Om HORNBACH Byggvaruhus Göteborg/Hisingen

Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att du som företagare enkelt kan uppdatera din företagsinformation här på Eniro?

HORNBACH Byggvaruhus Göteborg/Hisingen, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namn-
Bolagsform-
Datum för upprättande-
Org.nr:-
Arbetsgivaravgift-
Aktiekapital-
Omsättn.intervall-
F-skatt-
Registrerad för moms-
SNI-bransch

Exekutiva befattningar/Administration

Omdömen om HORNBACH Byggvaruhus Göteborg/Hisingen

Seb

mer än ett år sedan

Hornbach GÖTEBORG
Köp INTE klinkers på Hornbach.

Bli inte lurad av att dom har bättre pris än andra Klinkers försäljare. Det finns anledningar till detta. Spara dig tiden och pengarna som du kommer fölora på detta.

Detta är min upplevelse.

Vid första mötet med Personal på klinkersavdelningen så va jag oerhört tydlig med att det ska vara Fogföljd på alla plattor och att storleken på plattorna måste stämma till 100%. Det va dom direktiven jag fick av hantverkarna, och jag förklarade hur viktigt

WD

mer än ett år sedan

Helt omöjligt att komma fram till dem. Ta bort telefonnumret im ni ändå inte svarar i dem. Värdelöst och irriterande

privat

mer än ett år sedan

Inte för att jag handlar ofta på Hornbach Hisingen men jag har alltid fått den hjälp jag behövt. Nu senast var jag på verktygsavdelningen och fick hjälp med skruvar och plastpluggar för betong. En av de äldre männen där hjälpte mig att välja rätt. Han skämtade, hade glasögon och lite ostyrigt hår.
Han verkade även ha koll på det mesta i hela detta stora varuhus för han kunde hänvisa mig rätt till jag tror jag frågade om tre olika saker. Detta tycker jag var rätt imponerande!
Kommer ihåg att jag var rätt trött när jag kom dit men efter besöket kände jag mig lite piggare.

Anonym användare

mer än ett år sedan

Bra priser. Bra utbud. Men det som ffa skiljer dem från andra är att det personalen är tillgänglig och att personalen är kunnig. Det lyckas ingen annan byggvaruhandel med.

Alexander Cezar

mer än ett år sedan

Nät jag skulle köpa en bänkskiva på Hornbach fick jag en otroligt bra service, av Shahen som är mycket engagerad och professionell! Vi stötte på flera problem, där hans kompetens räddade oss. Han var också kunnig i sitt arbete och resultatet är lysande! Nu är jag äntligen klar med mitt kök och vill särskilt tacka Hornbach för all hjälp jag fått på vägen, TACK!

Emil

mer än ett år sedan

Har vid ett flertal tillfällen fått mycket god hjälp och superbra service på Horbach Hisingen. Nu sist en fantastisk tjej på gardinavdelningen som hjälpte oss med kapning av persienner. Tack Sofie!

Mvh Nadja och Emil

Johan

mer än ett år sedan

Köpt akvariefiskar här på Hornbach vid två tillfällen de senaste två veckorna. Bemöttes första gången av en otroligt kunnig och trevlig kille som hjälpte oss.
Andra gången var det en tjej som inte riktigt hade samma servicenivå.
Fiskarna är (än så länge) friska och fina!

Hade fått fem stjärnor om det inte var för de olagliga fågelburarna..

Helge Andersson

mer än ett år sedan

Käckt med gratis uppringning. Enda felet är bara att de aldrig ringer upp. Servicen i företaget existerar knappt för övrigt.
Nästan som en väntan på döden.
Ni som handlar där, ta med en pick-nick-korg. Medan ni väntar kan ni äta och läsa en bra bok.,

Peter

mer än ett år sedan

Ligger långt ifrån mig så inte ofta jag varit där, men blev glatt överaskad, special tillverkade en tavel ram, som jag e sjukt nöjd med och priset var 1/3 av genomsnitts priset på andra ställen, köpte dessutom massa julpynt och porslins "take-away"-muggar för halva priset, har också ett enormt utbud av växter, vaser m.m. och alla möjliga sorters fiskar :)

Richard

mer än ett år sedan

sämre bemötande får man leta efter går ju inte att reklamera saker där betalade 16000kr för en bänkskiva när snickarn skulle montera den så stämde inte måtten på skivan med måtten på ritningen, Och svaret man får är att det inte går att reklamera den för att snickaren satte dit den provisoriskt fy fan ska aldrig handla där igen..

