Om AB Electrolux

Make life delicious! Lite kreativitet förändrar allt. Laga mat, skapa upplevelser, skapa minnen.

AB Electroluxs utvalda länkar

Innehållet i denna modul är ändrat av användare

Bildgalleri

  • AB Electrolux Hushållsutrustning, vitvaror - Tillverkare, grossist, Stockholm - 1
  • AB Electrolux Hushållsutrustning, vitvaror - Tillverkare, grossist, Stockholm - 2
  • AB Electrolux Hushållsutrustning, vitvaror - Tillverkare, grossist, Stockholm - 3
  • AB Electrolux Hushållsutrustning, vitvaror - Tillverkare, grossist, Stockholm - 4

AB Electrolux, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namnAktiebolaget Electrolux
BolagsformPublikt aktiebolag
Datum för upprättande10.02.1910
Org.nr:5560094178
ArbetsgivaravgiftRegistrerad
Aktiekapital1545000000
Omsättn.intervall1000000 - 4999999 tkr
F-skattJa, registrerad för F-skatt
Registrerad för momsNej
SNI-bransch70100 Verksamheter som utövas av huvudkontor, 46431 Partihandel med elektriska hushållsmaskiner och -apparater

Exekutiva befattningar/Administration

Staffan BohmanOrdförande
Per Jonas SamuelsonVerkställande direktör
Per Jonas SamuelsonLedamot
Hans Peter FermLedamot
Viveca Ann C Brinkenfeldt LeverLedamot
Petra Johanna HedengranLedamot
Ulla Viveka LitzénLedamot
Staffan BohmanLedamot
Carl Fredrik Willi PerssonLedamot
Olof Henrik Gudmund HenrikssonLedamot
Wilson Quispe ApazaLedamot
Karin OverbeckLedamot
David Whitney PorterLedamot
Carl Ulrik DanestadSuppleant
Anna Maria Kristina Olsson-LejonExtern firmatecknare
Lars Ola Martin NilssonExtern firmatecknare
Gunilla Katharina FischerExtern firmatecknare
M O Henrik Hammarskiöld JohnelsExtern firmatecknare
Carsten FrankeExtern firmatecknare
Ulrika Elisabeth ElfvingExtern firmatecknare
Erik Martin BendixenExtern firmatecknare
Lars Anthon Worsoe-PetersenExtern firmatecknare
Cornelis BraamExtern firmatecknare
Maria Therese FribergExtern firmatecknare
Ricardo Alberto ConsExtern firmatecknare
Adam CichExtern firmatecknare
Leandro Rogerio JasiochaExtern firmatecknare
Ulf Peter NyllingeHuvudansvarig revisor

Visar 4 av 28

Omdömen om AB Electrolux

Andreas B

mer än ett år sedan

Av våra fem vitvaror, som installerades helt nya för fem år sedan, har tre gått sönder. Samtliga efter den löjligt korta garantitiden. Mikrovågsugnen (inbyggd) var det bara att kasta, tvättmaskin och torktumlare har behövt lagas sammanlagt tre gånger till hutlösa priser. Jag avråder starkt från allting som har med Elektrolux att göra.

Stefan

mer än ett år sedan

Handtaget har gått sönder två ggr, E snart uppe i inköpspriset på hela maskinen.... 350kr för ett litet plasthandtag .. Men den suger bra! Precis som vitvarorna så krånglar det mesta, Har köpt Bosch Torktumlare,Diskmaskin,Tvättmaskin har bara haft dom i sex månader men mycket nöjd hit tils, Bara damsugare och spis kvar men dom åker snart ut åxå... Aldrig mer Electrolux !!!....

