Innehållet i denna sektion är skapat av användare.
(8)
Kent
Bra service
Mycket bra bemötande från personalen. Har på senare tid köpt datorer och servat gamla datorer med mycket bra resultat.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Henrik
Datorproblem - en skarp varning.
Mitt livs största mistag hittils, var att jag köpte en dator hos dem. Det började med att det trådlösa nätverks kortet som enligt deras information, skulle vara fabriksmonterat. Vilket det inte var men det satte de in utan kostnad men sen började det stora problemet. Den börjada häkta sig i tid och otid. Jag fick åka fram och tillbaka i nästan ett år, det är cirka 8 mil till butiken. De påstod sig utföra olika saker men det som gjorde mig riktigt besviken, var att de påstod att den var utbytt mot en ny,alla detaljer som jag lagt märke till stämde även på den så kalllade nya datorn.När vi anntyde detta, gick det helt plötsligt att få den reklamerad och jag skulle få en annan istället.De skulle också montera in ett trådlöstnätverkskort,så den skulle vara kvar en vecka utöver leveranstiden.Den monterades aldrig utan de skickade med en USB-enhet, för den var omöjlig att montera.Jag ringde dem och nu heltplötsligt går den att montera så den ska in igenMan blir rejält rädd.Vet de vad de gör?
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
mh
urusel service
Urusel service. Har reklamerat en kamera 3 gånger utan att få bra hjälp. Blev även dåligt informerad i julas när jag tecknade ett Halebop abonnemang. Sista gången jag handlade något där. Totalt oengagerad personal, man kan ju undra vem som rekryterar deras personal
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
MF
Fruktansvärt dåligt
Kommunikationen mellan Elgiganten i Linköping och försäkringsbolaget happy care är uruselt. Jag säger till alla kunder Akta Er, går er vara sönder så blir det månge irreterande telefonsamtal o många dagars väntan. Det tog 15 dagar för elgiganten att skicka varan till reparatören, 15 dagar!!!!! Produkten borde ha varit klar under den tiden. Handla inte dyra produkter på elgiganten, sämsta service någonsin!!!!
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
sune
Otrevligt bemötande i butiken.
Vissa personer i den affären har attitydproblem. Kassapersonal ger dock alltid bra intryck och är trevliga. Tips. kolla upp vilka personer ni anställer.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Bjarn
Lägsta Pris - Att göra en fuling
Skulle köpa PS3 och hade ett pris hos Europris på 3999. Gick in över gatan och kollade om Elgiganten kunde möta priset. Visst kunde de det. Jag fick en lapp med specifikation på PS3 och ett spel som jag bett dem lägga till och gick till kassan. I kassan fick jag spärr på mastercard utan att riktigt förstå förrän jag såg specifikationen. De kronor som personalen dragit av på PS3 hade de lagt till på spelet. FULT! FULT! FULT! Blev givetvis besviken och meddelade mitt missnöje. Kassörskan kunde inget göra eftersom hon inte var ansvarig och den ansvariga expediten gick inte att återfinna vid tillfället. Resultat. Gick tillbaka till Europris och inhandlade PS3 där. Inget mer Elgiganten Linköping för mig.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Vojtek
Trevligt att handla, tills något går sönder...
(Omdömet avser Elgiganten) Bra bemötande när du skall handla. Värre är det det om något gått sönder, då är man laglös hos denna firma. Fina skyltar på väggen som säger "reklamationsrätt i 3 år" etc. Men de verkar inte gälla när man kommer in med trasig produkt. Nää, då skall tillverkaren få avgöra om det skall bli en reklamation, vilket kan ta upp emot ett halvår. Och hur opartiska är tillverkaren av produkten?` Nää, jag gillar inte synen på kunden hos Elgiganten!
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
el Jonah H
Liknar våra svenska myndigheter.........
USELT! Dataröst o knappval + denna satans väntetid! Lång leveranstid på grejor!!!