Snickartjejen

mer än ett år sedan

Hornbach är den bästa byggmarknaden i Göteborg, i mitt tycke. Utbudet är stort och priserna bra. Dessutom är personalen oftast både duktig, trevlig och hjälpsam. Kan ibland vara lite svårt att få hjälp när det är mycket folk, t ex på lönhelg, men annars har jag fått finfin hjälp och vägledning på de flesta avdelningarna i butiken. Som "anonym" byggjätte har Hornbach imponerat stort både på pappa och svärfar; de har fått lika fin hjälp som i specialaffären på landsbygden! :)

Sj

mer än ett år sedan

Dålig personal som inte kan något är ofta inte på plats. Sjuka fiskar. Men det är väl som det skall på en stormarkand som bara ser till pengar!

Ann Hasselberg

mer än ett år sedan

Pluspoäng till personalen som vid skilda tillfällen hjälpt oss ur knipan.ALLTID lika serviceminded och hjälpsam,

PBD

mer än ett år sedan

Beställde en fönsterdörr o det skulle ta 6 veckor. Kom efter 8 veckor då jag ringde o var transportskadad. Efter detta var cisrkusen igång o efter 3 månader så hävde jag köpet. Måste säga att de har allvarliga kommunikationsproblem då de i princip ALDRIG ringer upp o dålig kunskap på Fönster o Dörr avdelningen. Gillar Hornbach för övrigt men se till att inte beställ varor.

/CC

mer än ett år sedan

Vissa saker är riktigt billigt, men se upp andra varor är dyra, man måste jämföra mellan byggvaruhusen. Servicen är rätt OK, men kompetensen kunde varit bättre hos många av säljarna. Drive in är mycket bra och OK priser.

Förbannad

mer än ett år sedan

Har gett Hornbach 3 försök, nu ger jag upp. Första gången visste ingen vart något fanns, andra gången blev jag idiotförklarad när jag frågade vilka skruvar som var bäst i till mitt ändamål, och nu tredje gången blir jag otrevligt bemött och dessutom var produkten jag köpte totalt värdelös och gick sönder på en gång. Aldrig mer Hornbach !

Patrik Lagerstedt

mer än ett år sedan

Felleverans och otroligt dåligt bemötande. Kommer aldrig handla där igen

Folke

mer än ett år sedan

Dålig service och dålig attityd hos personalen. Men det börjar oftast uppifrån.

Anonym

mer än ett år sedan

När man frågar personalen om en vara man söker men som inte inte finns (d.v.s. en vara som borde finnas på ett byggvaruhus men som inte finns med i sortimentet p.g.a. att det är en sällanköpsvara), och sedan följdfrågar om de möjligtvis vet/kan tänka sig något annat ställe som har den, svarar de slentrianmässigt nej eller blir förnärmade över frågan. Anmärker man på deras sätt att hantera frågan går de i taket och går till motangrepp. Kunden har ALDRIG rätt på Hornbach. Detta har hänt mig flera gånger. Nu väljer jag ett annat varuhus.

LR

mer än ett år sedan

de flesta av personalen är upptagna att diskutera egna privata saker i grupper och inte intresserade av att hjälpa kunder-de bollar kunden fram och tillbaka,de hälsar inte vid kassan och arroganta för att jobba på en försäljningsbutik.man får fräcka svar av de och deras kollegor skrattar det är inte första gången det händer.

Anonym användare

mer än ett år sedan

5:a av flera skäl: Finns alltid personal att få tag på (ovanligt i den branschen!)! Kunnig personal! Bra sortiment, bra kundservice och på allt det till och med bra priser.

Kim

mer än ett år sedan

Har gjort stor renovering av huset och därmed handlat mycket på Hornbach. Har stött på både plus och minus.

+ Mycket kompetent personal på proffsavdelningen! Kan varmt rekommendera att gå dit för att få hjälp. Får alltid svar på mina ibland dumma frågor.

+ Det jag behöver finns oftast på lager, om inte så går det smidigt att beställa, även om det kan ta ett litet tag. (Men verkade som att det var leverantören av varan som tog tid.)

+ Prisgarantin som gör att jag fått billigare pris på verktyg. Fick billigare än konkurrenterna. Gick smidigt att få hjälp med det.