Peter Lassnig

mer än ett år sedan

Efter lite över ett år gick sugmunstycket sönder bytes ut som ganantiåtgärd,efter3,5 år är handtaget sönder. Skriva man till Electrolux får man mail efter mail där de beklagar att delarna går sönder och att man är missnöjd med produkten. Istället för att byta ut handtaget som är felkonstruerat och kostar kanske Kr.20:- att tillverkar. Men nej, Serviceavdelningen försöka att trötta ut oss som kund så att det verkar nästan löjligt. En reklamation för en Ultra One E-lux dammsugare som är 3,5 år gammal och vitala delar går sönder bemötar man med att Elektrolux kan inte byta gratis delar som gå sönder i förtid hur länge som helst!!!!??? Vi orkar inte hålla på att skriva mertill Electrolux men efter alla dåliga produkter vi haft – dyr spis, kyl/frys och senast dammsugaren – och som alla gått sönder i förtid vore det rimligt att Electrolux på något sätt försökt bättra på sitt rykte-. Hjärtligt trötta på alla material- och konstruktionsfel som Electrolux låter konsumentera stå för. Det blir aldrig mer någon Electrolux-produkt i vår hem – inte heller i våra barns eller bekantas!

Robert Andersson

mer än ett år sedan

vi fick med en centraldammsugare i vårt nybyggda hus.
munstycket gick sönder efter en vecka,den föll isär bara så där.
fick ett nytt efter en månads väntetid,den passade givetvis inte ,fick bygga om den med gamla delar och silvertejp.
den höll i 6 månader.
efter mycket tjat på deras service center i Örebro,
fick vi ett nytt munstycke.som givetvis inte passade,fast man hade de rätta uppgifterna om damsugaren.
Det visar sig att de bara kan leverera hela paketet med slang,rör och munstycke.
en vecka var leveranstiden,det har gått 18 månader nu,
jag brukar roa mig med att åka dit en gång i månaden för att höra om prylarna har kommit.
Och var gång ser de ut som ufon,och känner inte till detta.de har ingen aaaning om vem jag är,och vet absolut ingenting om detta ärende.
Två år har gått nu,garantin är väck och vi är blåsta.Electrolux suger ¤¤¤.Vad som helst men köp inte deras skit.

Teo

mer än ett år sedan

Aldrig varit med om en mer högljudd kyl/frys. Tror ärligt talat att jag skulle kunna bli galen av det här ljudet!! Den förra kyl/frysen från electrolux fick lagas 2 ggr trots att den bara var några år gammal. Man kunde inte ha nåt sparat i frysen för det blev frostskadat på en vecka. Nu när jag har fått en ny så visar det sig att den är, om möjligt, ännu värre. Fy fan vilken skit ni säljer!!

kjell-åke

mer än ett år sedan

köp aldrig elektrolux kyl o frys de nya för ett jäkla oväsen och det ska de göra säger de på elektrolux

Lundgren

mer än ett år sedan

Vill varna för inköp av denna s.k värsting dammsugare av mod: Electrolux Ultra One Z8870C.
Motormunstycket har redan bytts ut tre gånger på mindre än ett år, och trots att munstycket är felkonstruerat så gör tillverkaren ingen uppgradering/åtgärd för att eliminera felet? efter att garantitiden upphört så är det väl bara att förpassa eländet till närmsta sopcontainer. (ett nytt motormunstycke går på 1.200:- i skrivande stund)

Garlen

mer än ett år sedan

För nästan tra år sedan bytte vi ut ky, frys, micro, spishäll och ugn och ersatte de alla med produkter från Husqvarna.

Hittills har vi hunnit reparera kylen. Vi har bytt kompressor till frysen på grund av störande hög ljudnivå. Vår spishäll låter som om den har en inbyggd motor i när den är på och vi har fått håll i ugnens bottenplatta.

