Innehållet i denna sektion är skapat av användare.
(6)
David
Litar inte på dem
Köpte en Renault Megane där, och i retroperspektiv har jag känslan av att han anade de latenta problemen bilen bar på, därför var priset märkbart lägre än motsvarande mil/årgång. De försöker vidare kränga däck för "halva priset" som är mycket dyrare än vad du hittar på nätet. "Helt annat gummi!" sa han, trots att däckmodellen var exakt samma. Vidare har reparationerna jag utfört hos dem kännts onödigt kostsamma och utförda i många steg, som att de provar att laga den ena, sen det andra, sen det tredje. Kunden betalar, men behövde verkligen allt detta bytas? Har inga bevis, men känner mig skeptisk...
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Matthias M
Dålig upplevelse igen
Var där på service med min Renault. Fick inget serviceprotokoll och skulle dela upp betalningen på fyra gånger med Volvokortet, men nix. De drog hela beloppet och nu är Volvokortet övertrasserat. Tack för det Upplands Motor. Ni gör bort er gång per gång igen. Det här var tredje gången.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Volvo Car Retail AB svarar
Hej! Att ditt volvo kort blev överraskat beror inte på Upplands Motor. När du väljer att betala med ditt Volvo kort dras hela beloppet på en gång, det är sen när första fakturan kommer på hela beloppet du väljer att delbetala på fyra månader till Volvia bank. Det är dom som tillhandahåller delbetalningen, inte Upplands Motor som företag.
Mer än ett år sedan
Jan Olsson
Oproffsigt bemötande
Har försökt få dem att byta min AC-kompressor tre gånger nu. Man kan definitivt bli bättre på att hålla det man lovar och inte ge bort beställda delar till andra kunder.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Jess
SuperSERVICE!
Fick ett helt fantastiskt bemötande med en otrolig service när jag utan bokad tid behövde hjälp med min krånglande bil 25 mil hemifrån och alltså i behov av akut hjälp. Många timmar ägnades åt min bil trots brist på tid i semestertider. Många trevliga killar som även bjöd på lunch och fika medans min bil blev reparerad. UPPLANDS MOTOR i Uppsala: Tack för er otroliga service som gjorde att jag trots allt kunde åka hem samma dag. Ni är BÄST!
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Matthias M
Missnöjd med köp av begagnad bil
Skrev en recession tidigare, men den har plockats bort av Rejta (kanske på uppdrag av Upplands Motor?)...
Hursomhelst: Köpte en begagnad bil på Upplands Motor för ett år sedan. Diskuterade mycket om Etanol för det stod Bensin/Etanol på prislappen. Efter köpet visade det sig att bilen inte kunde köras alls på Etanol. Fick då en kompensation på 2000 kr vilket var i det lägsta laget (alternativet var att returnera bilen).
Dessutom: Nu visade det sig att första kontrollbesiktning hade gjorts efter 4 år. Bilen måste alltså ha stått stilla i ett år. Det borde jag kunnat ha gissat mig till för att bilen hade sommardäck i mars!
Ytterligare: Upplands Motor hade plockat bort vinterdäcken. (Det gör vi på det sättet.) Fick då köpa begagnade vinterhjul i tillägg för 2000 spänn. Inget större fel på det, men det visade sig hemma att däcken var 9 år gamla. Tillbaks till Upplands Motor fick jag byta till nyare vinterhjul. (Det gick i och för sig utan några problem.)
Positivt: ACen visade sig vara sönder. Det reparerades på garanti utan problem.
Service: Gjorde en 60.000 km service. I serviceboken stod det att man ska byta bromsvätska då. Men nix, det gorde de inte på Upplands Motor. Ändå kostade det 4000 kr.
Slutsats: Stola inte på servicen och bilsäljarens uppgifter hos Upplands Motor.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Paulina
Toppen mellandagsservice!
Utan bokad tid dök jag idag upp på Upplandsmotor för att fönstret på vår gamla volvos passagerarsida stannade nerrullat under ett besök i ett parkeringsgarage under gårdagen. Som alla andra har vi massor med planer för nyårshelgen och inga verkstäder jag ringde på förhand hade tid att hjälpa mig. På Upplandsmotor fanns Kent B, som trots mycket annat planerat arbete under dagen, tog sig tid att hjälpa mig med mitt problem. Han hittade en reservdel som funkade och vår helg är räddad!!!
Tusen tack Kent B för att du fixade fönstret och tack till alla andra på Upplandsmotor för ett väldigt varmt bemötande trots en stressig mellandag på jobbet med mycket att göra och begränsad personalstyrka!