Om XXXLutz Möbelvaruhus

Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att det är gratis att fylla i din företagsinformation på Eniro?

Zmarta

Företagslån

Ansök om lån upp till 5 miljoner kronor

Ans&oring;k om lån upp till 5 miljoner kronor

Få hjälp med din synlighet online

Vi på Eniro vill att det ska vara enkelt för svenska företag att nå ut och växa på internet - därför har vi samlat allt du behöver veta om digital marknadsföring under ett och samma tak.

XXXLutz Möbelvaruhus, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namn

Xxxlutz Filial

Bolagsform

Filial till utländskt bolag

Datum för upprättande

02.12.2011

Org.nr:

5164077165

Arbetsgivaravgift

Registrerad

Aktiekapital

0

Omsättn.intervall

-

F-skatt

Ja, registrerad för F-skatt

Registrerad för moms

Ja

SNI-bransch

47591 Specialiserad butikshandel med möbler för hemmet

Exekutiva befattningar/Administration

Rahele Steiner

Verkställande direktör

Josef Bernhard Hönig

Vice verkställande direktör

reviews aboutName

V

Vlasta Sabljak

för 6 månader sedan

Dåliga monteringsanvisningar. Man svarar varken i telefon eller på mail. Har försökt 10 ggr. Varje gång får man vänta innan dom uppmanar till att maila. Det där med att dom svarar inom 48 timmar stämmer inte. Inget svar på 4 dagar. Ska man ha kartongerna uppackade i dagar? Får köra till Malmö för att få hjälp om det inte går hoppas jag kan lämna tillbaka varan.

A

Alicja Soupgui

moreThanAYearAgo

Detta är rent skämt, har köpt säng som skulle vara levererad den 27 /12 leverantör ringde mig och jag har inte sett detta, ringde tillbaka efter 10 minuter och då fick jag veta att min säng är redan tillbaka i lager (jag tror knappas att de har kört från mitt i stan till Bultofta i 10 min, hann packa av och packa in nya möbler, fick ny tid och ingen har levererat varan samt kunde jag inte nå kundservice.
Ni borde skärmas!!! Så här förlorar ni kunder.

h

hghjfj fsdakljf

moreThanAYearAgo

Köpte en Let's deal på deras Cordon bleu i restaurangen, bearnaiesås ingår inte i dealen säger dom. jag visar menyn där det står att man får välja mellan ketchup eller bearnaiesås, Sen visar jag Let's deal sida där det inte heller står något om att bearnaiesås inte ingår i dealen. Restaurangchefen? kommer förbi och är djävligt otrevlig orkar inte dra hela historien men diskussionen blir till slut så här.

-Nej men det står inte att det ingår bearnaiesås heller".

-Öööööhhhhh nej men det står det ju i er meny att det gör, det är ju denna rätten ni har en deal på. (ord pris enligt Lets deal var 89 kr, och samma i xxxlutz meny, dessutom har dom bara en rätt med cordon bleu)

-Ja men ni får fortfarande ketchup till det är fortfarande den rätten.

Då brister det och jag börjar garva i den halvfulla restaurangen samtidigt som jag frågar om han är seriös. Servitören skäms så mycket att han säger "det är lugnt jag betalar det från min kassa"

Asså va f*n haha, lite som att köpa en deal på en tacobuffé och när man kommer dit får man bara ta kött och bröd men inte grönsaker och sås.

Kom igen för h*lvete, skärpning inte konstigt ni går back miljardbelopp med sån management, såna här scams är jag beredd på på gatan i Thailand från folk som är hemlösa och gör det för att överleva. Inte från större företag i Sverige. Pinsamt ju.

Enligt mig bör ni kicka kötthuvet som är manager i restaurangen nu och istället befordra servitören som var oerhört service minded och till och med tog pengar ur egen ficka för han förstod hur pinsamma ni är som försöker scamma folk på fickpengar.

Skicka förresten ett meddelande när ni gjort det, jag kommer inte tillbaka till varken restaurangen eller varuhuset så länge som jag måste försöka förklara för någon som borde tvätta städutrustningen till städarna på Samhall varför jag ska få bearnaiesås till min mat när det står i menyn att det ingår.

