Om Rembackens Djurklinik AB

Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att du som företagare enkelt kan uppdatera din företagsinformation här på Eniro?

Rembackens Djurklinik AB, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namnRembacken Veterinärtjänster AB
BolagsformAktiebolag
Datum för upprättande26.01.2007
Org.nr:5567220743
ArbetsgivaravgiftRegistrerad
Aktiekapital100000
Omsättn.intervall20000 - 49999
F-skattJa, registrerad för F-skatt
Registrerad för momsJa
SNI-bransch75000 Veterinärverksamhet, 13990 Övrig textilietillverkning

Exekutiva befattningar/Administration

Börje Sigvard RembackenLedamot
Dionne RembackenSuppleant
Johan Erik Niclas BergenmoHuvudansvarig revisor

Omdömen om Rembackens Djurklinik AB

Erika Edshammar

mer än ett år sedan

Bästa veterinärkliniken i världen.
Vi är så tacksamma för all hjälp med vår katt

IngBritt Nystrand

mer än ett år sedan

En kvarts försening. Max 10 min undersökning.Punktion av böld, ingen tvätt av såret. Fick betala fullt pris för 30 min undersökning. "Kort" i kommunikationen, fick fråga för att få veta hur vi skulle göra i fortsättningen.
Katten Doris med husse och matte.

Marianne Johansson

mer än ett år sedan

På Rembackens hemsida skriver man bl.a. att man har en "välutrustad klinik där vi engagerar oss i patienten och fokuserar på bra djurvård och en öppen dialog med djurägaren".
Detta är inte något jag kan hålla med om. Alla, även veterinärer, kan göra katastrofala missbedömningar", men så STÅ för det då åtminstone. Inte ens när katastrofen är ett faktum kan Rembackens ägare tillstå att bedömningen från hans sida var felaktig!! Nej då försöker han bl.a. att skylla ifrån sig på tidigare undersökande veterinärer. Men det var knappast deras fel att allt gick snett hos Rembacken. Att låta en katthona ligga i FEM timmar i väntan på snitt, så ungen hinner dö är oförlåtligt. Att skylla detta på att det var "Drop in" håller inte heller, för de skulle ha skickat mig vidare till Ultuna om de inte hade tid. Men då hade kliniken förlorat inkomsten det skulle ge att snitta....eller? Så trots att honan gått och droppat blodblandat fostervatten i två dygn så ansåg man inte att det var akut. Var syftet att invänta akut läge, så lyckades detta så pass bra att patienten dog! Men något fel...nej DET har man inte gjort. Jag har som uppfödare många kontakter i Uppsala med omnejd och alla håller med om att så här får det inte gå till. Eller så har de egna dåliga erfarenheter. Hursomhelst så kommer varken jag eller mina uppfödarvänner att sätta vår fot hos Rembackens igen.

Anonym användare

mer än ett år sedan

Börje, Monica och Dione. särskilt Tack för att ni alltid finns där och ger så superfint bemötande och är lätta att prata med, hanterar djuren fint och ställer upp för dem även när klinken stängt. Bemötandet, operation och omhändertagandet av ming väns nyopererad hund som var väldigt svag efter en komplicerad operation var fantastisk. All eloge och tack för ert alltid ödmjuka bemötande.

JG

mer än ett år sedan

TA INTE ERA ÄLSKADE DJUR TILL REMBACKEN!! Min lilla chihuahua skulle kastreras för att ena testickeln låg i ljumsken. Dålig kontakt från Rembackens sida under operationsdagen, sluta med att jag åkte dit och fråga vad fan som pågick, när jag ringde fick jag hela tiden till svar att han låg på operationsbordet, lämna in honom ca kl.10:00 fick tillbaka honom otroligt medtagen ca kl.18:00. Ingen hade tagit reda på var testickeln fanns så man hade börjat med att öppna hela buken, där fanns inget så då öppnades ljumsken där den legat hela tiden. Jag fick betala för en bukoperation men kom själv på att klaga och fick efter bråk och tjat tillbaka mina pengar. Min hund var otroligt sjuk efter operationen och blev bara sämre och sämre, han hade ont på ryggen vilket kändes konstigt då op gjordes på magen. Jag var på två återbesök hos två osympatiska människor, den ena hånflina åt min oro och förtvivlan och påstod att -hundar känner inte någon smärta som människor gör. Och han ska vara veterinär? Snarare djurplågare! Efter 12 dagar tog jag min hund till en annan klinik, där kom dom snabbt fram till att min hund blivit brännskadad av Rembackens värmedyna under kastreringen, den hade han legat på under 1,5 tim enligt journalen. Allt avbokades och han opererades akut under flera timmar, massor av död vävnad fick avlägsnas och han syddes ihop med nöd och näppe, allt som var skadat kunde inte avlägsnas för då hade man inte kunnat sy ihop den lilla hunden, totalt fick han 25cm stygn över ryggen. Det tog lång tid för min hund att bli frisk men efter mycket kärlek, lirkande med mat och vatten så är han nu bättre men inte samma glada hund. Jag önskar att jag ALDRIG vänt mig till Rembacken! Efter detta har jag av ren slump här och var stött på människor som också råkat ut för hemska saker hos Rembacken med både katter och hundar. Rermbacken vägrar kompencera mig och han ville använda min hundförsäkring till att finansiera hans slarv.

