Vi på Mex flyttfirma vet att en flytt ofta innebär mer jobb än man först tänkt sig. Med 16 års erfarenhet och en stor förmåga att skapa skräddarsydda flyttlösningar i Stockholm med omnejd, kan vi underlätta hela flyttprocessen. Vi finns där från packning till uppackning om ni vill, eller stöttar med bärhjälp i trapphuset om det bara är det ni behöver.
Mex AB, Företagsinformation
Officiell information
Juridiskt namn
-
Bolagsform
-
Datum för upprättande
-
Org.nr:
-
Arbetsgivaravgift
-
Aktiekapital
-
Omsättn.intervall
-
F-skatt
-
Registrerad för moms
-
SNI-bransch
Exekutiva befattningar/Administration
reviews aboutName
Jessica Huss
för 5 månader sedan
Trevliga och snabba flyttgubbarna som höll sitt ord. Hjälpte mig med allt som hade med flytten att göra. Prisvärda och seriösa. Är så tacksam för att allt gick bra och jag är supernöjd. Vilket toppenjobb de gjorde. Från Rågsved till Vallentuna och bra jobb hela vägen. Rekommenderar starkt att anlita dessa. Tack Mex. Tack för allt.
/
Sarah Alison
moreThanAYearAgo
Jag fick hjälp med en flytt , alla i personalen var professionella , hjälpsamma och klarade av det hela på imponerande kort tid, mycket effektivt !
Anders Andersson
moreThanAYearAgo
Bra rådgivning och service på kontoret och bra arbete som utfördes av killarna på flyttdagen, mycket nöjd.
Bengt Johansson
moreThanAYearAgo
Tack för mycket mycket god service och arbete ni utförde på våra tre flyttar. Blev tipsade av vänner som var nöjda med er vilket vi är tacksamma för att vi lyssnade på. Tummen upp för er.
Nina Lövgren
moreThanAYearAgo
Tack snälla för all hjälp och god service! Med glatt humör och stor försiktighet av våra möbler gick flytten som en dans. Kommer varmt tipsa om er till vänner och bekanta. Ses nästa gång vi flyttar :)
Lisa Nilsson
moreThanAYearAgo
Vill tacka för all er hjälp! Vi är jätte nöjda med er service och kommer både rekommendera er, samt återkomma till er nästa gång vi behöver flytta.
Tack snälla Med vänlig hälsning, Lisa
Jenny Johansson
moreThanAYearAgo
Mina föräldrar har idag flyttat & anlitat er firma för flytthjälp & mina föräldrar & jag vill bara meddela er att vi är MYCKET nöjda med dom tre killar som kom till oss. Trevliga & positiva & mycket hjälpsamma & flytten gick snabbare än beräknat.
Merja och Richard
moreThanAYearAgo
Vi anlitade Mex för att flytta, vi är jätte nöjda med deras service! Flyttkillarna (en hette Jocke) var super trevliga och gjorde ett jätte bra jobb, man kunde verkligen lita på dem. Det vart till och med billigare en offererat!
Tarja
moreThanAYearAgo
Anlitade Mex flytt, 2 män och en bil, på timbasis för att ta hand om vår flytt. Killarna, Erik hette en av de, tog hand om det hela på ett utomordentligt proffsigt sätt. Vi behövde inte göra annat än peka på dit saker skulle placeras. Vilken lyx! Allt kändes verkligen bra. Tusen tack till er båda, hoppas Mex tar lika väl hand om er som ni tog hand om oss. Har ni vägarna förbi Brattforsgatan i Farsta, plinga gärna på så bjuder vi på fika :-)
Björn
moreThanAYearAgo
Har anlitat Mex vid två tillfällen varit lika nöjd båda gångerna. Ena flytten tog mindre än tre timmar och andra gången fick jag hjälp att hämta tvättmaskin och torktumlare från ett utlämningställe. Superbra, enkelt och billigt!
Maria
moreThanAYearAgo
Två trevliga killar kom på utsatt tid, gjorde en snabb översyn av mina saker och satte sedan igång. Det gick snabbt som sjutton utan att det kändes slarvigt/osäkert. Mitt hem fick en ny adress på 3 timmar. Grymt skönt att slippa bära själv. Ska inte flytta på egen hand någonsin mer.
Andre Hansson
moreThanAYearAgo
Fick bra och proffsigt bemötande med allt från projektledning till gänget som flyttade. Dedikerade till uppgiften till fullo!
Nimborn & Lindström
moreThanAYearAgo
Hej,
Vi vill bara skriva några rader och berätta hur nöjda vi är med vår flytt. Förmodligen får ni mest höra när folk inte är nöjda och saker gått sönder. Inget sådant – vi vill bara berätta att vi är supernöjda med allt.
Vilka ”flyttgubbar” – ni kan vara så stolta över er personal Vilka killar vi var alla imponerade! Alla fyra killarna som hjälpte oss var positiva, serviceminded och hjälpsamma på alla sätt. Vi vill särskilt lyfta fram Adrian från Helsingborg och Falcone från Kuba – de gjorde det omöjliga möjligt!