C

Christopher Bornander

moreThanAYearAgo

Jag har varit hos er tidigare och valt en soffa som jag idag 4/8 skulle köpa. Då jag inte bor i Malmö så vill jag ringa och beställa ett ex i förväg så att jag inte åker alla mil i onödan. Efter att upprepade gånger hamnat i en evig telefonkö utan svar så blir det inte så.
Jag köper min soffa någon annanstans.

Sara

moreThanAYearAgo

Ringde in om en soffa, ville reklamera den, dock så möttes jag av att det var ett visningsex som ej hade reklamationsrätt, dessutom så stod det på kvittot att visningsex inte kan reklameras, detta är helt fel, min vän som jobbar på allmänna reklamationsnämden sa att konsumentköpslagen gäller och att man inte kan friskriva sig från paragraf 17. SKÄMMS LUTZ! Ni lurar kunder systematiskt, illa illa.

Camila

moreThanAYearAgo

Vi köpte köket från XXXLutz för 140000kr. Alla var mycket vänliga innanför köpet så klart.
Sedan började helvete.Fel montering,fel färg på ugnen,fel på allt + att ingen bryr sig = XXXLutz.
Vi anlitar en jurist så får vi se vad det blir.
Kommer aldrig i mitt liv handla där.

Frank

moreThanAYearAgo

Vi köpte i början av februari 2013 fyra stolar och ett köksbord i samma serie. Efter den krångliga proceduren med registrering i XXXLutz komplicerade datasystem, betalning i kassan på varuhuset och färd med en liten dossier av kvitton och andra handlingar till det sunkiga lagret i Malmö Frihamn där varorna skulle levereras. Vid avhämtningen såg vi att bordsskivan var skadad vilket reklamerades på plats. Man hittade en ny bordsskiva på lagret men den hade samma skador. Vi blev lovade ny bordsskiva inom någon vecka men kunde använda den skadade bordsskivan under tiden. Den 27 mars kom ett brev från XXXLutz som inleddes med orden ”Nöjda kunder ligger oss varmt om hjärtat”. En ny bordsskiva skulle komma i mitten av april. Vi monterade av benen på bordet och körde med den skadade bordsskivan till lagret där den skulle bytas ut mot en ny felfri bordsskiva. När vi får den ”felfria” bordsskivan har den samma skador och vi vägrar ta emot den. Vi går upp till säljavdelningen för att begära pengarna tillbaka. En synnerligen arrogant och otrevlig man i någon sorts chefsposition kommer till oss och säger att det skall vara fel på bordsskivan!!! Alla bordsskivor i denna serie har samma fel vilket enligt chefen då inte är något fel! Även bordet i utställningen på varuhuset har samma fel. Vi kan eventuellt få ett presentkort motsvarande kostnaden för bordsskivan men stolarna måste vi behålla även om de ingår i samma serie som bordet. Vi tar emot presentkortet under protest och skriver på deras interna kvitto att vi vill ha pengarna tillbaka. Senare googlar vi fram namnet på högste chefen i Österrike och skickar eMail + fax till honom. Två dagar senare ringer man upp oss och vi kan hämta ut återbetalning på varuhuset i Malmö. När vi kommer dit står det två kunder före oss i kön och reklamerar upprört. Hur länge kan ett sådant möbelvaruhus existera?

Freddan

moreThanAYearAgo

Har fått bra hjälp och trevligt mottagande på XXXLutz när jag handlat där - i synnerhet då en av de möbler vi köpte hade gått sönder i deras hantering. De bytte snabbt och smidigt och hjälpte mig glatt när jag mitt i allt ville köpa ytterliggare en möbel, trots att klockan var 5 minuter innan stängning.

SS

moreThanAYearAgo

För mig har det alltid handlat om nöje och glädje att köpa nya möbler och fixa och trixa hemma. Lutz har förvandlat det nöjet till ett mardröm. Jag är säker att jag inte ens behöver nämna vad jag gick igenom för mina egna pengar. Många andra har redan berättat om det. Synd att jag inte har sett det innan jag själv hamnade i det hela. Akta er för lutz, otrevlig personal och dåligt arbete...dessutom väldigt dåligt kvalite....

Nöjd kund

moreThanAYearAgo

Efter att ha hört en del kritik var jag skeptisk till att handla på xxxlutz. jag åkte dit för första gången och jag har aldrig sett ett större sortiment på möbler. Deras utbud på soffor var enormt och det var inte det gamla vanliga som man ser på andra möbelvaruhus.

