göra ett reklamationsannspråk! Med andra ord, du har ingen garanti överhuvudtaget på Samsung.
Anonym användare
mer än ett år sedan
Jag köpte en Samsung headset adapter till min Samsung-telefon eftersom en annan adapter inte fungerade. Denna adapter fungerar dåligt och jag försökte då få reda på var jag kan få tag på en som fungerar, via deras kundtjänst.
En kundtjänstmedarbetare säger att den adapter jag har är en gammal modell och att det finns en ny som ska fungera, men ger mig inget produktnummer. En annan påstår att hen hittat den nya produkten och skickar mig en länk till samma produkt som jag redan köpt (som inte fungerar korrekt). De andra kundtjänstmedarbetarna hävdar att den adapter jag har inte existerar!
Telefonen jag köpte (Samsung Galaxy Gio) fungerar acceptabelt, även om den är seg vid samtal, men nu funderar jag starkt på att göra mig av med den och skaffa en telefon som har bra tillbehör från ett företag som har kompetent kundtjänst!
Lasse H
mer än ett år sedan
Köp inte din tv från Samsung. Sök på nätet efter "samsung tv clicking noise" eller "Samsung capacitor problem". De ljuger när de säger sig inte känna till fabrikationsfel. De anstränger sig inte alls för att hjälpa till.
Izvestia
mer än ett år sedan
Problem med en LCD kabel på min NC10 netbook. Åkte dit med den och fick den fixad till dagen efter. Hade gått att laga medan jag väntat om inte kabeln varit slut för tillfället. Jämfört med att lämna in samma dator tidigare på OnOff och få vänta >2 veckor på att få en lika enkel reparation (tangentbordsbyte)... Dessutom gjorde miffona på OnOffs serviceföretag en ominstallation... för att byta tangentbord!
Västerås
mer än ett år sedan
så stora leverantörer av elektronik borde vara måna om sina kunder... Jag har jobbat som säljare i stort företag i sve.. och har aldrig vart med om sämre kundservice.. nog för dom man pratade med var trevliga.. MEN inget händer....!! Dom får - 5
GS
mer än ett år sedan
Mitt företag köpte in ett antal telefoner av märke Samsung. Telefonerna skulle tåla lite tuffare tag. vilket passar oss som användare bra. Dessutom var det 2-års garanti, väldigt bra????? På en av telefonerna lossnar plötsligt sim-kortshållaren, lämnar in den för service. Dom påstår att garantin inte gäller, yttre påverkan, Sim-kortshållaren är rörd vid ett tillfälle, då vi stoppade in Sim-kortet 1:a gången. USCH mycket dåligt att en telefon som skall klara tuffare tag inte ens klarar av att man stoppar i ett Sim-kort, vad är då tuffare tag????? Vi byter nu tillbaks till Ericsson telefoner.
Leena Höijer
mer än ett år sedan
Värdelös chatt! De har inte svar och tar inte reda på något! Hänvisar till telefon, som hänvisar till chatt! Om man har support så ska den vara utbildad och serviceinriktad. Inte lat och okunnig! Har namn på chattaren som inte kunde något om företagets produkter, om bolaget är intresserade av att kunderna ska handla!
Bengt Axmèn
mer än ett år sedan
Köpte i mars 2015 en ny tv samt sunbar Samsung Hos Siba i Kungsbacka ! För 4 veckor sedan var jag h lämnade in Förstärkaren till Sunbaren för belysningen på fronten lyste bara delvis 1 Det skulle ta ca 2-3 veckor att laga ! var inne hos Siba och frågade varför inte den var klar! Då fick jag reda på att de inte kan göra något för det är Samsung som bestämmer verkstad för reparationen ! Då sa jag att är det för mycket begärt att ni ringer verkstaden !! nu är det inne på 5 veckan för att byta en lampa i fronten!!! aldrig mera en Produkt från Samsung!!!! Bengt!
niclas
mer än ett år sedan
Köpte en samsung kyl/frys för 5 månader sedan som inte fungerat korrekt. Har varit i kontakt med samsung från dag 1. Men fortfarande har dom inte löst problemet. Har aldrig varit med om någon uslare service i mitt liv. Från och med nu kommer varken jag eller någon jag känner välja samsung när vi köper ny elektronik.
Thomas Palm
mer än ett år sedan
Efter mycket om och men så skickade ni en serviceman hem till mig för att försöka fixa min problem-TV till slut. Servicekillen bytte ut vissa väsentliga delar inne i TV:n, men efter det så var allt lika uselt som innan. Dessutom så tillkom ytterligare ett problem med TV:n som inte var innan servicekillen var här och det är att den omotiverat slocknar mitt under pågående TV-tittande. Jag stängde av skärmsläckningsfunktionen, men det har inte hjälpt. Den fortsätter att bara stängas av helt plötsligt, ibland efter 2 timmar, ibland efter 4 timmar eller ibland inte alls. Jag frågade Samsung Service om de inte kunde komma tillbaka och ställa till rätta detta nya krångel som deras egen personal hade orsakat? Men icke då, detta var inte något som omfattades av garantin. Så om jag vill få hem någon som åtgärdar detta nya problem som Samsung Service själva har orsakat, så får jag betala för det. Verkligen häpnadsväckande dålig service.
