Om Lindells Cykel- & Sportaffär

Vi är en drygt 100 år familjeägd sportaffär och drivs idag i 3:e generationen. Vi har ett passionerat intresse för de fem sportområdena cykel, längdskidor, långfärdsskridskor, löpning och triathlon. Vi är även en av Vasaloppets officiella butiker. Varmt välkommen in till oss!

Nöjd kund-garanti

Nöjd kund-garanti

Skidor

Att hitta rätt skidpar åt rätt person är en konst som vi hållit på med i nästan 100 år. När vi började sälja längdskidor var det träskidor som gällde, på 1970-talet kom plastskidorna och utvecklingen har aldrig varit snabbare än idag. Sedan några år tillbaka använder vi oss av två olika mätare, (Eikermätaren som är en norsk uppfinning samt Skimateria mätaren som är en svensk variant av Eikermätaren) för att kontrollmäta spannet (fäst & glidzonen) på alla skidor som vi köper av skidtillverkarna.

När du köper skidor av oss i vår butik eller via internet är ditt köp inte avslutat förrän du har provat, godkänt och är helt nöjd med dina skidor.

Du har 14 dagar på dig att prova. Om du inte är nöjd inom den tiden hjälper vi dig att hitta ett par nya skidor. Eller så får du pengarna tillbaka.

Cykel

När du besöker vår butik för att titta på en cykel vill vi gärna att du ska provcykla den innan du bestämmer dig och gärna prova några olika cyklar innan du bestämmer dig.

För att du ska hitta rätt mountainbike har vi några modeller som du kan testa innan du bestämmer dig. Det kostar då 200:- att hyra den per dygn.

5 års fri cykelservice

När du köper en ny cykel hos oss har du alltid 5 års fri service. Vi berättar gärna mer om vårt serviceprogram när du kommer in till oss.

Lindells Cykel- & Sportaffärs utvalda länkar

Bildgalleri

  • Lindells Cykel- & Sportaffär Cykelaffär, Örebro - 1
  • Lindells Cykel- & Sportaffär Cykelaffär, Örebro - 2
  • Lindells Cykel- & Sportaffär Cykelaffär, Örebro - 3

Lindells Cykel- & Sportaffär, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namn

Lindells Cykel- och Sportaffär Aktiebolag

Bolagsform

Aktiebolag

Datum för upprättande

11.12.1984

Org.nr:

5562532175

Arbetsgivaravgift

Registrerad

Aktiekapital

200000

Omsättn.intervall

10000 - 19999 tkr

F-skatt

Ja, registrerad för F-skatt

Registrerad för moms

Ja

SNI-bransch

47641 Specialiserad butikshandel med sport- och fritidsartiklar utom cyklar och båtar, 47642 Specialiserad butikshandel med cyklar

Exekutiva befattningar/Administration

reviews aboutName

Amanda Ljunggren

moreThanAYearAgo

Otroligt otrevliga

Carl Flyg

moreThanAYearAgo

Otrevliga, dyrt och ... ja otrevliga!!!

Kalle

moreThanAYearAgo

Lämnade in min cykel för byte av sadel och nya pedaler. Får tillbaka den med nypumpade däck och de passade även på att justera handbromsen åt mig. De två sista sakerna bjöd de på och ville inte ha betalt för. Och snabbt gick det, tack Lindells :)

Maria

moreThanAYearAgo

Tack Lindells för att ni räddade min kväll och lagade punkteringen medans jag väntade. Toppenservice.

anonymousUser

moreThanAYearAgo

Uppkäftig karl i verkstan, vi vände i dörren och åker nu någon annanstans!
Karln svor och bad min man att skärpa till sig!!
Det enda som krävdes av honom var att ärligt och SAKLIGT berätta hur och när han hade tid.. Arbetar man med service måste man kunna vara serviceminded... Åker till Rosta nu.

responseFromCompany

Hej, du måste blanda ihop oss med något annat företag. Det finns ingen som svär emot kunder hos oss.

Per J.

moreThanAYearAgo

För ungefär två veckor sedan var jag och köpte nya längdskidor hos Lindells Sport i Örebro. Woow vilket utbud de har och kunnig personal. Pratade med en kille som verkade kunna allt om längd. Jag kommer tillbaka.

Kalle

moreThanAYearAgo

Köpte ett par nya Asics löparskor och fick kanonservice. Först tittade de på mina fötter, sen fick jag provspringa på ett löpband i ett par "testskor". Sen blev det skarpt läge och jag fick provspringa tre olika modeller medans de filmade. Efter det kom utlåtandet då de spelade upp mig springande i de olika skorna. Till slut blev det ett par Asics Excel 33. Klockrena skor, har aldrig haft bättre och jag kommer definitivt köpa mina nästa skor hos Lindells.