Jag hittade en soffa som jag blev väldigt förälskad i och ville då veta mer om denna. Tyvärr så fick jag vänta en längre tid på att få hjälp av någon försäljare då de redan hade kunder.

Tillslut fick jag hjälp av en säljare som var väldigt kunnig och som kunde svara på mina frågor. Fick veta att leveransen på exakt den soffa som jag ville ha var ca 7-9 veckor vilket jag tyckte var rätt mycket, men har sedan sett på andra ställen det verkar vara samma leveranstid på specialbeställningar.

Fick idag ett sms, 2 veckor tidigare än beräknat, att jag kunde hämta min soffa, vilket jag gjorde.

Har möblerat om här hemma och det blev kanon. Mycket nöjd med resultatet.

Hade jag inte behövt vänta så länge efter hjälp så hade de fått högsta betyg.

Fd Kund

moreThanAYearAgo

Har köpt en soffa där och när jag kommer hem upptäckter jag att det finns hål i den ( i skinnet )
Ringer och reklamerar .. Och fint jag ska få en ny soffa.. Åker till Malmö från Ängelholm betalar själv bensin och släpp, hämtar den "nya" soffan.. När jag är hemma upptäcker jag igen samma brister!! Ringer och berättar detta till dem ( när dem äntligen svarar i telefon ) svar: nä men det står ingenstans att du har reklamerat soffan så det kan nog inte stämma!! Va!! Skojar ni med mig!! Ville inte åka dit igen och köra den "gamla" soffan och hämta en lika dålig säkert, så jag kom överens med dem att behålla den och så skulle jag få 1000 kr i kompensation .. Ok fint.. Efter 6 veckor ringer jag igen och undrar var mitt värdechek tagit vägen ... Jo vänta ett par veckor till du får den säker snart.. Ok .. Väntar , efter nu snart 2 månader ringer jag dem och kollar .. Svarar dem : .. Jo vi har skickat den till dig och som vi ser här hos oss så är den förbrukad !!!! Näää pallar verkligen inte med dem!! Jag ger upp!!
Handlar aldrig där mer så är det bara!

Mac

moreThanAYearAgo

2011 köpte jag en garderob av XXXLutz och i enlighet med deras mycket omständliga rutiner; först bokar man varan, därefter betalar man i kassan och får sedan uthämtningspapper, varefter man får åka till frihamnen och hämta varan mot korrekta dokument. Nåväl, vi gjorde som vi skulle och därmed var den saken klar – trodde vi!

I slutet av mars - 8 månader senare (!) kommer ett krav från XXXLutz som ville ha betalt för varan igen? Man kan undra lite över hur deras ekonomiavdelning fungerar.

Jag ringde upp den på XXXLutz som skrivit kravbrevet och förklarade att jag hade betalt och att jag hade kvittot mm. Svaret jag fick var att det är bara att betala igen ”vi har nog” inte tagit betalt, och att ”det händer att man får ut varan i alla fall”. Jag vet att vi har betalt men kollade med Visakontot på banken och hittade XXXLutz transaktion från 2011 och ringde återigen upp XXXLutz och förklarade att jag hade bevis på transaktionen från XXXLutz. Jag blev näst intill hånfullt bemött när jag framförde mitt ärende – attityden var – ”antingen har vi rätt eller har du fel”!

Till slut fick jag ett undvikande svar om att de inte kunde se i systemet eftersom det var nere och att man skulle kontakta XXXLutz i Österrike? Samtalet avslutades med att man skulle återkomma om det var något? Vad menas egentligen? Jag ringde upp strax efter och sa att jag ville ha skriftligt på att man erkände sin fadäs och fick återigen ett otydligt svar om att man skulle kontakta XXXLutz i Österrike.

Hur kan man ha så dålig koll på sin ekonomi och vara ett så ”stort” bolag? Skall jag behöva ”strida” för att bevisa att jag har betalt, vilken tur att banken har kvar utdragen.

Man känner sig helt maktlös och förargad över att utsättas för sådana tilltag och undrar hur många andra som råkar ut för detta och bara betalar för att de inte kan bevisa att de betalt. Hur många sparar ett kvitto? Man godtar ju inte ens ett kvitto som bevis. Hade jag betalat kontant hade jag inte kunna visa att varan var betald, nu fanns ju Visa-transaktionen och kvittot kvar.

