Om Elgiganten Megastore
Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att det är gratis att fylla i din företagsinformation på Eniro?
Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att det är gratis att fylla i din företagsinformation på Eniro?
Företagslån
Ansök om lån upp till 5 miljoner kronor
Vi på Eniro vill att det ska vara enkelt för svenska företag att nå ut och växa på internet - därför har vi samlat allt du behöver veta om digital marknadsföring under ett och samma tak.
Juridiskt namn
Elgiganten Aktiebolag
Bolagsform
Aktiebolag
Datum för upprättande
30.09.1993
Org.nr:
5564714474
Arbetsgivaravgift
Registrerad
Aktiekapital
100000000
Omsättn.intervall
> 10000000 tkr
F-skatt
Ja, registrerad för F-skatt
Registrerad för moms
Ja
SNI-bransch
47430 Specialiserad butikshandel med ljud- och bildanläggningar samt videoutrustning, 47540 Specialiserad butikshandel med elektriska hushållsmaskiner och hushållsapparater, 47420 Specialiserad butikshandel med telekommunikationsutrustning, 47410 Specialiserad butikshandel med datorer, programvara, data- och tv-spel, 47595 Specialiserad butikshandel med datorer, programvara, data- och tv-spel
Ordförande
Verkställande direktör
Ledamot
Ledamot
Visar 4 av 9
Jan Schiller
moreThanAYearAgo
En katastrof så länge köpet ej var klart ok. Men efter leverans av kök ingen hjälp att få. Ringde och blev låvade 5 gånger från växeln att en säljare skulle åtkomma, men aldrig. Köp kök men inte på Elgiganten då slipper ni problem.
Jan Lindgren
moreThanAYearAgo
Inte bra alls, den 31a Oktober var jag i butiken, frågade om nya iPad Air skulle finnas i butiken 1a November, jo det skulle den vara. Den första dyker jag upp i butiken, ingen iPad Air i skylten (till saken hör att stora annonsblad har skickats ut), man väntade på någon från Apple. Jag väntar till den 3dje, stiger in i butiken, fortfarande ingen ny iPad i skylten, när jag frågade, snäste en säljare av mig när jag berättade att jag tyckte det var dåligt. Besviken åker jag därifrån. Idag den femte gör jag ett nytt försök, samma visa, en skylt har man uppe som beskriver den nya iPaden, men i skylten sitter den gamla. Nu styr jag stegen mot någon annan kedja, som vill sälja
Hanna
moreThanAYearAgo
Beställde en Tv som fanns i lager. Ringde efter 9 dagar och frågade när dom skulle köra ut den. Fick svar att den var slut och skulle komma på lager igen den 20 December. Vad är det för j-vla bonnfångeri. Aldrig med!!!!!!!!!!!!!
Johan Damström
moreThanAYearAgo
Så dåligt! Har hantverkare hemma o köper en tvättmaskin för leverans samma vecka - inga problem. Idag ringer dom o säger leverans om tre veckor! Glöm det - jag anulerar köpet - går till ElOn idag istället
www.lanja.blogg.se
moreThanAYearAgo
Lugn butik vilket är bra. Dock såg jag när vi tittade runt i butiken att det stod en använd(!) kaffebryggare som var till salu.. Och vid utgången var det en använd rakaaparat (det var svarta hårstrång i den) som även den var till salu.. Äcklig butik med andra ord..
Pia
moreThanAYearAgo
Tänker aldrig mer handla något från Elgiganten och avråder bestämt andra från att handla där!
Varför?
I februari bytte vi ut alla våra vitvaror, vi beställde även hemkörning, installation och borforsling av gamla vitvaror. Vid installationen av ugnen brann ugnslampan av. Detta skyllde installatören på att "de råkat koppla fel först" och att det bara var att köpa en ny lampa (d.v.s. VI skulle fixa det).
Första gången vi använde ugnen därefter började det bolma svart rök ur den. Det tog evigheter att reklamera - man kunde ju tycka att det skulle räcka med att kontakta Elgiganten och att de därefter skulle hantera ärendet - vi var tvungna att själva ringa runt mellan installationsfirman, Elgigantens callcenter och vitvarutillverkaren. Till sist kom samtliga parter överens om att det var installationsfirman som skulle komma ut och titta på ugnen. Det tog cirka en vecka innan de hade tid att komma. Därvid konstaterade personen som var hemma hos oss att kontakten som ugnen hade kopplats till var feldimensionerad i förhållande till vår ugn. Han försökte alltså hävda att det skulle vara vårt fel. Det accepterade vi naturligtvis inte - om vi betalar för att få proffshjälp med installationen utgår vi ifrån att installatören inte kopplar in ugnen om inte kontakten är korrekt. Det gick installatören med på så småningom. Vi fick vänta ytterligare en vecka på att få en ny ugn, och under den tiden hörde vitvarutillverkaren av sig tre gånger och ville skicka en servicetekniker, trots att felet redan var konstaterat. Vi ville ha prisavdrag med hänsyn till att vi var utan ugn i två veckor och hade fått spendera hyfsat mycket tid på att ringa runt och reklamera, boka in servicetekniker, avboka ej beställda servicetekniker, planera in och vänta på leverans av vitvaror två gånger o.s.v. Något prisavdrag fick vi inte och vi orkade inte bråka mer.
När vi kom hem i går var frysdelen av vår kyl/frys trasig. Nu har det visat sig att även kyldelen är trasig. Handläggaren på vårt försäkringsbolag tog upp skadeanmälan men talade även om att ersättningskrav för förstörd mat (bl.a. ett halvt kilo löjrom, oxfilé, 6 liter hemgjord äppelmust, några kilon hemgjort äppelmos o.s.v.) ska riktas mot säljaren av vitvaran eftersom garantin fortfarande gäller. Fair enough. Vid kontakt med Elgiganten hänvisas man till vitvarutillverkaren. Vid kontakt med vitvarutillverkaren får man svaret att eventuella ersättningsanspråk ska diskuteras med deras reklamationsavdelning, men den har bara öppet till 14 på dagarna. Efter många om och men bokas ett servicebesök in på torsdag. När jag frågar efter ersättningsvitvara (eftersom vi med största sannolikhet blir utan kyl i minst en vecka) så blir jag hänvisad tillbaka till Elgiganten. När jag ringer Elgigantens callcenter (tryck 1 för att... tryck 2 för att...x 3) blir jag hänvisad till att kontakta butiken som vi har handlat ifrån, jag blir kopplad men det är inget svar i butikens serviceavdelning. Callcenter vägrar lämna ut numret direkt till butiken eftersom de inte får det. Jag får ringa upp callcenter igen. Får också veta att OM det finns några lånevitvaror så kommer butiken att kräva oss på leveranskostnad om vi inte har möjlighet att frakta hem lånevitvaran själva. Min man försöker ringa callcenter en gång till (tryck 1 för att...tryck 2 för att... x 3). Fortfarande inget svar i butiken. Fortfarande vägrar callcenter lämna ut butiksnumret.
Jag har upplevt säljpersonalen i butiken som mycket trevlig och hjälpsam, men uppenbarligen är man inte särskilt intresserad av att hjälpa kunder som råkar ut för undermåliga produkter eller tjänster!
Sökord saknas