Innehållet i denna sektion är skapat av användare.
(13)
anna öberg
Vi beställde kompletterande klinker som fanns i lager, leveranstid 3-5 vardagar och påtalade att vi behövde en snabb leverans. Orderbekräftelse kom direkt. Klinkerleveransen kom däremot inte alls. Vid kontakt med kundtjänsten utlovades ( 2 gånger) dels att de skulle se vad som hänt och återkomma och sedan att leveransen skulle ske vid visst datum och att vi skulle få sms. när jag själv fick söka efter leveransen visade det sig att transportören hade fått fel nummer att kontakta av Stonefactory. Vid kontakter med Stonefactory försökte deras kundtjänst lägga ansvaret på mig för att jag själv borde ha sökt efter leveransen. Det är riktigt att Stonefactory är billigare än andra, men det blir liksom oviktigt om plattsättarna får stå och vänta utan besked och man själv får lägga tid på att söka efter godset. Urdåligt och otrevligt.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Alexander
Tyvärr så kommer jag inte handla hos Stonefactory igen. Dom använder sig nämligen av drop shipping, dvs. deras leventörer hjälper i vissa fall till med frakten. I detta fall var det Höganäskakel och Höganäs anväder DSV.
DSV kan i princip inte hantera privatpersoner och har inga som helst rutiner för detta. I mitt fall skulle frakten ske mellan kl 10-13, så vi planerade och stannade hemma under utsatt tid. Ingen kom i tid och när vi sen försökte ändra om frakten till jobb osv. blev det totalt stopp.
För min del blir det inga fler affärer från Stonefactory så länge som inte kan kontrollera sin logistiktjänster. DSVs service är fullständigt förkastlig.
Allt kakel skickades nu tillbaka till butiken.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Anders Granström
Funkade bra
Smidigt och inga som helst problem. Tyckte att kundtjänsten var bra och fick den hjälpen jag behövde.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Thom
Mycket smidigt
Bor i Stockholm och har ingen bil och detta med hemleverans fungerade fantastiskt bra.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Anna Karin
Toppen
Service och hjälpen från er kundtjänst var suverän. Jättesmidigt att jag kunde ringa in min order. Tack för hjälpen och rådgivning gällande mitt badrum som blev jättefint. Ska skicka in några bilder till er.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Mattias H
Bra, Allt så som man kan förvänta sig
Fungerade precis så som man kan förvänta sig. Hyfsat snabb leverans tog 4 dagar och smidigt att få leveransen direkt hem så att man slipper hämta ut hos postombud.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Hanna
Tack för en bra tjänst
Stort tack för en bra tjänst med hemleverans och rådgivning av produkt.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Robert
Snabbt leverans och problemfritt
Beställde en större mängd kakel och klinker. Allt kom fram som utlovat och det bästa av allt var att det levererades på pall direkt till oss. Bra positiv erfarenhet från både Stonefactory.se och DHL som aviserade leveransen innan.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Ps
Faktura förfaller innan leverans
Fått min faktura med förfallodag innan någon leverans. Känns mycket oseriöst speciellt då jag valt faktura för att få hem varorna innan. Skulle tydligen ta ca 5 arbetsdagar att få hem klinkers, nu har det gått 2 veckor utan att jag hört ngt från Stonefactory.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Stonefactory.se svarar
Hej Patrick,
Har du kontaktat vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig spåra ditt paket? Självklart ska du inte behöva betala din faktura innan du mottagit dina varor. Kontakta gärna vår kundtjänst på 08-22 16 00 så löser vi självklart detta åt er. Vi jobbar ständigt för att hålla bästa möjliga service gentemot våra kunder.
MVH Jan
Mer än ett år sedan
Isabella
Bra produkter och smidigt
Jag har handlat kakel två gånger hos Stonefactory både till huset och till sommarstugan. Vid leveransen till sommarstugan var ett paket transportskadat men efter att ha kontaktat kundtjänst skickade de snabbt ut ett nytt paket kostnadsfritt. Båda gångerna har det fungerat som utlovat och jag är nöjd med hur de hanterade den skadade leveransen och att det gick så pass snabbt.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Stonefactory.se svarar
Hej Isabella,
Vad kul att du uppskattar vår tjänst och vår service. Lycka till med renoveringen.