Om Bavaria Sverige Bil AB

Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att du som företagare enkelt kan uppdatera din företagsinformation här på Eniro?

Bavaria Sverige Bil AB, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namnBavaria Sverige Bil AB
BolagsformAktiebolag
Datum för upprättande22.05.2009
Org.nr:5567829287
ArbetsgivaravgiftRegistrerad
Aktiekapital5000000
Omsättn.intervall1000000 - 4999999
F-skattJa, registrerad för F-skatt
Registrerad för momsJa
SNI-bransch45110 Handel med personbilar och lätta motorfordon, 45201 Allmän service och reparation av motorfordon utom motorcyklar, 45320 Detaljhandel med reservdelar och tillbehör till motorfordon utom motorcyklar, 45202 Plåt-, lack- och glasreparationer på motorfordon utom motorcyklar

Exekutiva befattningar/Administration

Personuppgift SkyddadOrdförande
Personuppgift SkyddadLedamot
Jan Marcus Christian LarssonLedamot
Personuppgift SkyddadLedamot
Hallvard VikesåLedamot
Jan Åke Gustaf LitbornSuppleant
Magnus Ingemar MonieExtern verkställande direktör
Carl Magnus Victor BernanderExtern firmatecknare
Johan Olof PalmgrenHuvudansvarig revisor

Omdömen om Bavaria Sverige Bil AB

Anton Vlasenko

mer än ett år sedan

I'm warning everyone from wasting their time and money with Bavaria. You may know that BMWs are one of the most robbed cars in Sweden, during the week when my car was robbed there were ~50 robberies in Stockholm according to the media. But what you didn't know is that repairs takes almost 3 month, as it happened to me, not 2 weeks like in Germany. And insurance company after 2 month will not cover anything, nor Bavaria will, so you will have no car for quite a while. What you should also know, is that you will not recognize your car after repairs. Today, six month after the initial incident, I'm still fixing my car at Bavaria. I have to come there every month when something is breaking again on my 1 year old car after getting their hands on it. I had broken parts of the interior falling on my head, I had drivetrain failures, which made my car dangerous to drive, and I should probably report this to police. And after all of that story, when I wanted to get rid of this "car", they presented me a real "bargain" deal to take it to them. They didn't compensate me anything and were open to say that they want to make money on me and my horrible experience with them by buying the car 100k SEK cheaper than it's market value, "we need to make money", yeah, you know how to do it, and people should also know what to expect from you and should just stay away.

Henrik Nordlander

mer än ett år sedan

Köpte i och för sig en Volvo V70 på Bavaria i vällingby nu i våras.klockrent bemötande tills bilen var betald och hämtad.
dock var de fel på automat lådan så den behövde bytas. BMW var inte ett dugg intresserade av att hjälpa till då dem lutade ryggen mot en garanti som eventuellt inte skulle gälla. men tack vare UPPLANDSMOTOR och Volvo som gick in med goodwill så gick garantin in och tog resten så jag fick en ny låda på 70000.
dock finns de fler fel på bilen som dem inte är ett dugg intresserade av att hjälpa till med på ett vettigt sätt.
så köp inte er bil där.
Finns bil handlare som tar sitt ansvar.
Dess är inte en av dem.

Tiina Sarlin

mer än ett år sedan

Risken att du blir ruinerad är 100%, chansen att de lagar din bil är ungefär 20%. Servicen är garanterat dålig, de glömmer bort att beställa hem reservdelar
och när de väl kommer så är det fel grej. De kan utan att blinka kräva ett par tusenlappar av dig för att konstatera att bilen har elfel, åtgärd ingår INTE i priset. De ringer bara en gång, är du upptagen får du skylla dig själv.

Anonym användare

mer än ett år sedan

Anton var mycket trevlig utan att vara påträngande som säljare annars kan bli! Har själv jobbat med sälj i 8år och kan säga att bemötande och uppföljning hittils varit superb. Ny bil beställd och hoppas på lev om 1 månad!

No More BMW

mer än ett år sedan

Bra ? Ingenting - En splitterny bil får Individual lacken förstörd av kemiska frätmärken, och BMW förväntar sig att ägaren skall betala reparation av dessa lackskador.... Efter mycket om och men så erkänner man felet men någon vettig ersättning utgår inte - kunden måste fortfarande stå för kostnaden...

Mattias Östman

mer än ett år sedan

Katastrofal kundservice. De springer mest runt och pratar med varandra eller läser en tidning med en kaffe i handen medan flera kunder står i kö på morgonen för att lämna in sin bil på ett bokat servicebesök. Tyvärr är det många fler med mig som delar synen på Bavaria (särskilt Solna). Jag är helt färdig med att vara kund till dem efter åtskilliga fadäser. Nästa bil blir något annat uteslutande pga Bavaria. Generalagenten bör ta tag i sitt problem med vissa återförsäljare.

Joakim Tuutti

mer än ett år sedan

Jag har ingenting att klaga på, snabb telefonkontakt och enkel bokning på nätet.

Hampus Fäldt

mer än ett år sedan

OTROLIGT DYRT! 3200kr för att byta hantag på bagageluckan + 3500kr för att byta motor till bakrutetorkare på min Mini Cooper från 2007!! De ville ha 2000 kr bara för att felsöka de två enkla felen. Kommer aldrig att återvända till Bavaria.

Björne

mer än ett år sedan

Trevligt bemötande av killarna på reservdelsförsäljningen. Det som inte finns hemma kommer punktligt på utsatt leveransdag ( normalt till morgonen efter ). Logistiken klockren.