Jag har ännu inte hört av någon från XXXLutz men har bett banken om kontoutdrag och rådfrågat konsumentvägledare samt polisen vad jag skall göra för att få rätsida på detta. Som ni säkert förstår är jag ganska uppretad över tilltaget och bemötandet som varit synnerligen nonchalant.

Kristel

moreThanAYearAgo

Var på Xxxlutz för ca 2v sedan & skulle beställa en soffa, vi fick superserivce av en tjej på möbelsidan som hette Jessica, kunnig & väldigt trevlig, vi var jätte nöjda & bestämde oss för att fortsätta vårt hem med möbler från denna affär, gardiner skulle vi även ha då rekommenderade tjejen oss till Sanna , även hon kunde sitt sortiment, var jätte trevlig och vi gick hem med ett par nya gardiner som vi är mer än nöjda med , denna affären rekommenderas !

Petra

moreThanAYearAgo

Köpte en tv-hylla för 13000. Belysningen fanns inte hemma utan det var 8 veckors leveranstid på denna. När den väl kom saknades hälften av grejerna. Reklamation gjordes och efter ytterligare 4 veckor fick vi äntligen resterande saker. Då var de inte ens samma färg på grejerna som de vi redan fått.
Jag kommer ALDRIG sätta min fot i den butiken mer. Personalen var otrevlig när man ville lämna klagomål. Vet ett flertal andra som upplevt samma med saker som inte stämmer överens och otrevligt bemötande. Rekomenderar INTE xxxLutz för någon jag känner.

Monica

moreThanAYearAgo

Xxxlutz har blivit mkt bättre, personalen är fantastisk och dem har absolut ett konkurrande sortiment.
Rekommenderar starkt!

Martin Dreifaldt

moreThanAYearAgo

Köpte säng med 8 veckors väntetid. Vi ringde flera gånger och varje gång lovade de oss att sängen skulle komma inom 1-2 veckor. Efter 3,5 månader åkte vi dit för att prata med dem och i deras system stod det att sängen var levererad. Efter 5 månader och flera löften om att sängen ska levereras hem till oss om en vecka. Detta var vecka 45, man ser ju vad det står på deras skärm "vågar inte berätta för kunden att varan levereras vecka 51". På telefonen säger de fortfarande nästa vecka. Avdelningschefen var otrevlig och vi fick ingen kompensation så vi avbeställde varan och kommer aldrig handla där igen

Susanne

moreThanAYearAgo

Köpte en soffa hos Lutz med 8 veckors leveranstid. Köpet tog lång tid då säljaren var dålig på att räkna ut pris, besvara frågor samt att få in det i deras system. Efter tio veckor hör de av sig eftersom de då har upptäckt att det tyg vi valt inte längre finns. Vi fick åka dit igen och välja ett nytt. Leveranstiden skulle nu vara fyra veckor men blev så småningom längre. Tillslut anlände soffan efter 17 veckor. Leverans killarna var jätte trevliga och hjälpsamma. Vi hade blivit lovade viss kompensation men vi hörde inget från Lutz om detta, istället har vi varit tvungna att ligga på för att få ut den kompensation vi lagligen har rätt till.
Om du ska handla hos Lutz ska du läsa på konsumentköplagen eftersom de är dåliga på att se till dina rättigheter. Jag har upplevt det som att de alltid gör minsta möjliga och har en jobbig telefonkö där det tar lång tid innan du blir kopplad till rätt person.

Vera

moreThanAYearAgo

Väldigt otrevlig personal. Inte alls service inriktade när man behöver hjälp. Kommer aldrig handla där mer. Otrevlig personal i kassorna.

J&C

moreThanAYearAgo

Vi skulle lämna tillbaka en spegel (lagervara) och de har 30 dagars bytesrätt. Personen vägrade att ta tillbaka spegeln och istället säger de 7 dagar. Han kan inte svenska utan bara tyska och engelska. Region chefen Ortwin Hofmann kommer och är helt oförstående, 7 dagar säger han och hånler. Men personen i kassan sa 30 dagars bytesrätt. "You have no proof" sägen han då och ler. Och det hade vi inte eftersom vi knappast hade spelat in samtalet med kassören. När vi går där ifrån ser vi att det står 30 dagars bytesrätt på en skylt. Går genast tillbaka men eftersom personen inte kan svenska så vet han inte vad som står på skylten och chefen vägrar komma och titta. Efter en massa mer högljudda diskussioner så lyckas vi få ett tillgodo kvitto tack vare en person som kunde läsa den svenska skylten. Chefen vägrar komma ner och be om ursäkt utan är för upptagen.
Helt otroligt att varken de som jobbar med returer eller region chefen vet vad som gäller på varuhuset.

