Verksamheten grundades 2006 . Initialt bedrev man verksamhet endast på plan 7 under namnet Läkarhuset +7. Huvudsakligen ägnade man sig åt specialistvård inom Öron-Näsa-Hals. Plustecknet kommer sig av att det är en klassisk symbol för sjukvård. Men också därför att man ville addera (+) hälsa och friskvård till sina patienter och företagskunder.
Innehållet i denna modul är ändrat av användare
Bildgalleri
Citysjukhuset +7, Företagsinformation
Officiell information
Juridiskt namn
Citysjukhuset +7 Kommanditbolag
Bolagsform
Kommanditbolag
Datum för upprättande
30.03.2004
Org.nr:
9697003250
Arbetsgivaravgift
Registrerad
Aktiekapital
0
Omsättn.intervall
-
F-skatt
Ja, registrerad för F-skatt
Registrerad för moms
Ja
SNI-bransch
86212 Annan allmän öppen hälso- och sjukvård, ej primärvård
Jag har helt plötsligt fått känselbortfall i en stor del av kroppen, blir då ombedd att återkomma ifall jag blir sämre.
Michael Ekman
mer än ett år sedan
Skrämande att man som patient ska få bli så arrogant/nedvärderande bemöttande av läkare med personal på Kardiologi enheten. Krävs en attityd förändring NU hos Citysjukhuset +7. Kan ej rekomendera Citysjukhuset +7 Kardiologi enheten. En stjärna = minus.
Anonym användare
mer än ett år sedan
Secket ställe hade tid 28/2-2018 kl 09.00 hade tio mil att åka är i Göteborg 08.15 då ringer dom och säger att han e sjuk tyvärr bara åka hem inga pengar tjänade den dan kostade bränsle för 20mil fick ny tid idag 10/4 2018 klockan 10.20 sitter i bilen 08.45 då kommer ett sms att doktorn e tyvärr sjuk detta gäller ortopeden helt otroligt men ja åker ner ändå med en påse skruv så kan dom låsa för gott sist va de måndag nu tisdag undra va han gör på helgen
Sanna Holmér
mer än ett år sedan
Så oerhört tråkigt bemötande. Läkaren må vara hur skicklig som helst. Jag har varit på två besök hos specialist efter remiss från VC. Min dotter har gjort ett besök efter remiss från VC. Tyvärr också tråkig erfarenhet. Kommer INTE återvända eller rekommendera. Tyvärr på enstaka besök.
Nils Agaton Sjölund
mer än ett år sedan
Ett mer otrevligt bemötande får man leta efter! Innan jag fått någon information om vad jag sökte vård för tackade läkaren för sig och visade mig dörren. Jag tittade då på klockan och frågade om nio minuter verkligen var allt de hade tid för, och sa att jag fortfarande inte fått några svar kring vad jag sökt för. Efter detta blev läkaren otrevlig, förklarade att jag hade visst fått svar ("men jag tänker inte upprepa mig") och tyckte att jag skulle ge plats åt andra patienter. Hon skrev dessutom ut medicin för 350kr som i samtal med en annan läkare visade sig vara helt utan verkan. Detta efter att jag förklarat att jag testat denna medicin tidigare, utan verkan. Min sambo råkade ut för i princip samma sorts bemötande av en annan läkare. Det verkar liksom vara deras grej. Välj vilken annan vårdcentral som helst, här är de uppenbarligen inte intresserade av att hjälpa dig.
Sandra Karlberg
mer än ett år sedan
Stressade läkare som inte tar sig tid att lyssna och undersöka ordentligt. Fruktansvärt otrevliga i receptionen. Kan inte rekommendera detta ställe.
Klas Svensson
mer än ett år sedan
Kan instämma med alla kommentarer om öronläkaren. Sökte hjälp delvis för tinnitus och delvis för att avgöra om jag hade en vaxpropp. Läkaren höll ett kort föredrag om vad tinnitus var, kollade 2 sek i örat, berättade att jag inte hade en vaxpropp (vilket en annan läkare senare berättat att jag faktiskt hade) och försökte därefter sälja på mig en bluffprodukt som påstås bota tinnitus (han är själv delägare i företaget som ger ut den), ett slags plåster som man sätter bakom örat (som ska ändra "vibrationerna på vattenmolekylerna i örat" eller nåt sånt, naturligtvis totalt ovetenskapligt och utan kliniska belägg).
