Om S:t Eriks Ögonsjukhus

S:t Eriks Ögonsjukhus är ett unikt specialistsjukhus. Vi är det enda sjukhuset i Sverige som är inriktat på ett enda organ: ögat . Vi bedriver högspecialiserad och akut ögonsjukvård, forskning och utbildning i nära samarbete med Karolinska Institutet. Ögonsjukhuset ligger på Eugeniavägen 12 i det framväxande life science-området Hagastaden i Solna, mitt emot Karolinska Universitetssjukhuset och nära granne med Karolinska Institutet och framstående aktörer inom näringslivet.

S:t Eriks Ögonsjukhus utvalda länkar

Innehållet i denna modul är ändrat av användare

Bildgalleri

  • S:t Eriks Ögonsjukhus Sjukhus, Solna - 1
  • S:t Eriks Ögonsjukhus Sjukhus, Solna - 2
  • S:t Eriks Ögonsjukhus Sjukhus, Solna - 3

S:t Eriks Ögonsjukhus, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namnS:T Eriks Ögonsjukhus AB
BolagsformAktiebolag
Datum för upprättande13.09.1999
Org.nr:5565743589
ArbetsgivaravgiftRegistrerad
Aktiekapital10000000
Omsättn.intervall20000 - 49999 tkr
F-skattJa, registrerad för F-skatt
Registrerad för momsJa
SNI-bransch86221 Specialistläkarverksamhet inom öppenvård, på sjukhus

Exekutiva befattningar/Administration

Karin Johanna Margareta AdamiOrdförande
Ivar Claes Ingemar HultlingLedamot
Anna Hedvig B Lefevre SkjöldebrandLedamot
Jan Olov LiliemarkLedamot
Karin Johanna Margareta AdamiLedamot
Yvonne Margaretha Viola NordlöfLedamot
Yesenia Ortega MelinLedamot
Sten Lars Gunnar KjellströmExtern verkställande direktör
Maria Kristina WigenfeldtHuvudansvarig revisor
Louise Annika SandströmLekmannarevisor
Helena Karin Cronvall MorénLekmannarevisor
Lena Christina Ståhl IngemarsdotterLekmannarevisor
Signe Anita JohanssonLekmannarevisor
Annie ÖstlundLekmannarevisor
Ewa Märta Helena TörngrenLekmannarevisor
Fride Jan-Eric NybergLekmannarevisor

Visar 4 av 16

Omdömen om S:t Eriks Ögonsjukhus

Vera Malm

mer än ett år sedan

Vilket fantastiskt bemötande av kassapersonalen. Killen i kassa 3 hjälpte mig med rullstol, upp på avdelningen och sen med taxi. Han var dessutom glad och rolig så min oro inför besöket blåste bort. Vilken service, tack.

Caroline

mer än ett år sedan

Tjejen som jobbade med prioritetsbedömningar var himla trevlig och lyssnade på mitt problem. Dessvärre var ögonsjukskötaren som jag sen fick träffa inte lika gullig. Jag försökte berätta om mitt problem för honom men han betedde sig nonchalant och började undersöka mig innan jag ens hann säga nåt. Under tiden han undersökte ögat sa han att han inte ser nån skada på hornhinnan och han lät besvärad av att jag hade kommit till akuten. Han sa att inget var fel och om jag ville träffa en läkare skulle jag få vänta i flera timmar. Kände mig riktigt ledsen av hans attityd. Upplevde inte alls att han tog mig på allvar. Kändes som att han hade bestämt sig för att mitt problem inte var något problem. Som om min smärta inte fanns. Jag pratade sedan med tjejen i prioritetsbedömningen igen. Hon sa att jag skulle få vänta ca 1,5 h, inte flera timmar som han sa. Hon sa att hon tyckte att jag skulle träffa en läkare, inte försöka behandla det här själv. Så vi bestämde att jag skulle komma tillbaks imorgon, då det kanske är mindre folk på morgonen. Med ett värkande öga och tårar som rann lämnade jag sedan akuten. Hoppas jag slipper träffa den där sköterskan igen och får gå direkt till läkaren och att man blir tagen på allvar. Skulle väl aldrig sökt vård om jag inte hade problem, så tänk på hur du bemöter dina patienter nästa gång!

blubb

mer än ett år sedan

Bra information före besöket. En önskan om att personalen inte ger ett stressat intryck inför barn, det smittar lätt. Tack på förhand.

Eli

mer än ett år sedan

Hade mycket smärtsamt hornhinnesår men akuten vägrade ta emot mig eftersom de stänger 16.00 på lördagar. Extremt osympatisk sjuksköterska som inte ens förstod vad mitt besvär innebar och insisterade på att det handlade om vanlig ögoninfektion. Men det inkompetenta otrevliga bemötande kompenserades dagen efter när de väl tog emot mig. Träffade Dr. Jamali, högst sympatisk och kompetent och han kunde förstå sig på den smärta jag hade fått genomlida. Nöjd med besöket och behandlingen. Men fullkomligt omöjligt uppenbarligen att få träffa hornhinnespecialist. Vad måste en patient med halva hornhinnan borta ha för besvär att få träffa en sådan specialist på St. Eriks undrar jag. Fyra till läkaren Reza Jamali och en etta till den som svarade i telefon när jag ringde akuten.