Mikael Cornfors

mer än ett år sedan

Jag vill varna alla för att köpa electrolux dammsugare. Med tvreklam har dom försökt sälja världens sämsta dammsugare, UltraSilencer med motormunstycke. Det är väl knappt att den håller med i reklamen innan den är färdig för tippen. Har på 1,5 år byt motormunstycket 2 gånger som inte klarar att göra jobbet, nämligen göra iordning 3 mattor en gång i veckan. Remmen går av och den går inte att byta. Som inte detta vore nog så har även dammsugaren fått nytt teleskopsrör då kontrollen slutade fungerade efter knappt ett år..Testar ni inte eran skit innan ni släpper ut det på marknaden?
// Mikael

Nolle

mer än ett år sedan

När vi byggde om vårt kök satsade vi fullt ut på det som då (7 år sedan) var E-lux top of the line. Vi har fått reparera ALLT (utanför garantitiden), frysen 8 gånger. Nu har vi börjat byta ut alla produkter till Miele i den takt vi har råd. Först diskmaskinen när E-lux reperatör vid ett besök (1.000 kronor för ingenting) rekommenderade oss att byta med orden: "7 år är vad man får räkna med att en diskmaskin skall hålla". Köpte dammsugare UltraSilencer som fick bäst i test av Råd & Rön. Efter garantitidens slut gick munstycket sönder, därefter teleskoprörets elkablar och nu vårt nya munstycke. Åker och köper Miele idag. Ergorapido-dammsugaren sluta suga efter ett drygt år. Orkade inte tjafsa utan for och köpte en liten handhållen Rapido som inte heller den fungerar längre. Lägg till upp till 40 minuter i telefonkö för att komma till kundtjänst samt auktoriserad serviceverkstad som skyller på Electrolux och tvärt om ger en enkel rekommendation: KÖP ALDRIG Electrolux!! Kvalité och hållbarhet är i klass med de sämsta märkena på marknaden med det är sannerligen inte priserna. Så ytterst pinsamt.

Lurad

mer än ett år sedan

Min inte allt för gamla dammsugare gick sönder för andra gången på kort tid, garantitiden passerad. Fick kontakt med en toppenkille på Electrolux reklamationsavdelning. Bemötandet var det bästa jag fått på länge. Vi fick en ny dammsugare till bra pris. Toppennöjd. Kan rekommendera Ultraone Green dammsugare, underbar att jobba med, tyst och lätt. Kan rekommendera Electrolux som ger fantastisk service till kunden!

jonny

mer än ett år sedan

att samtliga mina vitvaror har hållt i mer än 10 år. Allt jag har bytt är kolfiltret på min fläkt. Men det var nu dags

Peter

mer än ett år sedan

Jag har köpt två produkter från Electrolux. Båda gick sönder inom två år. Jag kommer välja ett annat märke i framtiden.

KLR i Falköping

mer än ett år sedan

vi köpte en kyl/frys självavfrostande för 4 år sedan (9500kr) reklamationsrätten har ju precis gått ut kundtjänst ville ej hjälpa till med reparation eller subventionerat pris på nya vitvaror,så vi har nu köpt ett annat märke
välj annat märke

Svenne

mer än ett år sedan

Min1,5 år gamla tvättmaskin krånglar. Vill jag ha den fixad får jag betala själv, kasst!
Min gamla, en Siemens gick i 15 år......

Mikael Forsgren

mer än ett år sedan

Detta är mer än upprörande med tanke på deras prisbild. Jag har besökt deras underleverantörer i Asien. Köp in produkter från Electrolux

joakim

mer än ett år sedan

vi köpte en electrolux dammsugare för 3,5 år sedan . justeringen till teleskopfattningen gick sönder .ringde electrolux ,fick till svar att en sådan del skall hålla 8 år ,men att att garantin gäller 3 år ,deras råd var att köpa en ny reservdel .samt att deras produkter aldrig går sönder, deras reklamationsansvarig var otrevlig samt ej intresserad av kunder. där jag jobbar hade man taget detta som godwill eftersom det var så nära garanti tiden. aldrig mer någon electrolux-produkt

Valerie

mer än ett år sedan

Köpte hela köket ifrån Electrolux Juli 2007 och nu har samtliga vitvaror gått sönder mellan Juli 2009 - Mars 2010.

Micron gick sönder 3 ggr, fick till slut en ny (vet inte hur länge den håller), Kylskåp/Frys gick sönder 4ggr innan vi fick nya, Spis gått sönder en gång och nu gick diskmaskinen sönder i måndags. Vi fick hota med ARN lagen innan vi fick en ny kyl/frys.