Ammeli Engström
mer än ett år sedan
Jag sökte för min tinnitus hos öronläkare. Han småpratade lite om varför tinnitus är komplicerat, inget jag inte redan visste. Då jag bad att han skulle kolla min hörsel så fick jag i så fall boka en ny tid. Det borde vara grundläggande när man betalar för en läkartid att han kollar upp ens öron. Här gjorde dom absolut ingenting, pengarna i sjön. Jag gick hem och kände mig lurad och 300 kr fattigare.
Lotta Andrén
mer än ett år sedan
Tack till kiropraktor Martin Klcovansky! Känner ett sånt lugn när man kommer till dig. Du förklarar väldigt bra vad som händer med kroppen och behandlingarna har varit så välgörande. Mina bästaste rekommendationer!
Sandy
mer än ett år sedan
Jag var hos gynekologen! Hade beställt tid, hon var 20 minuter sen och inte nog med det så var attityden inte alls trevlig, hon ville bara bli av med mig, jag var där första gången idag och fick inte ens något om " känner du något så är du välkommen tillbaka" eller något alls! Kommer aldrig gå dit igen och jag hoppas att ni kan se hur missnöjd man är!
Anonym användare
mer än ett år sedan
Har varit hos Läkarhusets läkare/specialistortoped pga problem med mina knän. Efter undersökning fick jag remiss till röntgen, vilket var klart inom en vecka. Ca 2-3 veckor senare var inläggen till mina skor klara. Fick även remiss till en av deras sjukgymnaster som var jättebra. Upplevde allt som proffsigt och effektivt. Känner mig väldigt nöjd!
Maria
mer än ett år sedan
Jag beställde tid till gynekologen När den dagen väl kom gick jag dit i tid Fick vänta i 45 min och när dom väl ropar upp mitt namn får jag gå in i läkarens rum och vägrar undersöka mig för att tiden inte räcker till säger hon Men människa vems fel var det? Inte mitt iallafall!!! 200:- fick jag betala oxå
Inte bara det heller hon satt o diskuterase med mig i 20 minuter under dom 20 minuterna som jag var i hennes rum så hade hon på vatten kranen rinnande och när man påpekade det så sa hon att det har hon för att hennes händer inte ska frysa när hon tvättar händerna (det rann tydligen var vatten)
Första och sista gången Gå aldrig dit säger jag bara
Och det är jätte exklusiva lokaler men det är väl inte det man vill ha när man är sjuk precis
Och jag undrar varför dom inte skriver kommentarer till folk som har kritiserat dom och bara till folk som jag gett dom 5 stjärnor
Totte
mer än ett år sedan
Välj inte Läkarhuset +7 som vårdcentral det misstaget gjorde jag (nu har jag bytt), de har inte intresse av att hjälpa dig som inte har privat försäkring,och verksamhetschefen har tyvärr inte fått klart för sig att vi är patienter OCH kunder
Mikael Vilkas
mer än ett år sedan
Jag har varit på både vårdcentralen för möte med diabetessköterska och läkare. Bra tillgänglighet och vänligt samt kompetent bemötande. På specialistavdelningen är det öron näsa hals som gällt. Alltid bästa omhändertagande. Plus i kanten för fina lokaler och utsikt.
Julia Dahlberg Nilsson
mer än ett år sedan
Gjorde min tonsillektomi igår morse. Jag hade aldrig opererats eller sövts & var väldigt rädd! När jag kom dit så fick jag ett jättebra bemötande! Kunde inte önskat mig ett bättre crew, alla var jättesnälla, lugnade ner mig & kände mig väldigt trygg i deras händer! Kunde inte vara mer nöjd! Tack så mycket crewet som opererade mig/var med på operationen 6/7-18 kl 07.00 för att ni var så snälla & fick mig att känna mig så trygg när jag kände mig väldigt rädd! Rekommenderar!
