Om Zoovillage AB

Zoovillage är en svensk grundad e-handel inom retail. Vi har ett brett utbud av moderna och tidlösa kläder av hög kvalitet från de främsta nordiska och internationella varumärkena. Sedan starten 1998 har vår vision varit att förse kunder med långlivade plagg, skor och accessoarer. Vi riktar oss till kvinnor, män och ungdomar.

Zoovillage ABs utvalda länkar

Innehållet i denna modul är ändrat av användare

Bildgalleri

  • Zoovillage AB Kläder - Tillverkare, grossist, Stockholm - 1
  • Zoovillage AB Kläder - Tillverkare, grossist, Stockholm - 2
  • Zoovillage AB Kläder - Tillverkare, grossist, Stockholm - 3

Zoovillage AB, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namnZoovillage AB
BolagsformAktiebolag
Datum för upprättande11.09.2002
Org.nr:5566321914
ArbetsgivaravgiftRegistrerad
Aktiekapital100000
Omsättn.intervall50000 - 99999
F-skattJa, registrerad för F-skatt
Registrerad för momsJa
SNI-bransch47912 Postorderhandel och detaljhandel på Internet med beklädnadsvaror, 46420 Partihandel med kläder och skodon, 47711 Specialiserad butikshandel med herr-, dam- och barnkläder, blandat

Exekutiva befattningar/Administration

Branco Perkovic'Verkställande direktör
Branco Perkovic'Ledamot
Isabelle Kristina WinbergSuppleant
Charlotte Catrine HolmstrandHuvudansvarig revisor

Omdömen om Zoovillage AB

Petra Magnusson

mer än ett år sedan

Kundservice som är under all kritik!!! Aldrig varit med om sämre. Skickade tillbaka en tröja till sonen som va för liten, hörde inget efter 3veckor mailade jag in och fick till svar att det kunde ta lite tid, mailade igen efter 4 veckor då sa de att inte returen godkänts pga av smink på tröjan. Min son på 14år använder inte smink.... vill ni att vi skickar tillbaka varan? Ja, vad tror ni att ni ska få behålla den men inga pengar tillbaka. Uruselt skött!!!!

Zurab Gonashvili

mer än ett år sedan

Svin dirt returkosnad... Fravkt också kostar 39kr. Lång leverans tid... Aldrig mer..... Handla inte i zoovilge rekomenderar ej!!!!

D

mer än ett år sedan

Helt ok, hyfsat snabb leverans.
Enda nackdelen jmf med andra nätbutiker är att de tar betalt för returen när andra skickar med gratis returfrakt.

Holger

mer än ett år sedan

Ingen svarar på telefon
Ingen svarar på mail
Dom kan inte ens ange en returadress utan anger en
Box adress ? Tror dom kunderna skall skicka returer
med brev ?

Anonym användare

mer än ett år sedan

Inga problem med leverans, jättebra kundbemötande.. Fått mycket hjälp med reklamation osv:)

Henka

mer än ett år sedan

Bara bra att säga handlat flera ggr och bara +++++

missnöjd

mer än ett år sedan

Beställde ett par jeans. Fick dom med nåt fläck på. Är det verkligen OK och göra så. Jag betalade för frakten och nu tvingas BEKOSTA RETUREN själv. Riktigt kasst. Inte som andra butiker på nätet där det är fri frakt och fri retur. Inget mer köp därifrån

Konsument

mer än ett år sedan

Ingen gratis returfrakt till skillnad från de flesta andra affärer. Zoovillage rekommenderar "Gå tillbaka till ditt Schenker PrivPak ombud, där du ber om att få köpa en kundretur för 70 kronor." Problemet är att inget av de två Schenker-ombud jag besökt har hört talas om något sådant....

Jona

mer än ett år sedan

Handlar merparten av mina kläder på Zoovillage och har aldrig haft några problem. Tummen upp!

Markus Pettersson

mer än ett år sedan

Beställde ett par solglasögon som fanns i lager vid lunchtid i måndags. Jag räknade kallt med att få dem till helgen. Men icke!
Har beställt kläder och elektronik från många andra sidor och har aldrig varit med om så seg leverans på lagervaror.
Sen hjälper det ju inte att schenekers paketspårning suger.

Johnny Andersson

mer än ett år sedan

Har handlat i flera år på zoovillage och har ALDRIG haft problem. Utan har bara positiva erfarenheter. Förstår inte vad alla klagar på?

Anonym användare

mer än ett år sedan

Har handlat från Zoovillage i ca 8 år , har aldrig haft några större problem med dom .Återbetalningar,fakturer,reklamtioner och returer har fungerat utmärkt . Men dom flesta skriver endast här när dom vill klaga . Heja Zoovillage.

Andreas

mer än ett år sedan

Tycker inte det verkar som dem har någon koll på någonting som har med fakturor och returer att göra, slutar ofta med att man får fakturor på påminnelse avgift och likande.

Aldrig att jag handlar på detta skitställe igen förut funkade det okej men segt men nu senare har det gått utför helt.

