Om Norrlands Bil Sverige AB
Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att du som företagare enkelt kan uppdatera din företagsinformation här på Eniro?
Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att du som företagare enkelt kan uppdatera din företagsinformation här på Eniro?
Europcar Luleå
Banvägen 2
973 46 LULEÅ
Rent-A-Wreck Luleå
Banvägen 1
97346 LULEÅ
Dahlqvist Bil i Norr AB
Midgårdsvägen 12
97334 LULEÅ
Ahlqvist Bil & Motorteknik
Gårdsvägen 8
97347 LULEÅ
Juridiskt namn | Norrlands Bil Sverige AB |
Bolagsform | Aktiebolag |
Datum för upprättande | 03.08.1967 |
Org.nr: | 5561111815 |
Arbetsgivaravgift | Registrerad |
Aktiekapital | 1000000 |
Omsättn.intervall | 1000000 - 4999999 |
F-skatt | Ja, registrerad för F-skatt |
Registrerad för moms | Ja |
SNI-bransch | 45110 Handel med personbilar och lätta motorfordon, 45320 Detaljhandel med reservdelar och tillbehör till motorfordon utom motorcyklar, 45201 Allmän service och reparation av motorfordon utom motorcyklar, 45202 Plåt-, lack- och glasreparationer på motorfordon utom motorcyklar, 77110 Uthyrning och leasing av personbilar och lätta motorfordon |
Sam Jonas Holmqvist | Ordförande |
Per Alrik Christopher Lundström | Verkställande direktör |
Erik David Jacob Hellsten | Ledamot |
Sara Madelaine Axelsson | Ledamot |
Per Alrik Christopher Lundström | Ledamot |
Erik Anders Saalo | Ledamot |
Mats Olov Brännström | Ledamot |
Sam Jonas Holmqvist | Ledamot |
Lars Johan Söderberg | Extern firmatecknare |
Bernt Micael Engström | Huvudansvarig revisor |
Visar 4 av 10
moranka
mer än ett år sedan
Kundmottagningen är kanon. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Dessvärre verkar det vara mycket slarv i verkstaden.
Har haft bilen inne tre gånger och alla gånger har det blivit problem.
Första gången skulle jag fixa motorn till bakre vindrutetorkaren. Då förstörde de klippsen som håller fast plasten på bakluckan. Ny plast beställdes och monterades med knappt godkänt resultat.
Andra gången bytte jag bromsbelägg och då slarvade mekanikern bort "nyckeln" till låsbultarna till däcken. Jag fick nya så småningom efter att de tappat bort även de ny-beställda och fick beställa igen.
Tredje gången gjorde jag stora servicen och haldexoljan byttes trots att det inte behövdes. Jag kompenserades vilket är bra men det var jag som upptäckte misstaget inte personalen.
JL
mer än ett år sedan
Deras servicenivå är något som alla andra företag borde eftersträva. Dom beter sig helt enkelt som folk, vilket verkar vara ovanligt bland många firmor idag, och de ger en känsla av att de faktiskt bryr sig om kunden. Och när något mot förmodan går fel så gör de sitt yttersta för att se till att man i slutändan blir mer än nöjd. Kommer nog hålla mig till Müllers i framtiden trots att jag bor i Gällivare.
göran
mer än ett år sedan
Efter många om och men och flera tusenlappars felsökning på annan verkstad beslutade jag mig för att kontakta mullers luleå. Fantastiskt bemötande i kundmottagning. Jag fick en tid ett par dagar bort. Den trevliga killen i kundmottagningen ringde mig strax före lunch och berättade felet, en jordkontakt som var lös. 400:- och bilen gick som en klocka sen. Aldrig mer en icke märkesvärkstad. I fortsättningen blir det Mullers som får mitt stora förtroende. Stort tack och eloge till killen i kundmottagningen. / Supersnöjd kund, Göran
Carin
mer än ett år sedan
Fått bilen "fixad" på Müllers i Luleå, strålkastare och ljuddämpare. Dessutom har de bytt spjäll utan att fråga oss. När vi ska hämta bilen både låter och skakar den som ett gammalt tröskverk när man försöker starta den. Vilket den inte gjort förut! Och så säger de på Müllers att de inte vet inte hur den lät förut. De menar alltså att den lät så innan vi lämnade in den! Helt otroligt! Bilen är i sämre skick efter "reparationen" än före. Den går överhuvudtaget inte att köra! Minusbetyg till Müllers!
Svar från företaget
Hej Carin!
Tråkigt att du inte blev nöjd med det jobb vi gjorde på din bil.
Hör gärna av dig till mig så att vi kan lösa problemet.
Mvh Conny Eriksson Müllers Bil Luleå
Anonym användare
mer än ett år sedan
Jag hade tidigare mina däck förvarade på Mullers däckhotell, i Luleå. Förra våren, när de skiftade däcken åt mig så drogs aldrig framhjulen åt ordentligt. Jag åkte tillbaks (trodde det var felbalans i hjulen). Efter snabb kontroll av en mekaniker som kollade bakhjulen så tyckte han att jag borde åka till "min verkstad" för att be dem kolla upp problemet. På Saab så upptäckte deras mekaniker direkt att båda framhjulen satt löst. Det hade gått att dra bultarna ytterligare flera varv!
När de var dags att byta däck igen, i höstas, så drog de inte fast hjulen tillräckligt igen. Den här gången visste jag ju vad problemet var så jag drog själv fast hjulen vid hemkomst från Mullers. Den här gången gick det också att dra bultarna ytterligare flera varv.
Hur svårt är det för en utbildad mekaniker att dra fast hjulbultar?? Tydligen väldigt svårt, hos Mullers...
//Fd kund hos Mullers
EA
mer än ett år sedan
Dryga, ointresserade och klantiga. Skulle boka in bilen för service via webben. Efter en vecka hade de inte hört av sig och jag blev tvungen att ringa. Fick en tid efter två veckor, lämnade in bilen och när jag skulle hämta den dagen efter hade de: 1) Lyckats koda om nycklarna till stöldskyddet så jag var tvungen låna en hyrbil, åka dit igen med alla nycklar för omkodning 2) Glömt att skruva fast ena batteripolen, vilket fick en del lustiga effekter när man körde. Nu i efterhand har motorlampan börjat lysa i tid och otid, vilket den aldrig gjort förr. Jag fick inte ens en ursäkt - tragiskt!
Sökord saknas