anonymousUser

moreThanAYearAgo

istället för högst 10 v fick vi vänta på varan i 14 v...

zigge

moreThanAYearAgo

Har nu för tredje gången suttit i deras eviga telefonkö där ingen vill svara....vill inte handla hos dom så jag ska slippa ringa dom. Om dom ger en leveranstid måste man lägga till minds 5 veckor annars stämmer det inte. Och den satans musiken går en på nerverna....

Nederen

moreThanAYearAgo

Dobbelt så lang leveringstid som lovet - ingen beklagelser, virker som om de selv synes det er meget normalt...

K

Karl Persson

moreThanAYearAgo

Har sedan flertal månader försökt att stoppa SMS reklam från företaget. De lovar ta bort men inget händer. URDÅLIGT!!!!

D

Daniel Lundström

moreThanAYearAgo

De lovade att leverera matbord och stolar efter 4-6v. Nu har vi för andra gången fått nytt leveransbesked, och då har det gått 12v. Skärpning!

j

jay adams

moreThanAYearAgo

Köpt varor här i ett par år och dem har blivit mycket bättre. Både bättre sortiment och mer kundorienterade. Självklart kan man alltid hitta något att klaga med som svensk men det rör sig om väldigt små saker t.ex en vara blev två veckor försenad från leverantör. Sånt sker tyvärr hos alla företag då jag både fått vänta på kök från Ikea, dator, min nya bil m.m. Det är inte hela världen!!
Annars är jag väldigt nöjd med dem och gillar utbudet med allt från lågbudget till lite dyrare kvalité. Det finns något för alla..den med lite pengar i plånboken som vill ha slit och släng och den som vill ha möbler som håller lääääänge!!

Ola

moreThanAYearAgo

Har handlat de mesta i mitt hus från xxxxlutz, har alltid varit nöjd, bra bemötande av kunniga säljare, har även reklamerat en vara eller två men de har aldrig varit några problem med deras eftermarknad, kommer definitivt tillbaka

Mille

moreThanAYearAgo

Kan kort berätta om erfarenheten ifrån XXXLutz. Köpte två produkter som inte var billiga eller så, utan upplevde det som kvalitetsprodukter, men ack så fel man hade! Delar som är lite smått sneda, direkt ögonfallande om man har ett öga för design! Men det är inte droppen, när man väl kommer i kontakt med deras "reklamationsansvarige" så bemöts man av en väl tränad person som beklagar sig och upprepade gånger förklarar vilka RÄTTIGHETER XXXlutz har innan man som kund kan returnera skit produkter. Ja upplevelsen är minst sagt skit dålig! Vi svenskar har nog fått för hög vana av vår höga standard på IKEA, Mio, Ekeby och etc. Jag rekommenderar ingen att handla där, förutom att dem hade en bra restaurang!! Det får dem Väl godkänt för!!!

max dahlson

moreThanAYearAgo

Nu har jag läst om vad gnällspikarna har att säga och jag tänker inte ställa mig i den kön!
Jag tycker att det är en spännande känsla varje gång man kommer in till detta varuhus.
Detta är en känsla av utställning av extraordinär
heminredning som man inte ser nån annanstans.
Ok det kan vara mycket dyra saker men också med en design som är kul att se.
Personalen är liksom i andra företag av skiftande karaktär - en del är trevliga och serviceminded och en del är stela. Alla kan ju inte vara likadana.
Affären har ofta roliga och ovanliga saker till extrapris som kan vara mycket fördelaktigt. Jag har flera gånger gjort klipp.
Jag har också vid något tillfälle haft anledning att reklamera något och det har löst sig på ett smidigt sätt utan problem.
Liksom när jag har lämnat tillbaka något jag köpt så jag fått pengarna tillbaka på någon dag.
Jag tycker att flera människor skulle upptäcka detta spännande varuhus som ger helt andra impulser än det tråkiga Ikea - där man knappast kan hitta ut när man påbörjat vandringen bland pilarna.
Tack Lutz för att ni finns.
Jag vill till sist på heder och samvete meddela att jag INTE på något sätt tillhör personalen.
Max

Parvin

moreThanAYearAgo

Jag är väldig nöjd med köket som beställde. Fick personlig hjälp, väldig trevliga personal, stort sortement, man kan hitta både billiga och dyra varor. Vackra och fina möbler, väldig nöjd.