Carina

mer än ett år sedan

Jag bestälde tre varor och ena var slut på lager,efterdom jag betalade direkt med visa då skulle jag få pengar tillbaka. Det har gått mer än en månad fortfarande har jag inte fått några pengar tillbaka. Varning de vet inte vad de gör,noll koll på sins beställningar.

Anonym användare

mer än ett år sedan

Svårt att få kontakt med kundtjänst och väldigt sega med att registera returer som skickas tillbaka till dem, vilket resulterar i att Klarna skickar fakturor som debiterar avgifter och räntor eftersom de inte fått information om att man skickat tillbaka delar/hela ordern. Ska man ha fakturaköpsfunktion så måste man kunna hantera det snabbt och lätt med! Mailsvar tar lång tid och att ringa dem på deras "generösa" telefontider är inte heller så lätt för en heltidsarbetare. Nej tack, aldrig igen!

Göran Andersson

mer än ett år sedan

Jag beställde varor för en hyffsad slant, varpå vissa produkter inte passade och jag skickade tillbaka med DHL. För det första får man betala frakten själv, något som de flesta andra klädföretag på nätet bjuder på. För det andra fanns enligt DHL ingen på Zoovillages "returadress" som vela ta emot paketet. Då blev jag debiterad dubbel frakt, eftersom DHL fick köra ut det två gånger. Andra gången orkade tydligen någon ta emot returerna. Kostade mig bokstavligt talat en medeldyr skjorta.

Johan af slöddermalm

mer än ett år sedan

Bra produkter, Lite litet utbud ibland dock. Men har alltid upplevt att leveranserna varit snabba och korrekta! Rekommenderas!

Johannes

mer än ett år sedan

Det var 1,5 månad sedan jag beställde och skickade tillbaka det samma dag jag fick det pgr av fel storlek. Idag 1,5 månad har jag fortfarande inte fått något. Idag fick jag dock mail att de produkterna de bokade för att byta till åt mig det var tydligen "saldofel" så dom fanns inte nu. Skitbra jobbat liksom

Nä det blir nog en annan butik nästa gång...

Oväsentligt

mer än ett år sedan

Beställde tre olika plagg i maj månad. Behöll två och returnerade ett par jeans. Nu är det slutet på oktober och några pengar har jag inte fått tillbaka, trots två mail där jag påpekat detta. Vill ni inte ha några kunder? Första och sista gången jag handlar hos er.

Thomas Hagemann

mer än ett år sedan

Riktigt dålig kundservice. Eller, förresten, de har ju ingen kundservice så borde kanske vara 'avsaknad av densamma'.

Efter att ha beställt ett plagg som felaktigt adresserats till mig själv, trots att leveransen var till en släkting till mig så vägrade Zoovillage att göra en namnändring med Schenker. Detta uppmuntras av Schenker själva ett e-post skall räcka.

Och Zoovillage's svar?

–Det är inte en tjänst vi erbjuder.

Över huvud taget ingen ansats att hjälpa – hur man kan kan komma undan med så kass service och fortfarande överleva är ett mysterium. Undvik till varje pris.

Nattis

mer än ett år sedan

I takt med att andra stora onlinebutiker på nätet visar på service som fria byten och returer ska zoovillage ( som påstår sig vara Sveriges första klädbutik på nätet och som verkar ha villkor från samma tidpunkt, med andra ord uråldriga) låta sina kunder betala hela 70 kr i retur OCH även när det gäller bytesavgift. Det innebär att om man, som jag, råkar pricka fel storlek två gånger måste betala 140 kr för ingenting. Tänker aldrig mer köpa något härifrån...

Karolina Norbeck

mer än ett år sedan

Snabb leverans och smärtfritt. Köpte från Zalando samtidigt. Paketet från Er kom efter 2 dagar. Deras 17.

Tack.

Tack.

Anna

mer än ett år sedan

Beställde varor från Zoovillage. men pallegn blev inte som tänkt och jag skulle returnera dem. Men ingen förbetald returblankett fanns med. På deras sida står "Gå tillbaka till ditt Schenker PrivPak ombud, där du ber om att få köpa en kundretur för 70 kronor."
70 spänn? svindyrt och kommer aldrig handla där igen om jag inte vet till 100% det är en vara jag vill ha kvar

Sara Lorensson

mer än ett år sedan

Dålig webbutik, försenad leverans pga bristande arbete hos zoovillage, alltså inte leveransföretagets fel. Kundservicen är under all kritik, undvik detta företag.

Anonym användare

mer än ett år sedan

Jättesnygga kläder till varierade priser, rekommenderar deras jeans som har jättefin passform.

Anonym användare

mer än ett år sedan

Stort och fint sortiment , bra priser och snabba leveranser, tack så mycket

Thomas

mer än ett år sedan

Har vid två tillfällen under hösten köpt kläder från Zoovillage. Båda gångerna kom paketen i tid och både jeansen och tröjorna var som de ska vara!

John

mer än ett år sedan

Beställde ett par jeans. Efter en vecka kom paketet, men då har de skickat ett annat märke och storlek... Försökt få kontakt med kund(o)tjänst, mejlat varje dag i en vecka innan jag fick svar. Oseriöst företag som ej tar hand om sina kunder! Se upp!