Det tog över en vecka för de att kom och titta på kyl/frys varje gång det gick sönder. Men bara 2dagar innan de kunde komma och titta på diskmaskinen. Det tycker jag är urdålig särskildt när vi blev av med alla matvaror i kyl/frys. Och de ersätter inte för maten heller.

Köp aldrig Electrolux!!!

Besviken

mer än ett år sedan

Köpte en Electrolux diskmaskin i mars 2008. Efter 1 år och 5 månader gick botten på bestickkogen sönder, lossnade runt kanterna. Försökte ringa till Electrolux, men det är helt omöjligt att komma fram. Man får sitta och vänta hur länge som helst och om man till slut har turen att efter 20-30 min. väntan komma fram är personlen otrevlig. Maskinen diskar inte rent om man inte har det längsta programmet.
Har också haft Electrolux Oxygen. Denna dammsugare ska vara tyst och ren, men min väsnades så man var tvungen att ha öronproppar för att kunna dammsuga. Munstycket gick sönder ganska snart och sugförmågan var dålig.
Kommer aldrig att köpa Electolux igen.

MISSNÖJD

mer än ett år sedan

Inkompetent service. Service utan ambitioner. Långsam hantering. Otrevlig reklamationsavdelning! Förslag: Välj annat märke för vitvaror (än Elektro-Helios, Electrolux, Husqvarna & AEG)

Andreas Andersson

mer än ett år sedan

Köpte diskmaskin, spis och fläkt från Electrolux för fem år sen. Diskmaskinen diskar inte rent oavsett vilket diskmedel vi använder. Får i stort sett alltid gå igenom efteråt och diska om. Vi har även provat att diska disken innan och då blir den bara något smutsigare efteråt. Köksfläkten fungerar fortfarande, lampan i fläkten fungerar också, men inte samtidigt som fläkten. Lagar vi mat när det är lite mörkare så får vi använda pannlampa. Spisen är reparerad en gång då den slutade fungera helt. Själv har jag fått plocka isär konsollen och dra fast alla skruvar som trillat bort eller suttit lösa. Allt detta efter bara fem år.

Fredrik

mer än ett år sedan

Riktigt dålig, efter 2 år går den inte längre att starta.
Handtaget gick sönder ganska omgående.
Hak anordningen att ställa röret på när man inte använder den pajade på någon månad.
INTE Sveriges bästa.

Tore Fager

mer än ett år sedan

Elektrolux damsugaren höll knappt tre år med viss möda.Brister .handtag sönder två gånger.munstycke föll sönder vid dammsugning av mattor .Sladdvindan har slutat för länge sedan.Nu går elendet ej att starta ,så det blir bilresa till återvinnigen där han får sälskap med andra Ultra One. Kvallitet lönar sig eller

Lisa

mer än ett år sedan

Gjort mitt sista Electroluxköp. Tro INTE på att denna dammsugare är en värdig testvinnare. Läs recensionerna istället, och inte bara dem där någon haft dammsugaren en månad eller så- efter så kort tid var jag också jättenöjd. Sen började problemen.
Nästan direkt gick möbelmunstycket sönder, sedan lossnade ett plasthölje, plasthandtaget gick rakt av, och golvmunstycket föll sönder. Dessa delar fick jag utbytta under garantin, men det är tydligt att inga förbättringar gjorts på de nya delarna. Sedan slutade dammsugaren helt plötsligt fungera 2 månader efter att reklamationstiden gått ut. Visar Electrolux någon goodwill då det har varit så många problem med denna dammsugare, som uppenbarligen har konstruktionsproblem? Glöm det!

Kjell

mer än ett år sedan

Munstycket fungerar överhuvudtaget inte - det är felkonstruerat! Ljudnivån helt olidlig. Ingen kapacitet att tala om. Samlar bara på sig damm, suger inte upp det. Bara att kasta dammsugaren. Bortkastade pengar.