Svar från företaget

Det stämmer att Din stackars Chihuahua fick öppnas både i buken och i ljumsken innan jag hittade testikeln och därmed blev det en längre operation än förväntat!

Tyvärr kunde jag inte säkert fastställa var den saknade testikeln låg innan operationen utan tvingades därmed göra även en buköppning innan testikeln lokaliserades djupt in i ljumsken.

Vi försöker ha en så rättvis debitering som möjligt gentemot våra kunder och debiterar endast för det arbete vi utför, alltså blir det billigare att operera på ett ställe än på två ställen hos oss. Det råder ju fri prissättning i vår bransch och många kliniker väljer ett pris för kastration var testikeln oberoende av var den ligger men vi har valt att debitera “minsta möjliga” och anser att det blir mer rättvist gentemot våra kunder.

Nu har vi dessutom ändrat våra rutiner och rekommenderar alltid ett ultraljud av buk och ljumske på hundar som saknar en testikel för att på alla sätt minimera det operativa ingreppet.

Vi är hemskt ledsna för att Chihuahua drabbades av en brännskada på ryggen i samband med operationen! Avsikten med att hålla våra patienter varma under operationer är ju att de ska må så bra som bara är möjligt efteråt, men i Chihuahuas fall resulterade det ju i en allvarlig olycka och det var ju först efter 12 dagar som det gick att se att Chihuahua blivit bränd på ryggen!

Anledningen till olyckan visade sig vara en defekt värmedyna och efter olyckan har vi bytt ut hela vårt sätt att hålla djuren varma under operationer så att det inte ska kunna inträffa igen!

Vi beklagar djupt den olycka som inträffat men vill påpeka att olyckor tyvärr kan inträffa även när en veterinärklinik ansvarar för era djur. Det är naturligtvis mycket ovanligt att det inträffar olyckor, men om det gör det hos oss så är vi stolta över att kunna säga att vi tar vårt ansvar för den behandling som krävs för att Ert djur skall bli återställt!

Jag, personligen och i enlighet med vår kliniks policy att vara rättvis och ansvarstagande, var ju mån om att vår klinik stod för alla kostnader som uppstod i samband med olyckan. Detta trots att behandlingen i detta fall, för att ytterligare tillfredsställa Er som kund och efter Era önskemål, skedde på en annan djurklinik.
Nu var ju Chihuahua oförsäkrad men att försäkringen träder in i de fall när våra patienter är försäkrade är ju naturligt då den ju gäller just vid olyckshändelser.

Att vi betalade tillbaka hela kostnaden för operationen som kompensation ser vi som en självklarhet när en sådan här olycka inträffat!

Det gläder mig verkligen att veta att Er kära lille hund nu är fullt återställd igen och jag uppskattar Era åsikter under vår gemensamma färd att göra honom frisk och hoppas att de nya rutiner det resulterat i hos oss ska gynna våra älskade patienter!

Undertecknat

Börje Rembacken

Anonym användare

mer än ett år sedan

Alltid mycket bra bemötande och återkoppling från alla i personalen.

Johanna

mer än ett år sedan

Rembackens djurklinik är jätte bra!Personalen är superduktiga ,extra + till Börje ,som är såå duktig med våran hund Asta! Rekommenderar starkt Rembackens.