Thomas

mer än ett år sedan

Jag har gjort misstaget att beställa varor från zoovillage. Katastrofal kundtjänst, svarar inte på mail, telefontiderna 8-12 håller de inte. Ja stog i telefonkö vid 11:50. kl 11:55 blev ja bortkopplad, anledningen var att de hade stängt för dagen! En annan gång va de stängt vid 11:40.
Ja skulle byta ett par skor, fick vänta 1 månad! Även fast jag ringt och reserverat varan. Du får dessutom betala returkostnaden själv. Handla ej från dessa klåpare, det är inte värt mödan!

Agge

mer än ett år sedan

Har handlat på Zoovillage i flera år nu och aldrig haft problem. De har ett stort utbud och många bra erbjudanden. Kanske inte jättesnabba på leveranser, men helt ok.

niklas

mer än ett år sedan

Otroligt otrevlig tjej i kundtjänst, inga svar och riktigt taskigt bemötande.
Sista gången jag handlar där.

Fredrik

mer än ett år sedan

Har handlat på Zoovillage länge och man vet alltid vad man får! De har bra grejer till vettiga priser, bra skit!

Lisa

mer än ett år sedan

Beställning gjordes 2012-11-05 och paketet kom bort på vägen. Reklamation gjordes till posten enligt konstens alla regler samt att kontakt togs med zoovillage. De lovade att göra ALLT för att hitta paketet och förlänga fakturan. OCh visst fölängdes fakturan, men sen inte ett ljud från zoovillage. Kontaktar posten i början på december som kommer fram till att paketet inte kan hittas och att zoovillage ska ta på sig alla kostnader. Zoovillage vägrar göra det eftersom de inte har fått okej från schenker (vad schenker har för betydelse vet vi ej ännu). Den 23/12 kommer påminnelse från Klarna, eftersom zoovillage inte skött sina åtaganden. Efter kontakt med zoovillage och klarna, LOVAR zoovilage att stryka fakturan den 31/12-12. Idag den 29/1-13 kom inkassokrav eftersom zoovillage inte gjort det dem utlovat. detta ärende har vi hållt på med i tre månader och det är långt ifrån över. Anmälan till ARN är gjord och skulle inte det räcka får vi gå till polisen. HANDLA ALDRIG på detta vidriga företag!

Anonym användare

mer än ett år sedan

Man ska inte ta sidans betyg här alltför allvarligt och ha i åtanke att de som oftast skriver på såna här sidor är de få gånger det faktiskt blir fel. Fick precis min första beställning från sidan, sjukt mycket billigare än alla andra sidor! :)

Petra

mer än ett år sedan

verkligen för långa returtider.. minst 14 dagar innan återbetalning sker efter det att man returnerat.. Tråkigt att ligga ute med mycket pengar

Linda

mer än ett år sedan

Beställde ett par skor och valde att betala med faktura. Fakturan var dock inte med i paketet och jag mailade direkt till zoovillage´s kundstjänst för att fråga vart jag skulle betala eller om fakturan skulle komma senare.
Enligt kundtjänst skulle den komma en månad efter köp och betalning skulle vara dem till handa den sista i månaden efter. Jag handlade i december och skulle alltså betala senast sista januari. Nu i dagarna fick jag min faktura - bara det att på fakturan stod även dröjsmålsränta - påminnelseavgift - samt inkassokrav . Jag har har i 3 dagar försökt få kontakt med zoovillage - ännu inget svar på mina mail. Idag fick jag kontakt via telefon och förhoppningsvis får jag inga mer pengakrav, dock hade jag planerat att betala i slutet av januari eftersom jag fick den informationen från början, nu fick jag betala en ganska stor summa på direkten för att inte få inkassokrav på mig. VARNING alltså!

niklas attermo

mer än ett år sedan

jag bäställde ett par byxor och dom passade ej skulle skicka tillbacka dom och dom säger att måste gå till utlämningsstället och be om en kund retur och ja går dit men dom har ingen men därimot säger dom (OJ Zoovillage inte lätt att skicka tillbaka!!!) och då hade ja pratat me Zoovillage innan och dom sa att dom ringt och kollat så dom hade kund returs sedlar där men de hade dom inte så ja vet ej hur de här slutar och des utom så sa dom att ja skulle lägga en ny bäställning på rätt storlek på internet inte att dom skickar ut rätt utan man måste lägga en ny och så tar dom bort den gammla då hur fan vet dom de när ja beställer en annan storlek att ja inte vill ha två st helt sjukt

maria

mer än ett år sedan

Sämsta jag har varit med om!!Det tog lång tid innan varan kom och när den kom var det fel tröja!!Under tiden hade den tröjan som jag beställt hunnit bli slutsåld så klart!Krångligt att returnera, då ska man ligga ute med 70:- för returfrakt i ett par veckor innan man får tillbaka pengarna. Jag fick alltså ligga ute med pengar för att Zoovillage skickat fel vara!
Verkligen under all kritik. Jag kommer aldrig mer att handla här!

Möjliga telefonnummerformat

0891007008-91 00 70089-100 70