Om SATellitproffsen AB
Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att det är gratis att fylla i din företagsinformation på Eniro?
Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att det är gratis att fylla i din företagsinformation på Eniro?
Företagslån
Ansök om lån upp till 5 miljoner kronor
Vi på Eniro vill att det ska vara enkelt för svenska företag att nå ut och växa på internet - därför har vi samlat allt du behöver veta om digital marknadsföring under ett och samma tak.
Juridiskt namn
Satellitproffsen Syd AB
Bolagsform
Aktiebolag
Datum för upprättande
15.08.2006
Org.nr:
5567084248
Arbetsgivaravgift
Registrerad
Aktiekapital
100000
Omsättn.intervall
3000 - 4999 tkr
F-skatt
Ja, registrerad för F-skatt
Registrerad för moms
Ja
SNI-bransch
47430 Specialiserad butikshandel med ljud- och bildanläggningar samt videoutrustning
Ingvar Frykman
moreThanAYearAgo
VARNING för SATellitproffsen
Köpte en MAG box322 då jag ville ha 5.1 ljud och denna box hade både på bild och spec. s/pdif utgång
När boxen kom saknades detta slängde kartongen med julsoporna
och fick inte byta "inget snack du får inte byta" mycket otrevlig kund-support. Vill härmed varna andra att handla hos dom
/Missnöjd
Liselott Christoffersson
moreThanAYearAgo
Trevlig personal och arbetet utförd professional.
Stort Tack
Maxi
moreThanAYearAgo
Vi är mycket nöjda med grabbarna Satproffs! Trevliga, kommer på avtalad tid, gör ett utmärkt jobb, kommer med vettiga förslag. Kommer alltid att anlita detta företag framöver....hurra!
Beemah
moreThanAYearAgo
Fick en DM800 levererad med trasig fjärrkontroll och dom vägrade skicka en ny utan att dom fått den trasiga det är deras policy. Har nu väntat i en vecka på fjärrkontrollen så jag kan fortfarande inte använda boxen efter 2 veckor. Blir nog till att köpa en fjärr på tradera så man kommer igång. Handla hos nån annan om ni kan.
responseFromCompany
Beställningen gjordes efter att Posten hämtat paket hos oss. Detta var på en fredag och därför dröjde det till måndagen innan paketet gick iväg. Posten tog sedan två dagar på sig att leverera paketet vilket är helt rimligt för en transport på knappt 100 mil.
Nu visar det sig att fjärrkontrollen inte fungerar. Kunden kontaktar oss och blir, i enlighet med vår returpolicy, ombedd att skicka den trasiga fjärrkontrollen till oss för felsökning och utbyte.
Vi hämtar fjärrkontrollen hos Posten på tisdagkväll. På onsdagen felsöks fjärrkontrollen , fel konstateras och den godkänns för utbyte. På torsdagen skickas en ny. Två dagars hantering av ett returärende ligger så nära vårt mål, på en dag, som möjligt.
Naturligtvis är det tråkigt när en vara inte kan användas för att ett tillbehör är trasigt. Samtidigt ersätter vi varor först när vi själva, eller serviceverkstad som vi sammarbetar med, bekräftat fel. Inte heller detta är något unikt eller udda.
Per
moreThanAYearAgo
Behövde ny box och blev erbjuden en riktigt prisvärd sak, som passade våra behov. De försökte inte att försöka sälja på mig något dyrare (som alla jäkla andra elektronikföretag)
Nils Normander
moreThanAYearAgo
Vi är mycket nöjda och glada att få våra paraboler.
Den klart bästa installationen vi har fått utfört.
Stort tack för allt.
Väl utfört arbete
Helena
moreThanAYearAgo
Jag känner mig grundlurad av detta företag!
Beställde för ett antal veckor sedan en kanaljustering. Fick beskedet att "proffsens" serviceman skulle vara i Lund avtalad "fredag" och att han skulle vara hos mig eftermiddag, kl 14.30. Servicemannen ringer 17.03 och talar in ett meddelande i min svarare; att han inte har hittat adressen, att han har bråttom tillbaka och att han därför inte kan komma. Han lämnar inget nummer som jag kan nå honom på. Kl. 17.06 ringer jag därför till "proffsens" växel och refererar för vad som har hänt. Man beklagade händelsen och erbjöd ny tid - efter två veckor. Jag godtog tiden och väntade tiden an, men ett par dagar innan den avtalade tiden ringer "proffsen" och meddelar förhinder. Jag väljer då att avsluta beställningen och ber dem återbetala erlagd kostnad - 1 280:-. Jag fick tillbaka 850:-. Jag får beskedet att "proffset" har behållit mellanskillnaden för "resekostnader" och en "straffavgift" för att jag inte varit "tillgänglig" för servicemannen. Jo tack, ett klyschigt företagsnamn i all ära, men lättförtjänta pengar kommer man inte nämnvärt lång på - hur än mycket man anspelar på "proffsighet". Skäms!
responseFromCompany
Först och främst var den avtalade tiden efter 14.00 och en Torsdag!
Vi skulle ringa på Victorias mobil en stund innan, och på ett nummer som gick att nå henne på.
När installatören ringde möttes han av ett mobilsvar, där han lämnade ett meddelande om att han försökt att nå henne, under nästkommande 10min försökte installatören hitta till hennes adress eftersom gps-informationen inte stämde och installatören fick köra på känn.
Vi ringde då upp, efter att installatören ringt till butiken och frågade henne varför hon inte svarade, svaret vi fick var att hon var upptagen i ett annat samtal. Vår överenskommelse var att hon skulle vara tillgänglig på detta telefonnummer.
Tiden hon fick var avsedd för ett annat jobb som vi sköt fram på grund av att vi ville hjälpa Victoria.
Vi bokade då om till fredag ca.14:30, tyvärr fick installatören förhinder och kunde ej åka ut till henne. Victoria blev informerad om detta och fick erbjudande om en ny tid längre fram, vilket hon nekade och krävde då återbetalning.
Återbetalning har skett till Victoria, med avdrag för transporten. Vi har erbjudit Victoria en ny tid av goodwill, med en merkostnad som följd, vilket hon tackade nej till.
Nils H
moreThanAYearAgo
Trevliga och hjälpsamma, Jag beställde en julklapp till sonen fick den dagen efter.
Sökord saknas