Leena Höijer

mer än ett år sedan

Köpte en diskmaskin 2006, den fungerade utmärkt. I 2012 års modell var alla plastdetaljer vekare och "skabbiga", men jag trodde att en diskmaskin skulle diska rent. Det gör den inte. Inte ens om jag låter maskinen gå 2,35 timme enligt längsta programmet. För att det ska bli ngt rent måste jag skölja först dessutom. I min gamla maskin från 2006 kunde jag sätta in disk osköljd, och om jag sköljde räckte halvtimmesprogrammet. Hutlöst dåligt! Vad beror detta på? Tja, fick veta att vattenströmningen minskat med 30 procent, för att klara miljökrav. Ett sjukt sätt att jobba på, eftersom konsumenten måste fördiska för hand=Inga vinster, varken i tid eller miljö. Köp inget från E-lux. Denna diskmaskin är bara sorglig.

PS. Det var jag som gav femman tidigare, men det räcker inte om en maskin har genomtänkt layout för inredningen. Alltså finns det inga bra smala diskmaskiner på marknaden idag.

Leena Höijer

mer än ett år sedan

För oss som har smal diskmaskin är innanmätet på Elecotrolux, korgar osv, bäst. Övriga märken har faktiskt samma inredning, så det är bara E-lux som skiljer ut sig. Här står glas stabilt och man får plats med mycket, så välplanerad maskin.
Dock satt locket till saltbehållaren löst, men efter flera samtal till service, och även till en chef som inte visste något heller, var det till sist en mycket erfaren dam som svarade och sa att det saknades en gummipackning. Det ska inte vara något glapp. Korrekt! Packningen hade installatörerna (ej E-lux) inte haft vett att sätta fast i locket. De fattade inte vad det var. Kanske behövs tydligare brux för denna viktiga detalj!

Precis som vid tidigare trubbel har jag fått ringa flera gånger för att äntligen komma i kontakt med denna kunniga person. Tips till E-lux: Utbilda alla nya, och var noga med att de har rätt attityd. Ett fel ska undersökas till botten, tills kunden är nöjd, och vet man inte, frågar man en erfaren. Det är en inställningsfråga! Vet man inte, vill man lära sig. Extra viktigt i en servicefunktion.

Ett litet minus dock för att inredningen blivit mycket, mycket plastigare. Min gamla maskin kändes betydligt mer gedigen vad gäller de lösa delarna, men som sagt, inredningen är solklart bäst för den smala maskinen, så då blev det E-lux.

Hasse

mer än ett år sedan

Köpte en hyfsat dyr Electrolux dammsugare. Men munstycket höll lite över ett år, hjulen och plasten helt nedsliten, platta hjul! (dammsugning 1gång/vecka).
Försökte köpa nytt på deras webshop, men fick inte med låset som håller fast det. Så fick skruva isär det gamla och sätta dit.
Klagade per mail och har inte hört något.
Dammsugaren är bra däremot. Men själv köper jag inte Electrolux nästa gång.

patrick

mer än ett år sedan

We bought a 1500US top of the line E-lux combo microwave and warm-air oven. It is our 'complementary' oven. Our normal oven is primary.
We use the microwave perhaps every other day for 1minute warming coffee. It died. Circuit board death. 600US to remove and replace it! It is less than 5 years old with less than 50 hours of use. E-lux told me tough luck. I cannot recommend their product or service.
Patrick in Sweden

Anonym användare

mer än ett år sedan

Bra varor och bra service!

Lars R

mer än ett år sedan

Köpte ny spis a; 23625:- Omdöme fungerar ej. Jag undrar vilken typ av produkt kontroll som finns. Uppenbart ingen kontroll över tillverkning.

Anonym användare

mer än ett år sedan

Vi bestämde oss för att satsa på kvalitetsmärket Electrolux när vi byggde hus. ALLT är Elektrolux, Kyl, Frys, Dammsugare, Ugn, Fläkt, Spishäll, Kaffebryggare, Tvätt och Torktumlare. Samtliga utom Spishällen har varit besvikelser fyllt av diverse plastprylar som har lossnat och gått sönder. Vi satsade dessutom på det dyrare sortimentet.