Birgitta

moreThanAYearAgo

Jag o sambon köpte varsin cykelhjälm, vi fick mycket god hjälp o information samt bra pris.

BP

moreThanAYearAgo

Förmodligen är det så att en butik som kommer upp sig och blir litet större, blir nonchalant och i princip skiter i kunderna, de vill bara sälja och ha sin omsättning. Det har jag också märkt. Därför är det bäst att handla cykel i de mindre butikerna, det är alltid så. Undvik därför skrytbutiker och cykellador.
Köp av de små och få bra service.

Lukas Larsson

moreThanAYearAgo

Håller med många av de som skrivit nedan - dom är otrevliga och absolut inte tillmötesgående. Om du köper en ny cykel är dom hjälpsamma, men om du sedan får problem med cykeln är denna hjälpsamhet som bortblåst. Jag skulle reklamera ett tydligt och solklart fabrikationsfel, men det vägrade dom ens diskutera. Jag gick till en annan cykelhandlare och frågade efter deras bedömning av felet. Den andra cykelhandlaren trodde inte sina öron då de också tyckte felet var solklart. Tummen ner för Lindells, aldrig aldrig mer!!

Ted Cj Snölilja

moreThanAYearAgo

Rätt otrevligt bemötande samt otroligt konstigt att msn inte utför Service på alla typer av cyklar.

Irriterad

moreThanAYearAgo

Jag har lämnat in min cykel två gånger på Lindells för däckbyte. Det kommer inte bli en tredje gång! Jag frågade specifikt om sadeln var återställd eftersom den inte var det gången innan och jag kunde inte cykla på cykeln pga detta. Jag fick till svar att den var återställd och jag vandrade hemåt med cykel, barnvagn samt två småbarn. När jag en vecka senare skulle åka på cykelutflykt med familjen kunde jag inte sitta på cykeln utan fick stå och vingla med ett knappt ettårigt barn bak. Medan resten av familjen cyklade på utflykt åkte jag till Lindells för att få cykelsadeln återställd. Jag förklarade mitt missnöje och poängterade att jag inte har några verktyg hemma. Verkstadspersonalen tyckte att jag var urlöjlig och när jag frågade om jag fick några pengar tillbaka var det sura miner men de skickade med en cykelslang. Men tack... När jag just förklarat att jag inte har några verktyg hemma. Riktigt dålig service och bemötande. Aldrig den informationen kommer jag naturligtvis sprida till alla jag känner.

NÖJD KUND

moreThanAYearAgo

Lämnade in sonens cykel för att justera bromsarna som hade dålig effekt. Betalade och på vägen ut testade jag bromsarna och det var ingen skillnad mot när jag lämnat in den. Jag vänder mig om och påpekar detta, killen kommer ut, testar bromsarna och håller med mig. Jag frågar vad jag precis har betalat för men det kunde han inte svara på! Han kollar på "servicelappen" där det står att bromsarna skulle lagas! Cykeln rullas in i verkstaden igen men utan att dom lyckas få bromsarna att fungera! Snacka om blåsning, jag hade redan betalat och fick med mig cykeln hem med samma problem!

Lars P

moreThanAYearAgo

Köpte nya löparpjuck på Lindells i fredags. Toppenservice. De jag köpte i höstas i den stora sportladan i Mariebergs köpcentrum fick jag ont i knä och höft. När killen på Lindells filmade mig vad de gamla helt fel för mig. Tack för god service,jag kommer igen.

Johan

moreThanAYearAgo

Woow vilken kunnig personal. Jag fick hjälp av en blond tjej som tävlat/tävlar på elitnivå. Hon kunde verkigen sin sak. Jag kommer igen.

Besviken och lurad

moreThanAYearAgo

Fick besked om att min punka på cykeln skulle gå att laga samma dag via telefon, 30 min senare åker jag upp och det visar sig vara en omöjlighet. Skitservice och personalen var inte alls hjälpsam! Uno Forsberg cykel på Fabriksgatan tog emot min cykel trots att de hade fullt upp! Lindells har nått att lära från dem!

responseFromCompany

Hej!
Jag såg inte ditt inlägg förrän nu. Den du talade med fick intrycket att du ville ha din punktering lagad omedelbart när du kom in och det kunde de inte lösa på vår verkstad då alla reparatörer hade "händerna fulla" med andra reparationer. Du hade utan problem kunnat få den åtgärdad samma dag. Det hade jag lovat dig i telefonen och självklart hade vi stått för det. Beklagar missförståndet. Är dock glad att en kollega till oss kunde hjälpa dig med din punktering omedelbart.
Mvh/Karl Urban Lindell

David

moreThanAYearAgo

Otroligt kunniga på längdskidor, trevlig och engagerad personal som både tar sig tid att hjälpa med val, helt utan köphets. Samt bemödar sig att lyssna när man kommer tillbaka med frågor.