Stort tack från,
Nimborn & Lindström på Sveavägen i Stockholm
Elisabeth K
moreThanAYearAgo
Anlitat Mex flera gånger är mycket nöjd även denna gång. 2 trevliga, effektiva och hjälpsamma killar kom i går. Stor eloge till dem.
rob_t_j72
moreThanAYearAgo
Var gärna lite "hård" mot bokningskillen * ;)
Vi bokade en lördag, men fick beskedet att senare än Kl. 9.00 kunde de inte börja - helst skulle de börja 8.00! Punktligt (9.00) så kom 2 yngre duktiga grabbar, men när vi hälsade så framkom att de gärna hade startat Kl. 10 istället - precis som jag egentligen ville...
Ni kunde ha fått en 5:a, men nu blir det en 4:a enbart pga detta. Detta är rätt konstigt när önskemålen är likadana från både kund och egen personal...
Förklaringen jag fick var att de eventuellt kunde ha en flytt till inplanerad. Jag hoppas innerligt på att de inte kör slut på sin egen personal...
Själva jobbet gjordes bra och timkostnaden (helgtaxa) var exakt som överenskommet.
responseFromCompany
Hej Robert Jansson!
Vad kul att höra att du var nöjd med flytten och att du tog dig tid att skriva in ditt omdöme här. Det tackar vi för.
Angående starttiden i det här fallet så försöker vi alltid att påbörja flyttarna så tidigt som möjligt på dagarna. Och det är av två olika anledningar.
För det första så bokar vi in så tidiga starttider som möjligt om vi ser att jobbet inte är en heldag. Så att vi helt enkelt har möjlighet att eventuellt boka in något mer mindre uppdrag efter det första så att det blir en full arbetsdag. Vi vill självklart ha bilen rullande i arbete maximalt antal timmar per dag och strävar alltid efter det målet. Exempelvis om vi ser att en flytt beräknas ta ca 4-5 timmar så har vi gärna en tidig starttid där så att vi har möjlighet att hjälpa någon annan kund där efter.
Och för det andra så har den absolut övervägande majoriteten av våra anställda uttryckt starka önskemål om att starta varje arbetsdag så tidigt som möjligt, både på vardagarna och på helgerna. Och det vill våra anställda göra för att de hellre kommer igång tidigt på dagen för att på så sätt avsluta den tidigare också.
Självklart så har vi alltid en dialog kring detta med kunderna vid bokningen och vi är inte omöjliga, men detta är det vi strävar efter i första hand.
Med vänlig hälsning
Mex Vegagatan 3 113 29 Stockholm
08-668 33 00 info@mex.se
Anne-Li
moreThanAYearAgo
Anlitade denna flyttfirma maj 2011. Fick två trevliga och duktiga killar, Joakim och Johan. Dom kom i tid och gjorde ett jättebra jobb. Jag betalade minimipris som låg på 3 timmar. Fick väldigt trevligt bemötande av killarna på kontoret när jag gjorde bokningen. Hade också tur att dom kunde klämma in flytten trots fullt schema. Kan varmt rekommendera denna flyttfirma.
Andrija Vuković
för 11 månader sedan
5+ från början till slutet.
Johan Lundström
moreThanAYearAgo
Trevliga och mkt proffessionella. Precis vad man kan önska sig och till ett bra pris, toppklass!
Eva Karlsson
moreThanAYearAgo
Vi anlitade Mex flyttfirma för packning och för vår flytt. Vi är jätte nöjda med deras arbete, allt gick smärtfritt och enligt plan och utan skador. Känns så skönt ati sanlitade er, nu vilar vi upp oss på varmare breddgrader i 1 månad. Rekommenderar Mex varmt till andra som skall flytta.
Malin Persson
moreThanAYearAgo
Mycket nöjd med flytten och bra service.
Tina Johansson
moreThanAYearAgo
Otroligt nöjda, tack snälla för er försiktighet med våra möbler, noggrannhet och samtidigt effektiva. Rekommenderas starkt till andra som söker en seriös flyttfirma.
Hälsningar från Tina med familj :)
Alegria González
moreThanAYearAgo
mycket oförskämd kundservice från ledningen på telefonsamtal efter att ha betalat tjänsten förstås . Företaget kunde inte ta ansvar för skador . Jag kan inte rekommendera det.
responseFromCompany
Först vill vi beklaga att du upplevde vår service till dig som dålig och då vi tar allvarligt på detta vill vi gärna förklara vad som hänt i detta specifika fall.
Alegria bodde i andrahand på Östermalm och skulle förutom sitt bohag flytta tre stora industriella textiltryckmaskiner. Dessa tryckmaskiner skulle bäras upp genom en trapp. Självklart tog vi oss an detta och löste det trots att kunden inte informerat oss om att det i hennes bohag ingick tre styck stora industriella maskiner. Det som var problemet var att när vi skulle ta den sista maskinen, ville vi ta det sakta genom det trånga trapphuset och vi får då även hjälp av Alegrias man. Just vid den trängsta passagen sker ett missförstånd och oturligt nog trycker mannen på och en ca 10 cm lång färgavskavning på den vita putsväggen blev ett faktum.