Brutalt besviken

moreThanAYearAgo

XXXLutz är det sämta företag jag någonsin handlat av. Beställde ett skrivbord och betalade kontant på plats den 6 aug och det skulle komma veckan efter. Efter 2 veckor hade fortfarande inte kommit och XXXLutz hade heller inte hört av sig. Ringde och frågade vart de var och fick besked att det var försenat till första veckan i september. Efter 2 veckor i september ringde jag igen utan att jag hört ett ljud av dem. Då får jag besked om att det kommer komma fredagen samma vecka, men inget kommer. Ringer veckan efter igen och de säger då att de är försenat till v.47. Får tala med avdeleningen för skrivborden som säger att de är försenat till v.48..... Ska det ta ett helt halvår för att få ett jävla skrivbord???

Det som är så förjävla dåligt är att XXXLutz inte ens själva kan höra av sig och säga att det är försenat.

När jag vill ha pengarna tillbaka blir jag ombedd att åka till affären och ordna med detta då den inkompetenta personen inte kan ta detta per telefon. Till slut går denna person med på att ta uppgifterna per telefon efter att ha försökt få mig att maila dessa. Får besked att jag ska få pengarna om minst 2 veckor då de ska skickas från Schweiz.... Efter 2 veckor ringer de igen och frågar vad jag har kontonummer då snubben jag pratade med uppenbarligen inte lyckades skriva ner detta trots att jag repeterade det 3 gånger för honom.... pengarna sitter fortfarande inte på kontot trots att de fick uppgifterna igen förra veckan.

Har aldrig varit med om maken till dålig service och kundbemötande och en sån ovilja att hjälpa sina kunder. Kommer aldrig mer i hela mitt liv sätta min fot i något av deras varuhus och DEFINITIVT INTE rekommendera detta skanalöst dåliga företag till någon. Undvik detta för er egen skull!!!!

Richard

moreThanAYearAgo

Bestämde oss för att köpa kök genom XXXlutz i december förra året, i förra veckan blev köket klart till slut helt klart.
Resan hit har varit lite väl spännande ibland...
Vi ägnade 16h tillsammans med en väldigt trevlig säljare i dec/jan.
Sortimentet är MKT stort och vi valde ut ett Novelkök till slut därför de har snygga luckor o smarta lösningar, inte minst slapp vi många stora o störande passbitar som är så vanligt i IKEAS kök.
Men bläcket hade knappt torkat på kontraktet då vi får reda på att vår säljare slutat jobba heltid o skulle bara vara på plats vissa helger varje månad.
Detta är oerhört tråkigt då man ständigt har nya frågor när man har ett nytt kök på gång.
Vi försökte lösa detta genom att han/vi utsåg en kollega som stand-in, men det visa sig fungera överlag dåligt då kollegan i det närmaste var likgiltigt för våra frågor....
En annan märklig grej är att säljaren först vägra lämna ut telefonnummer till montörerna (vi beställde med montering) trots att vi skrivit kontrakt.
Har man köpt ett dyrt kök borde man genast få ett telefonnummer o namn till montören.
Visa frågor var också märkligt svåra för dem att svara på såsom ”på vilken höjd ska vi sätta av kortlingar för överskåpen”, vilket är ju en rimlig fråga. Men först tittade de på oss som om vi vore från en annan planet och efter mkt om och men ringde en montör upp oss med rätt svar.
Men köket kom på utsatt datum i maj och efter 1½ dags jobb var det monterat snyggt rakt av duktiga killar som var tillfälligt utlånade från Lutz i Tjeckien.
Inte ett ord svenska kunde de men satan vad duktiga de var!!!!!!!
Men det tog inte många timmar förrän första incidenten inträffade då vi öppna de uppåtgående luckorna till ett av överskåpen. PANG sa det första gången, för ingen hade förberett oss på att dörrarna sakna broms o spärr, så det for rätt upp i vårt nya tak med brak! Lyckligtvis blev där inte nån skada. När man då gick på säljaren var han igen helt ställd till våra krav på att få till nån stopp- funktion till luckorna.
Till slut ringde han upp gångjärnstillverkaren som visa sej ha stoppklossar att sätta i.
Efter monteringen av köksstommen/ vitvaror var Lutz uppdrag i princip klart i slutet av maj på utsatt tid!
Jag skulle kunna skiva ett par sidor till men för att sammanfatta:
- Överlag trevligt bemötande av kunniga säljare.
- Bra kök med god byggkvalité.
- Annorlunda lösningar som ger dig ett unikt kök.
- Får du som vi bra montörer så är det oslagbart!
- Räkna dock med många osäkra svar på tekniska eller monterings relaterade frågor.
- Tyvärr känns också avståndet mellan säljare o montörer som ljusår ibland, överhuvudtaget verkar Lutz administration överarbetad o stenåldrig.
Hade rejta erbjudigt en 6 gradig betygskala så hade Lutz fått en klar fyra.