Thomas Palm
mer än ett år sedan
Jag köpte en Smart LED-TV och reagerade direkt mot att 75% av all svärta var mörkgrön, men tänkte att det går väl att justera bort med någon knapp. Skuggor var gröna, hår, bildäck, dörröppningar etc och t.o.m svart/vita filmer hade grön svärta. Jag kunde dock inte finna någon funktion på TV:n som fick bort det gröna och när en pixel så småningom gick så skickade jag in TV:n på service i Kista. De behöll TV:n i över 3 veckor och när jag fick tillbaks den så hade de inte hittat något fel på den annat än pixeln. Det hade varit urtrist att inte ha en TV att titta på under drygt 3 veckor och när jag då äntligen får tillbaks den, så får jag inte tillbaks de 8 st skruvar som behövs för att montera stativet. Jag påpekar detta och då skickar de 6 st skruvar till mig i slutet på veckan !!? Eftersom jag inte vet något om skruvar och inte ville förstöra gängorna, så fick jag snällt vänta till nästa vecka för att få skruvarna (4 veckor utan TV totalt alltså). När jag då äntligen fick upp TV:n på stativet och kopplar in den, så det första jag ser är människor med grönt hår. Jag blir så rasande arg, därför det innebär att Samsungs servicepersonal bara har förvarat min TV under dessa veckor utan bry sig om detta som jag påpekat från början. Jag tog fram min digitalkamera och tog ett par bilder som exempel och mailade in till dem. Jag fick ett svar nästa dag att de skulle undersöka saken och återkomma. Men det har de inte gjort, det har gått över en vecka nu och de bara ignorerar mig. Jag tänker definitivt aldrig köpa en Samsung TV någon mer gång.
Mats
mer än ett år sedan
Keyboard VG-KBD1000-1500 funkar mycket dåligt i Samsungs Smart TV. Det är ett fåtal appar där tangentbordet kan utnyttjas, när man skall skriva in text i sökrutor, mailadresser, lösenord mm.+ andra funktioner. Har varit i kontakt med Samsung som konstaterar samma sak men gör inget åt det. Varför sälja ett tangentbord som inte funkar till sin egen Smart TV?
Påtvingad kund
mer än ett år sedan
Efter att Comhem gjort en kanalomläggning och då anser att Samsung ska sköta kundtjänsten till alla som har Samsung TV och inte kommer ihåg hur man gör en kanalsökning och inte heller hittar sin manual. Samsungs kundtjänst (pratade med en tjej) har full koll på hur det ser ut på min TV vid varje steg i kanalsökningen. Otroligt att få sån hjälp! Känns ju som om Comhem borde vara de som sköter sina kunders problem som de orsakat men icke. De slänger på luren när man ringer dem. Comhem är urusla banditer!
Anonym användare
mer än ett år sedan
Bra kvalitetsvaror, både telefon och tv fungerar perfekt till ett helt okej pris! Man får valuta för pengarna.
Anonym användare
mer än ett år sedan
Grymma på skärmar, mobiler, SSD-diskar m.m. Servicen är inte den mest hjälpsamma, det tar tid när de är så stora.
Anonym användare
mer än ett år sedan
har en gammal samsung som jag använder som extratelefon och den har jag haft i flera år aldrig något krångel.
Martin Huusfelt
mer än ett år sedan
Samsung Support Göteborg their new Support = AWESOME incredible competent people but their old Riga nooooooooooooooooo stay away, stupid people who has never had a Samsung product in their hands they read internet and make guesses dont even know Samsung products and is very clear to me they want just 1 thing and thats say goodbye and take next call as fast as possible...
Very disapointed in old Samsung Support, but to their defence their new support is AWESOME WELL DONE
Peter I.
mer än ett år sedan
Jag har köpt flera samsung Wave telefoner. Fungerar hur bra som helst. Dessa telefoner kör Samsungs eget smartphone OS som heter bada. Mycket bra !
mycket missnöjd kund
mer än ett år sedan
Köpte deras flaggskepp i deras mobiltelefon sortiment, efter 2 månader stänger telefonen av utan anledning. Har enligt deras rekommendation nollställt och uppgraderade det flera gånger utan effekt. Nu säger de att det "Globala garantin" gäller inte för att den är köpt via nätet från ett franskt företag. Usel service!!!! Köp inte Samsung via nätet för att Samsung vägrar att reparerar sina dåliga produkter. Hade planer på att köpa 3D LED TV från dem men ALDRIG MER SAMSUNG!!!!
MJ
mer än ett år sedan
Sedan första Samsung kom in i mitt liv, en videokamera för ca 15 år sedan, så har jag nästan uteslutande handlat Samsung (Undantaget är mobiler, därför gäller detta TV, video, Dvd etc). Bra kvalitet, bra bild, snygg design, användarvänligt osv. Det som nu senast imponerat är när jag fick problem med en digitalbox och ringer deras support ca 19:15, och får ett svar direkt. Ett par knapptryckningar och vi var igång igen. Fantastiskt!
Missnöjd kund
mer än ett år sedan
Strul med TV = NOLL service .. bara tjafs och 300 telefonköer...