Kenneth

mer än ett år sedan

Efter att inte hitta någon som kunde ta sin tid att undersöka vår hund försökte jag på Rembackens drop in. Man ställe verkligen upp trots att de skulle ha slutat för länge sedan och och maten hade blivit kall för länge sedan. TACK för att Ni offrade er för vår hund så han kan bli frisk!

L

mer än ett år sedan

Var och opererade bort juvertumörer på min 12-åriga hund i Februari och det gick fort att få tid och det blev jättefint utfört. Efter bara några dagar var hon lika glad som vanligt och nu är det som att det aldrig har hänt. Börje var väldigt proffsig och hade tålamod och förståelse med min oro och mitt velande fram och tillbaka om hon skulle opereras eller inte. Det kändes tryggt när vi gick därifrån och ännu gladare blev jag när han ringde en vecka senare om att knölarna var godartade och att det såg bra ut. Jag är väldigt nöjd med Börje som veterinär!

Marika

mer än ett år sedan

Underbar och medkännande, trevlig personal! De ger verklgien sitt YTTERSTA för djuret! Tack!!

Erika

mer än ett år sedan

Tack alla ni som var inblandade i operationen på min katt (Mysan). Jag gillar verkligen ert trevliga bemötande och att ni är så duktiga och professionella.

Marianne

mer än ett år sedan

Börje och receptionisten är jättetrevliga och lätta att ha och göra med. De andra som springer runt där undrar jag mest varför de är där för?!

Henrik Van Der Johansson

mer än ett år sedan

Jag är otroligt nöjd efter mina besök hos Rembackens. De tog hand om min katt, som fick stanna kvar tills han var helt frisk! Tack för att ni räddade tassen på min kisse efter bråk med nån grävling eller räv. Jag trodde det var en omöjlighet att rädda den! Tack också för att ni kom in på en söndag så snabbt.

Paula

mer än ett år sedan

Inte expert på allt, men villig att lära sig (Vilket man inte ofta råkar på när man har tamråttor) och en medmänniska, vilket är precis vad man oftast också behöver när ert kärt djur bli sjukt. Välutrustad, ny, fräsch klinik, god kirurg, bra personal i övrigt.

Mirja

mer än ett år sedan

Bara en massa ++++ för Börje Rembacken. Hit åker vi jämt om vi får problem med våra hundar och hundarna blir väl omhändertagna.
Snabba och effektiva, inga långa väntetider....
Rekommenderas Kennel Aspbackarna's/Mirja

CE

mer än ett år sedan

Har gått till Rembackens i några år nu och de kan sin sak. De tar väl hand om Djur och ägare. Hanterar allt proffesionellt och med lugn.

IS

mer än ett år sedan

Mycket bra omhändertagande. Noggrann undersökning.

sj

mer än ett år sedan

Rembacken är en riktigt duktig veterinär som jag kan lite fullt på. Mina katter tyckte mycket om att åka till veterinären, efter att vi träffat honom på ett besök. Otroligt bra hand om all de slags djur som kan komma dit.

ludvig axelsson

mer än ett år sedan

När man tar tandsten och samtidigt tar bort tänder fakturerar man för narkos två ggr. Dels 2.900 kr för" tandsten INKL NARKOS" och sedan 2.280 kr " NARKOS HUND ". Jag frågade veterinären om man sövt hunden två ggr. Nej allt gjordes på samma sövning.
Jag fick inget annat svar än att detta var rätt och så hade man alltid gjort.
Om inte annat så borde väl tandstenen kosta mindre om hunden redan är sövd. Jag tycker inte detta är riktigt seriöst. I övrigt är jag nöjd.
Ludvig Axelsson Skultuna

Henrik Van Der Johansson

mer än ett år sedan

Tack för hjälpen med vår lilla katt med en tass som han inte kunde använda utan bara gick på 3 ben.
Vänlig och kunnig personal. Jag såg hur katten kände sig trygg från början till slut.
Tack för att ni finns där.
/Henrik

Maj-lis Andersson

mer än ett år sedan

Först och främst: byt ut receptionisten - behövs någon som vet vad hen talar om.
Oerhört slarviga. Trots flera påstöttningar så verkar det helt omöjligt att få kontakt med någon ansvarig och få något utfört.
Dessutom har de mage att ta överpriser.
Men när pengarna är viktigast och djuren inte så intressanta så får man en veterinärklinik som man undviker mer än gärna.

