Innehållet i denna sektion är skapat av användare.
(14)
Anders Nordquist
Bolaget låser upp sina kunder genom att dölja uppsägningstider och avslutsvillkor. Vid kontakt i ärendet har bolaget varit svåra att kommunicera med och få förståelse för ens problem. De är bland de dyraste på marknaden och det är inte värda priset eftersom allt inte fungerar perfekt.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Internet.Se Svenska AB svarar
Hej Anders,
Tråkigt att höra att du är missnöjd. Vi tar självklart till oss din kritik men jag vi vill även gärna bemöta dina synpunkter. Vi vänder oss uteslutande mot företag och vår tjänst riktar sig specifikt mot kunder som inte har tid, lust eller som har begränsad teknisk kunskap och behöver hjälp med sin hantering. Sett till leverantörer som erbjuder dessa tjänster ligger vi väldigt lågt i pris. Att bli tydligare i var vi skiljer oss är något vi jobbar hårt med men jag förstår att det brustit här och vill be om ursäkt för att du inte fått vad du förväntat dig. Våra avtalstider är något vi ständigt diskuterat genom åren men vi har alltid varit väldigt tydliga med vad som avtalat. Vi informerar om dem tydligt vid köp och i våra avtalsvillkor är de ensamma om att stå i versaler för att de faktiskt skall framgå. Självklart gäller det även priset där vi inte på något vis har dolda avgifter. Du får gärna kontakta oss direkt ifall du kan tänka dig att ge mer ingående feedback som kan hjälpa oss att bli bättre.
Vänliga hälsningar Jakob Hwang – VD, Internet.se
Mer än ett år sedan
Prince Ali Sultan
Bra service, tills du sagt upp tjänsten...
... Då får du efter en vecka utan svar skicka in din uppsägning igen i hopp om att få din förbannade auth-nyckel men ändå sitta där med skägget i brevlådan medan din företagsmail är låst.
Mycket farligt att hoppa på deras 100-dagarserbjudande som nystartad företagare då du, om du hunnit etablera din mail, sitter i skiten om du vill byta till en annan host där årsavgiften för webbhotell+mail är på samma nivå som månadsavgiften bara för mailen hos internet.se. Som sagt sitter jag fortfarande utan authnyckel, vilket innebär att jag inte har möjlighet att bli nådd eller nå mina kunder. Den kundtjänstkontakt jag hade under de 100 dagarna är plötsligt som bortblåst.
Är du dessutom en person som gillar att utveckla själv och inte använda färdigbyggda verktyg för att göra dina hemsidor kan du också se framemot en hel del frustration, då du för minsta lilla grej i administrationen av din webbhotelltjänst måste gå igenom en manuell kundtjänst.
Slutsatsen är alltså: Om du vill betala överpris för en nästan kräkframkallande "användarvänlig" tjänst och bli behandlad som luft när du vill röra dig till grönare, och billigare, ängder samt inte klarar av att göra någonting utan att bli hållen i handen av någon på kundtjänst så är internet.se hosten för dig!
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Internet.Se Svenska AB svarar
Hej, Jag vill börja med att be om ursäkt för att du fått ett bemötande som gjort dig så missnöjd. Vi tar ytterst alvarligt på det du säger. Vad som inte är allt för ovanligt är att den registrerade e-postadressen inte används och ibland kan mailet med koden även fastna i skräppostfilter. Du tycks använda ett alias i ditt inlägg och jag vore tacksamma ifall du vill höra av dig så att vi kan se över vad som brustit för att försöka undvika att framtida kunder drabbas på samma sätt. Det är väldigt viktigt för oss. Du kan nå mig på jh@internet.se eller 031-723 22 13. Gällande själva utformningen av vår tjänst så finns det ett överflöd av automatiserade alternativ som lämpar sig väldigt bra för vissa användare, dock inte alla. Vår tjänst riktar sig till de företag som inte har tid, kunskap eller av andra anledningar inte vill sitta med ansvaret för att administrera tekniken på egen hand, där är vi ett ytterst prisvärt alternativ. Utöver det är vi näst intill unika i omfattningen av det erbjudandet du tagit del av gratis, men samma sak här, det passar bättre för vissa än för andra. Jag hoppas att du nu fått ut koden, annars ber jag att du även här kontaktar mig personligen, så lovar jag att hjälpa dig omgående.
Vänliga hälsningar Jakob Hwang – VD, Internet.se
Mer än ett år sedan
John
Five stars to Internet.se!
Hello! I am using Internet.se for four years now and I really like their support. I have a lot of questions about WordPress and my iPhone to empty my email and I always get quick assistance. I can recommend Internet.se, I myself have a wordpress page for my business and 11 email accounts.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Anders Pettersson
Nöjd företagare
Jag har använt Internet.se's tjänster under mer än ett år och tycker att allt har fungerat mycket bra. Otroligt snabb support om man ringer eller mejlar. Priset jag betalar är ca 3000:- per år, exkl moms. Det är det värt och bra att veta att man får snabb hjälp om man behöver hjälp.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Eva
Snabb support
Jag har haft mitt företag hos Internet.se i tre år nu och jag tycker dom funkar bra. Jag får dock en pappersfaktura, tycker att de kunde skicka elektronisk faktura. Annars är jag nöjd.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
mohammed
Nöjd
Jag är nystardad företagare och fick epostadressen gratis. Det blev bra och dom gjorde också min hemsida. Sida blev bra.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Bosse
Mina domänadresser
Mina 8 domänadresser var tidigare hos Loopia, Crystone och Domaininfo. Nu har jag samlat alla hos Internet och får en bättre bild över vad jag har. Det blev dyrare, men jag riskerar inte tat tappa några namn. Har varit kund i tre år nu och är helt nöjd. Skulle vilja att dom hade öppet på kvällarna dock.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Anders Sörenstam
Bra tjänst
Har använt Internet.se under ca 4 år nu men har nu sagt upp tjänsterna eftersom jag lägger ner mitt företag. Allt har fungerat toppen. Bra support och enkelt avtal att följa. Fick faktura varje månad först, men nu varje år. Bra blanketter vid uppsägning. Kanske skulle jag vilja veta priserna med moms på hemsidan, men företaget kanske bara vill ha företag som kunder, inte privatpersoner, och då spelar kanske moms ingen roll. Saknar en del på hemsidan, den borde kunna utvecklas mer!
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Anna
Äntligen en hemsida!
Jag fick ett erbjudande att köpa en komplett tjänst med allt jag skulle behöva. Fick hjälp med hemsidan och allt fungerar toppen. och så svarar dom i telefon också. Inte samma som Telias 'det är några samtal före dig'.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Active Recond Göteborg
Suveräna!
Åh ni har räddad oss. Enkel och bra hemsida. Visst hade jag önskat lite mer möjligheter att ändra färg,form,text etc (men jag har heller inte lärt mig alla funktioner). Med tanke på priset så får man nog så mycket. Det bästa av allt är den personliga servicen. Alla är trevliga och tar sig tid. Idag pratade jag med Alex som inte jobbat sålänge just här, men löste flera av mina problem snabbt, trevligt och smidigt. Och möjligheten till personlig kontakt i dessa tider är oslagbar. Tack för att ni finns!