+ Färgavdelningen är grym!

+ Lätt att byta varor som blivit felköpta.

+ Har ringt flera gånger för att höra om vissa saker finns på lager innan jag åker. Får alltid ett trevligt och proffsigt bemötande av tjejerna i växeln.

- Kassapersonalen bör bytas ut omgående. Aldrig varit med om så oengagerad personal. Finns dock vissa guldklimpar även om de är få.

- Kan vara svårt att få hjälp på avdelningarna, för lite personal? Ofta måste man leta efter dom.

- Personalen på verktygsavdelningen skulle behöva gå en charmkurs tillsammans med kassörskorna.


Med andra ord, helt godkänt varuhus med tanke på det låga priset på varorna!

Ilsken kund

mer än ett år sedan

Varför satsar inte Hornbach utbildning av personalen samt skickar dessa på charmkurs? Jag har satt min fot i den affären för sista gången! Känns inte bra att "störa" personal som är inbegripna i samtal med varandra!! En stjärna känns som en för mycket!!

Anonym användare

mer än ett år sedan

Urkass service! Skulle titta på ett nytt kök men fick beskedet att "ingen jobbar på den avdelningen idag" !?? Den paranta "damen" frågade inte ens om kökspersonalen kunde kontakta mig via telefon för att kunna boka in en tid!?? Näe, snorkigt bemötande och en kund som skulle handla för första gången åkte till en konkurrent och beställde kök för 130 000.
Synd att man måste ge en stjärna!

GW

mer än ett år sedan

+Bästa byggaffären i gbg trakten.
+Enkelt att lämna tillbaka överblivet material.
+Fin drive in.
+Slår byggmax med hästlängder!
-Endast killarna på röravdelningen kan något tekniskt, övriga borde gå kurs.

Vitterskog

mer än ett år sedan

... har den kunnigaste och bästa servicen i stan.

maja

mer än ett år sedan

Hit kan jag som är en gravt medelålders kvinna åka och ställa frågor om allting i ett bygge. Jag får bra och kloka svar, och blir behandlad med respekt av deras mycket kunniga personal. Detta är den bästa byggmarknaden i Göteborgsområdet.

Solis

mer än ett år sedan

Mycket är naturligtvis bra här ex priserna. Tyvärr så verkar en stor del utav personalen ej vara motiverade och serviceinriktade. Några säger då man vill ställa en fråga att dom inte jobbar där för att sedan gå iväg utan att ge någon vägledning om vart man skall vända sig. En del är även kortare i tonen än så ex "jag hjälper en kund" ingen hjälp där inte då kunden tydligen var hans flickvän. Nu är det ej så att all personal är sådan lyckligtvis så är det många hjälpsamma personer där och dom ska ej glömmas bort. För övrigt så ska man vara mycket försiktig då man skall ha rostfritt material då det på den affären bara verkar betyda att rosten inte kommit än. Hela hyllan med rostfria skruv innehöll galvaniserad skruv hyllan med A2 rostfria beslag var galvaniserade dvs en repa ger rost. Som sagt så är allt en tolkningsfråga men nog tycker jag att rostfritt är = rostfritt stål. Köper sådana saker i fortsättningen på andra ställen då kvalitet initialt är dyrare men betalar sig i längden.

Göran L

mer än ett år sedan

Har handlat rätt så mycket olika saker på Hornbach alltifrån maskiner till byggmaterial i alla former och jag är imponerad av personalens kunskaper och servicekänsla. Eftersom jag jobbat inom byggbranschen i c:a 50 år så vet jag vad jag talar om och har fått både bra priser, god service och jättebra bemötande alltifrån Mr Pro till kassapersonal. Senast idag var jag och handlade lister och råkade skriva fel artikelnummer (fel storlek på hålkälslist) vilket gjorde att jag fick betala för mycket. Detta såg killen som stod i varukontrollen och räddade därmed över 500;- för mig.

TACKSAM

mer än ett år sedan

Jag kan inget annat än att buga och tacka för den fina service och kunskap som personalen på VVS avd. Hornbach Minelundsv. 8 har stått till tjänst med. Daniel och Sara är två riktiga stjärnor. Hjärtligt tack. Heja Frölunda Indiens

A.M.

mer än ett år sedan

Om ni vill bli riktigt illa behandlade ska ni gå till sågen på Hornbach. Otrevligare och mer ohjälpsam personal får man leta efter!