Carina Bergh

mer än ett år sedan

Skrev inlägg den 19/6-13 när jag fortfarande var i chock efter det att Gizmo avlivats, vilket inte var så roligt :-( Veterinären på Rembacken gjorde inget fel, utan det var nog mer jag som djurägare som överreagerade och hade lite svårt med logiska tänkandet, utan gick mer i fösvar. Veterinären hade förklarat varför han skrev ut pencillin, att prognosen var dålig om Gizmos diagnos var det han befarade men ville prova och se om det kunde vara bakteriologiskt. Ulltuna hade fått en remiss där allt var skrivet och ifyllt men bortförklarades av UDS, samt att dom inte hittade den, varken när jag ringer efter att den är skickad, eller när vi kommer på besök (1 vecka efter tidsbokning). Gizmos prognos/sjukdomstillstånd var mycket sämre än vad han visat oss, vilket framkom när han skulle avlivas, eftersom hans respiration blev sämre och sämre efter det att premedicineringens effekt ökade. Han hade slutat andas innan veterinären kommer in för att ge sömnmedel och saltlösning. I stället för dyr och onödig undersökning, som inte är helt riskfri för hunden, valde veterinären att prova med penicillin i första hand. Han ringde oss 2 g under penicillin kuren för att höra hur det gick och om det gett några positiva förändringar. Så här i efterhand vet jag att Rembacken gjorde vad dom kunde samt ville se om det fanns något annat bakomvarande som försämrade hans hälsostatus. Jag fick också reda på efter avlivningen, av jourhemsfamiljen,( han var en omplacering) att förra ägaren och uppfödaren hade "legat i luven" på varandra. Detta därför att det fanns en Dolda fel försäkring med tillägg, att om det någon sjukdom under 3 års perioden uppstod, skulle hunden tillbaka till uppfödaren. Detta för att uppfödaren skulle betala ev veterinär vård/undersökning och om det var ärftligt betingat avliva hunden så det inte fördes vidare till nästa avkomma, sättas i avels förbud. Gizmo hade Larynx pares =förlamning i luftstrupen, vilket senare, som är vanligt bland större aktiva raser utvecklades till paralys. Jag beklagar och är ledsen över att Rembacken fick negativ kritik i onödan på grund av att jag inte hade alla uppgifter, förnekade information som jag fått och att jag i min frustration/sorg/förnekelse/chock upplevelse ville lägga skulden någonstans då jag mådde dåligt och såg mig själv som en dålig hundägare som utsatte min hund för, som jag såg det, onödigt lidande.

Carina Bergh

mer än ett år sedan

Om man misstänker en akut sjukdom, varför inte remitera patienten vidare? Varför låta djuret lida i onödan och prova andra vägar och invagga ägare i falska förhoppningar och sen inte sköta sitt åläggande genom att skicka remiss när det var sagt så ? Varför skicka remissen till berörd instans efter det att dessa ringt för att få kompleterande uppgifter då hunden är där för undersökning då ägaren rignt och pratat med berörd instans ? Nu blev vi uppringda om en tid för undersökning, då dom emottagit remiss från kliniken 1 vecka efter det att vi avlivat hunden !! Vi mådde dåligt under dessa 3 veckor från 1:a besöket till besök hos den klinik som skulle haft remissen. Jag hade en hund med dålig respirations förmåga vilket gjorde att hjärnan och hjärtat inte blev tillräckligt syresatt (med facit i hand). Varför inte konsultera äldre kolega om man känner sig lite osäker ?? Jag går med många frågetecken, dessa kommer nog aldrig att rätas ut, mycket pga hantering/bemötande.

Lena

mer än ett år sedan

Hade en akut sjuk hund mitt i natten. Ringde deras jour, men den veterinär som svarade på knaglig svenska sa att telefonen var felkopplad-han hade inte jour. Han sa att jag skulle ringa igen. Gjorde det, men då svarade ingen. Skitdåligt. Om ni inte kan erbjuda en vettig akutservice-SKYLTA INTE OM DET!