Josefina Ekström
mer än ett år sedan
GÅ INTE HIT! Dåligt bemötande av ÖNH-läkare. Fick ingen hjälp, läkaren hade bara tid en kvart. Hörde dessutom i väntrummet hur en hjärtinfarktpatient blev utskälld utan anledning. Fruktansvärt ställe.
Laila Ekman Arvidsson
mer än ett år sedan
Sämsta bemötande man kan tänka Sig! Nonchalanta läkare som inte lyssnar, riktigt otrevligt att bara sitta i väntRummet och se vad som utspelar sig hur andra patienter blir Bemötta! Gå inte dit ! Skicka aldrig remiss dit om du är Läkare! Det var skrattretande hur de betedde Sig! Blir en rolig historia att berätta för bekanta ! Att detta företag får finnas det är Obegripligt! Vad lever de på, hur kan det gå Runt?
victoria
mer än ett år sedan
Mottagningen var betydligt bättre förr. På vårdcentralen är läkarna ofta försenade och man får 5-10 minuters besökstid för sina 'vanliga' åkommor. Jag hade en remiss från psykiatrin som pga hårt tryck måste finna en remittera mig till primärvården, och jag valde +7 som jag är listad på. Allmänläkaren rekommenderade att jag helt skulle sluta med den medicinering som jag ordinerats i decennier för mina kroniska besvär och i stället 'skaffa mig en hobby'. Mycket, mycket oseriöst och en allvarlig fara för patienten - det chockerade mig inte så lite.
Anonym användare
mer än ett år sedan
Kan inte rekommendera ÖNH mottagningen. Stressad nonchalant läkare som inte lyssnade på vad jag hade att berätta. Svarade inte på mina frågor.
Lucia Predescu
mer än ett år sedan
55 min väntetid...helt ointresserad öronläkare . Efter 5 min vi var "klart". Bort kastad tid för ingenting
ANONYM
mer än ett år sedan
Ringde och bokade tid, frågade var det låg- hon sa att det låg vid järntorgen vid järnia.. jag går dit och hittar inte vart jag skall ta vägen..
Man kommer inte fram på deras telefon och när jag söker på webben står det att det ligger vid hamnen längre bort mot rosenlundmotet.
När jag kommer dit och skall få vänta på läkaren, smäller hon igen dörren och skriker till sjuksköterskan att "hon var 20 min sen hon får vänta!" hon får vänta hon var sen, 20 min!!" sen går hon förbi mig utan att säga hej eller ens titta på mig och förklara, och smäller igen dörren..
Sa till hennes sköterska att personen jag pratade med sa fel väg till mig, men hon var ju lika efterbliven hon.. slutade med att jag fick en tid någon annanstans och gick därifrån..
SERIÖST HUR BEMÖTER DE SINA KUNDER!!
Anonym användare
mer än ett år sedan
Var hos gynekologen och har absolut inget negativt att säga. Hon var proffsig i sitt bemötande, tog sig tid, undersökte noggrant och var väldigt trevlig! Skulle absolut rekommendera stället och just den doktorn!
Martin Nilsson
mer än ett år sedan
Långa väntetider, ointresserade läkare som bara vill bli av med en. De prioriterar helt fel där man satsar mer på det yttre en kvalitativ vård vilket är helt galet. Har tappat allt förtroende för +7, tur att man har möjligheten att byta VC. rekommenderades INTE!
Mikael
mer än ett år sedan
I början var jag mycket nöjd och tyckte de behandlade mig väl. Nu vill dom bara suga ut mina pengar! Jag varna alla att gå med här!
Mamman
mer än ett år sedan
Håller helt med Totte(inlägg 2011-05-11.) Patienter och kunder är det viktigaste de har! Vart tog servicen, förståelsen och hjälpsamheten vägen ? Ska också byta tillbaka dit man känner sig välkommen...
Linda
mer än ett år sedan
Mycket duktiga läkare, som mamma känner man sig trygg. Massa +++++++
Svar från företaget
Tack linda! Kul att du är så positiv!!! Vi gör allt vi kan för att ta hand om alla! Både vuxna och barn! Välkommen tillbaka! Ledningen på +7