När vi ringer upp kunden efter att hon kontaktat oss med en skadeanmälan försöker vi berätta vad vi kommit överens om med hyresvärden samt hennes mans engagemang i detta men utan resultat då hon tyvärr vägrade att lyssna på den information som vi hade. Vi hade vid detta tillfälle redan löst skadan direkt med Alegrias hyresvärd, dvs. ägaren av bostadsrätten som Alegria hyrt, genom att ta en del utav färgkostnaden i detta trapphus då de redan sedan tidigare planerat att renovera delar av lägenheten.
Om vidare information önskas i detta ärende är ni hjärtligt välkomna att kontakta oss.
Hälsningar, Mex Flyttfirma
Johanna Eriksson
moreThanAYearAgo
Nu var det ett tag sedan flytten genomfördes men i korthet skulle jag säja att attityden var lite under kritiken och det tog lång tid.
Tomas och Åsa, Odengatan
moreThanAYearAgo
Har flyttat väldigt många gånger och denna service från bokning till utfört flyttarbete var det bästa jag upplevt, SJUKT NÖJD. TACK!!!
Kristin
moreThanAYearAgo
Punktliga och supertrevliga! Jag har aldrig använt mig av flyttfirma tidigare och fick en fantastisk första upplevelse. Tyvärr minns jag inte vad killarna hette, men hej hej hej från kristin som flyttade till stureby idag :)
S.I.
moreThanAYearAgo
Fick rek via Facebook och var skeptisk men det var jättebra. 4 trevliga starka unga killar som tömde, slängde skräp på tippen och flyttade hela bohaget på 6.5 timme, jag är väldigt nöjd och anlitar definitivt firman igen.
Patrik B
moreThanAYearAgo
Flyttgubbarna var trevliga precis hela tiden, de flyttade effektivt och noggrannt, det är sällan man blir så nöjd med en tjänst.
Steffo
moreThanAYearAgo
Superduktiga flyttkillar, kvalitetsmässigt kan det inte bli bättre. Ta dock bort prisuppgiften/erbjudandet 675 kr/timme på hemsidan, totalkostnaden blir avsevärt högre. Helhetsintrycket naggas något.
Kjerstin
moreThanAYearAgo
Företaget var under en tid underbemannat därav feldebiteringen men nu är fakturaproblemet löst. Företaget visar stor vilja att ställa allt till rätta vilket är hedrande.
Lizzie
moreThanAYearAgo
Anlitade dem i januari 2012. Det praktiska funkade hyfsat. En skadad tavla och några saker bortslarvade får man kanske räkna med när man flyttar eller...? Men jag tänker inte acceptera att de inte kan räkna hur många timmar det är mellan kl 17 och 20 vilket nu ger mig inkassokostnader fast fakturan är betalad. Det är att misshandla kunden.
Marcus
moreThanAYearAgo
Företaget ger ett billigt timpris men se upp med det finstilta, tar ut ob tillägg och andra avgifter så kommer aldrig mer använda dem. Du som kund står helt för risken och får betala ob även om flyttarna är sena till platsen. Rekommenderas ej.
responseFromCompany
I det här fallet så hade Marcus bokat in en flytt med start efter lunch. Om vi har två mindre jobb på samma bil samma dag så gör vi alltid ett jobb innan lunch och ett jobb efter lunch. Denna dag så var alla morgontider redan bokade och Marcus valde då att boka den sena starttiden. Vi är väldigt tydliga med att det är en cirkatid gällande starttiden när man gör bokningen hos oss. För vi kan aldrig veta exakt hur första jobbet ser ut innan vi kommer ut och ser det med egna ögon på plats. Men i majoriteten av fallen så påbörjar vi alltid våra andra jobb mellan kl 11:00-14:00. Och om vi kommer fram till andra kunden senare än kl 14:00 så skjuter vi självklart fram OB-tiden med motsvarande tid.
Vi har inga dolda tillägg eller avgifter. Allt som gäller står väldigt klart och tydligt i den bokningsbekräftelse som man får på sin e-postadress i samband med att bokningen slutförs. Vi informerar även kunderna muntligen om de viktigaste punkterna direkt i samband med bokningen och säger även tydligt att det är viktigt att man läser hela bokningsbekräftelsen och hör av sig till oss om man har några frågor eller funderingar gällande detta. Mer än så här kan inte vi göra och vi anser detta vara tydligt nog och om då kunden väljer att inte ta del av detta innan uppdraget påbörjas är det på eget ansvar.
Vi har inget att vinna på att få missnöjda kunder utan vi lever helt och hållet på att vi har nöjda kunder och vi vet även tack vare kontinuerliga kundundersökningar och uppföljningar på våra bokningar att 70-80 % av våra nya kunder kommer via rekommendationer från tidigare kunder.
Vi välkomnar alla kunder att höra av sig till kontoret om ni har några frågor eller funderingar kring detta.