Jeanette

mer än ett år sedan

Rembackens Djurklinik är en klinik som verkligen är utöver det vanliga! Omtanke, värme, bemötande och omhändertagande.. ser lösningar där många andra ser problem. Stor kunskap och kompetens med ett "outside the box" tänk som man inte alltid är van att möta. Det känns verkligen att omtanken om djuren är äkta, och stor hänsyn tas även till matte och husse i form av jättegulligt bemötande med empati och förståelse när man själv är orolig, vilket betyder otroligt mycket.
Kliniken är jättefin och hemtrevlig och ger en trygg atmosfär. Fint både utanför och innanför och hundarna älskar att komma hit.. Veterinärer och övrig personal ser hunden för den individ den är, och gullar alltid lite extra vilket är mycket uppskattat! :)
Dessutom är det öppet dygnet runt..vilket känns jättebra när man behöver hjälp!

Veterinär Börje har hjälpt oss i 2 mycket komplicerade fall och gett en hjälp vi inte fått någon annanstans. Narkos gavs också vid operation på ett fantastiskt sätt och vi har aldrig sett en hund må så bra så kort tid efteråt! (tack Monica och Börje ;)

Vi är oändligt tacksamma för all hjälp och det stöd vi fått här av veterinär Börje och Anneli samt Dionne, Monica och alla andra, och trots att vi inte bor i Uppsala tänker vi i fortsättningen åka de extra milen hit!

Helt enkelt en toppenklinik! :)

Stammis

mer än ett år sedan

Efter att ha provat mediciner och röntgats efter alla konstens regler på UDS där man inte funnit något fel på vår älskade Rasmus bad vi om en second opinion hos Börje då vi blivit rådda att ta bort Rasmus på grund av hans smärta. Börje tog emot oss konstaterade att Ramus har en ruprut av korsbandet i vänster bakben. Med stor lättnad över att Rasmus kan behandlas och återgå till ett förhoppningsvis smärtfritt liv tackar vi för ett proffesionellt bemötande och kommer fortsättningsvis att vända oss till Börje Rembacken. Rekomenderar på det varmaste Börje och hans team!

Pilen

mer än ett år sedan

Tack för att ni plåstrade om vår lilla katt Curre. Nu mår han bra igen tack vare er.

Monica

mer än ett år sedan

Hjärtligt tack till hela operationsteamet i samband med min hunds korsbandsskada. En stor och komplicerad operation som tog lång tid. Nu ser framtiden ljus ut igen. Matte och husse är jätteglada och väldigt nöjda. Tack för att ni finns!

En ledsen tjej

mer än ett år sedan

Stressad miljö. Väldigt skitigt inne i undersökningsrummen. Vågade inte ens ta i djuret. Fel diagnos. Slutade med att vi fick åkta till en annan veterinär som tyvärr fick avlida. Rekommenderar INTE denna klinik !!!!!!

Fanny

mer än ett år sedan

Superbra bemötande, hinner inte beskriva närmare men verkligen toppen!

Gun-Marie

mer än ett år sedan

Vi hade Börje på hembesök idag för att låta vår katt Lisa få somna in pga juvercancer. Börje var lugn, medmänsklig och professionell i allt han gjorde vilket medförde att det blev ett fint slut trots allt.

Siamesia

mer än ett år sedan

Man får ett trevligt bemötande och miljön är någorlunda fräsch och välkomnande, men tyvärr lämnar kliniken ett och annat i övrigt att önska. Ett sjukt djur fick en helt felaktig diagnos som veterinären själv inte ens kunde uttala...Till detta kommer priserna som är omotiverat höga. Ska man vaccinera, chipa, besiktiga osv. så ligger priserna väldigt högt i jämförelse med andra kliniker. Man säger sig ha uppfödarrabatt, men denna "äts upp" på ett märkligt sätt av andra kostnader som tillkommer. Detta är en veterinärpraktik av sorten som det kostar en femhundring att bara kliva över tröskeln hos.
Slutsatsen från mig är: jämför pris med andra praktiker innan du bokar besök hos Rembacken.

A

mer än ett år sedan

De kanske är bra på större djur men vi var där med vår hamster som han lyfte i nackskinnet och sedan tappade i golvet.

Uppsala

mer än ett år sedan

Efter mitt första besök här med min katt, kan jag varmt rekommendera denna djurklinik. Kompetenta, trevliga och intresserade. Ger ett bra omhändertagande av djuren.

Franceska Fortune

mer än ett år sedan

Trevlig, fräsch miljö. Gott om tider. Noggrann och proffsig personal med god djurkänsla. Välutrustad klinik.