gustaf

moreThanAYearAgo

Förstår inte dessa negativa kommentarer, jag tyckte personligen om affären, trevlig personal, vad jag upplevt är leverans tiderna samma på alla olika möbelaffärer, förutom ikea då förstås

Anonym

moreThanAYearAgo

Jag har köpt 6 stolar som jag skulle montera själv jag fick montera 5 ganska enkelt och den sista gick inte montera alls, jag fick kontakt med lutz och bad att byta stolen och de sa tt det är ok att byta stolen. när jag skulle hämta stolen och lämna sista då ville de montera det själva och så kom de och lämnade samma jävla stol och sa att det var ingen fel på stolen. Jag blev förbanad och vill prata med chefen om att de har lovat mig en ny stol men han svara arrogant att han är chef och han har bestämt sig att jag skulle inte få någon stol eftersom han ansåg att stolen var ingen fel på. Killen var väldigt oförskämt och sa att jag kan gå till domstålen om jag ville. Det är inte en bra sätt att bemöta en kund. jag skulle aldrig köpa något från dom. Jag rekommendera att folk handlar på annat ställe eftersom de lura också med att sätta över pris på saker och sen låtsas att de har satt rea på varor. Yee Right!!!

A

anonymousUser

moreThanAYearAgo

Jeg har købt de fleste af mine møbler fra xxxlutz. Desværre var der en lille revne/sprica i den Soffa jeg havde købt. Jeg reklamerede over soffaen til deres reklamations afdeling og fik en nye del. Den kom 2 uger tidligere end planlagt. Det er bra service og jeg arbejder ikke i XXXlutz.

Kasst företag

moreThanAYearAgo

Vi köpte en soffa till vårat företag i Augusti i år för lite över 30.000kr. Det man såg direkt var den usla kvaliten rätt igenom, lädret började dra ihop sig efter nån veckas användning. Ena foten när man skulle montera vid leverans hade lossnat och man fick hålla på rätt länge för att skruva tillbaka den. Lutz har varit allt annat än hjälpsamma. Vi reklamerade soffan såklart och nu är det snart Jul och så får vi sms att soffan har kommit för att hämta - alltså dom gjorde soffan när det var semestertider på 1 månad men konstigt nu tog det lite drygt 3 månader för samma soffa? Det värsta var ändå när min kollega försökte prata med butikschefen i Malmö och visa felen och påpeka alla brister, då bad han lämna henne butiken annars så hjälper han henne ut! ett värre bemötande har jag aldrig hört talas om, alltså sparka ut en kund ur butiken för att dom säljer skit soffor till ockerpriser?

Vi har haft åtskilliga mail och telefonsamtal till deras kundservice som är allt annat än hjälpsam vi har bara blivit lovade att chefer ska ringa och fixa vårat ärende men man kan bara konstatera att 3 månaders väntan på att få en ny soffa är inte ok. Och eftersom soffan var köpt på företaget så kunde man inte heller få pengarna tillbaka trots att soffan hade enormt många brister och fel som visade sig direkt, är det ingen meningen att en dyr soffa ska hålla x antal år?