Kaffebryggaren är redan utkastad för att den är trasig, den bara slutade brygga.

Dammsugaren, testvinnaren i Råd och Rön, har gått sönder på inte mindre än 7 punkter (borste i munstycke, plasten i munstycket, Släde till munstycket, upphängningsflick på munstycke, fäste till rör, elöverföring till rör, lucka till dammsugarpåsen).

Dessutom brakar det precis på tvåårsdagen vilket innebär att Electrolux går fria. KÖP INGENTING FRÅN ELECTROLUX!

Daniel

mer än ett år sedan

4 av 6 vitvaror har behövts repareras på 5 år. Inte ett öre har vi fått från Electrolux som kompensation.

Anonym användare

mer än ett år sedan

Fick för första gången i mitt liv råd att köpa en dyrare dammsugare med ergonomiskt handtag, det blev elektrolux dyraste. Alla plastdelar har gått sönder en månad efter att garantin gått ut!!! Håller inte att dammsuga tjocka mattor med! Så trött på att ständigt köpa reservdelarVärldens sämsta dammsugare. Åkte ut efter bara ett år!! Känner mig så lurad! Aldrig mer elektrolux! Samma med diskmaskin o andra vitvaror (4 st på 2 år)!) Köp Siemens o Bosch har hållt i 10-20 år!

Anonym användare

mer än ett år sedan

fick en ny kyl o frys av min hyresvärd mkbfastighet
electrolux -detta drar 70.- mer ström per månad än mitt tidigare som var c:a 7 år. 70.- per månad är mycket för det ska väl vara miljövänligt nej nej det är helt kass hur vet jag detta jo jag har testat.
kass kass kass electrolux ska ju va bra men inte bara kass så in i bomben

Håkan

mer än ett år sedan

Köpte nya vitvaror för några år sedan. Samtliga Electrolux / Husqarna. Bedrövlig kvalitet. Frys gått sönder 2 ggr. Diskmaskinen är som en babis. Ständigt lagande. I början av E-lux service, till slut av mig själv. Jag blev så trött på skiten att slängde ut den 4 år gammal

Nöjd kund

mer än ett år sedan

Besökte Electrolux butik på S:t Göransgatan.
Jättebra och trevlig service! Fick svar på mina frågor och kände mej välkommen.

Magnus M

mer än ett år sedan

Köpte en diskmaskin i den bättre och dyrare klassen. Efter bara 2,5 år slutar varmvattnet fungera och en skitdyr servicekille (800 kr för 15 min arbete) konstaterar att en lödning el likn gått sönder på ett kretskort. De vill ha ca 2000 kr ytterligare för utbyte och nytt servicebesök. jag valde att löda själv vilket höll i ca 1 år. reklamationsansvarig på Electrolux avsäger sig allt ansvar för denna undermåliga konstruktion (ett kretskort skall inte gå sönder ens efter 10 år, ingen mekanisk del direkt). Snacka om att inte fatta hur man förstör ett varumärke, det tog 100 år att bygga och 10 sek att förstöra. Ingen E-lux för mig hädanefter.

Jocke

mer än ett år sedan

Har en 2 år gammal frys som har börjat krångla. 3 års garantin gjorde att Electrolux kommer ju ut som de skall men vilken service! Bor vi östblocket eller?
1. kan det vara svårt att kräva att service avd. planerar sina dagar i förväg och ringer dagen innan och säger när de kommer och att de kommer?
2. Och då inte säga att jag kommer mellan 11-13. Finns det någon annan yrkeskår än hantverkare och servicefolk som kommer undan med det?
3. Följ upp av samma person hela tiden. Dedikera någon som följer problemet och som löser det för kunden.

Jag köper Simens nästa gång!

Helén

mer än ett år sedan

Mitt förra Electrolux kyl