Och man tycker att med tanke på 3 månaders frustration på en ny soffa att dom skulle hämta den gamla som vi har kommit överrens om men det skulle enligt dom kosta 2270kr för att hämta den gamla och ge oss den nya. Så vi måste hyra släp och betala ytterligare kostnader för att få en fungerande soffa i bra skick. Problem från början till slut nu kommer vi varna alla som vi känner både privat och på företaget att aldrig sätta sin fot på Lutz igen, det är inte så konstigt parkeringen alltid är så tom då deras service och nonchalanta bemötande gör ju att kunder flyr till Ikea och liknande.

Miriam

moreThanAYearAgo

Nu har jag efter 3 veckor äntligen fått mina pengar tillbaka. Jag skickade in en reklamation via deras Formulär och har fått svar efter jag frågade en gång om de tänkte svarar. De hittade inte mailet!! Om jag kan vara snäll och skicka in allt igen. Sen dess har jag inte hört av de. Har frågat efter svar 2 gånger nu men man hör ingenting. Samma sak från Österrike. De svarar inte heller!!!
Fazit: Köp ALDRIG nånting på XXXLutz, vaken i Sverige eller Österrike!! De är bara skit!!

Martin

moreThanAYearAgo

Efter vi avbeställt sängen (se nedan) sa de att det skulle ta 2-3 arbetsdagar för att de skulle återbetala våra pengar till vårt konto. Efter en vecka säger de nu på telefon-supporten att det tar 3 veckor! Undrar om det kommer ta 5 månader igen?

Bosse

moreThanAYearAgo

Dagen efter sänks priset! Oseriöst! Får ett mail som förklarar att man inte visste om det. Sen kom rödluvan med .... bla bla bla .... första och sista gången, tyvärr skulle jag vilja säga eftersom dom faktiskt verkar ha rätt ok grejer. Men, att vara så oseriös är inte min stil och jag betackar mig för sånt.

Sandra

moreThanAYearAgo

har varit och handlat på Lutz flera gånger och varje gång har det varit något strul så nu går man inte dit igen. När vi skulle handla vår soffa så visade jag säljaren vilken jag ville ha, då jag väl hade fått soffan hem så hade inte den något nackstöd och då menar säljaren att soffan kommer utan nackstöd och dem får man köpa till. Men soffan som jag visade hade nackstöd och det fanns ingen soffa i butiken utan nackstöd så hur skulle jag vet om han inte informerar. och nu vill dem att vi betalar runt 4000 kr mer för att få nackstöd. sjukt . Väldigt okunnig personal. Känns som att dem har anställd okunnig och ointresserad personal på lutz. Och väldigt struligt då det finns flera lager .

anonymousUser

moreThanAYearAgo

Vid varenda besök har personalen varit ointresserad och oengagerad.

När man väl handlar något blir det alltid fel, och då man behöver hjälp är ingen i personalen kompetent nog.

Dessutom är system och tillvägagångssätt så krångliga att man häpnar!

Om varan man köper är begränsad i sitt värde kan man väl leva med att man köper det på Lutz, annars ska man leta upp en annan återförsäljare!

Sara

moreThanAYearAgo

Superservice , snygga möbler och billiga priser ! Tänk hur mkt skit en säljare får
Ta varje dag
Men ändå behandlar dom en som en drottning när
Man är där
Med antingen problem eller behöver lite hjälp! Rekomenderar starkt !

Ella

moreThanAYearAgo

Suveränt bra och billigt!
Det behövs konkurrens till andra förslöade möbelaffärer.

Iréne

moreThanAYearAgo

Att bara behöva stå i kö o vänta på en säljare för att köpa en liten taklampa,och säljaren skriver ut kvitto på varan som sen lämnas i kassan som har en lååååång kö,endast en jag menar en kassa öppen.Sedan efter betalning så fick jag ta mig ut o bege mig till gatan sidan om och in på deras lager (gamla optimera) och där lämna kvittot och stå o väääänta igen!långt om länge kommer den trötte med min lilla lätta låda 15x80cm på en stor varuvagn som säkert var tyngre att köra med än vad min lilla låda var.Det tog nära timmen för att köpa den lampan.Inget ställe jag råder att handla på.Första o Sista gången jag gör det,jag lovar att dem inte ser mig där fler gånger.

karl

moreThanAYearAgo

Försökte köpa en soffa, 14veckor skulle det ta säljaren var mycket glad och trevlig.
Efter 14veckor hade inte min soffa kommit säljaren var nu otrevlig och arrogant och sa att det skulle ta 8veckor till?