Besviken

mer än ett år sedan

Mina ögon har en lång historia av sjukdomar, skador och ett flertal operationer.
Vårdcentralen skrev en remiss för kontroll av diabetes.
När jag kallades brydde sig ögonsjukhuset inte om min diabetes trots remiss; kollade enbart mina övriga sjukdomar och skador.
Vin kontroll av synen trodde de uppenbarligen att jag orkar gå och kisa hela dagen.
Jag har skrivit brev som de inte svarar på.
Kan inte låta bli att undra vad de kommer att skriva i remissvaret till vårdcentralen...

Stina

mer än ett år sedan

Men hallå,
hur svarar man i växeln? Pustar och stönar och kopplar vidare utan att säga något. För övrigt jättegullig bemötande på ögonoperation.

suzzie

mer än ett år sedan

Kompetent och omtänksam personal, mycket vänligt bemötande i receptionen och från sköterskor och undersköterskor på operation.

Jeanine Baboujian

mer än ett år sedan

Ni tog mig på allvar , bemött mig professionellt . TACK

Robert76

mer än ett år sedan

Bemötandet var fulländat. Professionellt och vänligt, alltifrån kassan till sjuksköterskor och läkare. Lunchande personal hela tiden leende. När jag ringde sjukrådgivningen på kvällen för en följdfråga så suddade personen gränsen mellan gott och dåligt uppförande så gott hon kunde så att man blev osäker och förvirrad men jag gissar att hon satt nån annanstans. Fortsätt med vad nu ni gör för att skapa en så god miljö.

Besviken

mer än ett år sedan

Jag har varit patient på S.t Eriks ögonsjukhus i flera år. Under den tiden har jag vid olika tillfällen begärt olika intyg. Varje gång har jag bemötts av tystnad. Varför skriver de inte på sin hemsida att policyn är att aldrig svara på begäran om intyg??? Via Vårdguiden/Mina vårdkontakter kan man begära intyg. Varför erbjuder de den"tjänsten" när de ändå aldrig svarar???

Besviken

mer än ett år sedan

Jag har bett sjukhuset om ett intyg på att jag nästan är blind och/eller journalutdrag. Jag postade brevet för tre veckor sedan, men jag har inte hört ett pip.
Om jag nu inte ska få det som jag har rätt till, så borde jag åtminstone få besked om det.

Nils Modig

mer än ett år sedan

Jag har varit på S:t Eriks ögonsjukhus så många gånger så jag nästan tror att jag bor där.
Tillbaka för den sista rensningen i ögorna sedan är jag trolig klar. Sjukhuset kan det där att fixa synen, Even fast man inte får tillbaka 100% av synen. Så är allt bättre en inget alls

Nils Modig

mer än ett år sedan

Den servicen och glädjen och smidigheten på de som arbetar på operations avd och uppvakningen. sedan på avd som serveras lunch när man vaknar och en kopp kaffe och väntar i en timme till före de frågar vem de kan ringa för att hämta en. så man är påklädd och kliver i i bilen på väg hem och undrar var jag på ett sjukhus i sverige eller på ett hotell. Hoppas att de andra sjukhusen börjar följa deras standar gladare patienter och de klara av mera för patienterna blir friskare snabbare. Mänsklig värme/kontakt läker snabbare.

Sökord

SjukhusÖgonläkareGrönstarrSkelningsoperationGlaskroppskirurgiUltraljudÖgonbottenfotograferingHornhinnetransplantationSkelning hos barnAkut ögonsjukvårdRegnbågshinneinflammationCrosslinkingTrycksänkande operationsmetoderGråstarrDiagnostiseringBindhinnekatarrElektroretinografiNäthinneavlossningÖgonlocksinflammationInåtvänt ögonlockAkutsjukhusBehandling vid felväxande ögonfransarSpecialiteterFörtäckningsprovGlaukomGrumlingarÖversynthetÅldersförändringar i gula fläckenGula fläckenÖgonprotesPrematuritetsretinopati (ROP)Gas i ögat efter kirurgiKeratokonusHål på näthinnanPterygiumKontaktlinsmottagningSynfältsundersökningÅlderssynthetSpecialistvårdTrycksänkande behandlingTårvägsoperationerBehandling med glasögonGråstarrsoperationÖgondroppar och ögonsalvaLaboratoriumCentral serös korioretinopatiÖgonundersökning med mikroskopRetinal degenerationKontaktlinsbesvärRefraktionsundersökningDiabetesBarnskelningHängande ögonlockOptikushypoplasiÖgoncancerLuft i ögat efter kirurgiPrismaglasVårdtjänster och vårdpersonalLågdosstrålning av ögonhålanSynprövning på barnUtåtvänt ögonlock – operationAkuttiderRengöring av ögonlockenSynundersökningGlaukom hos barnJourmottagningSynfelOperera bort ett ögaGlaskroppsavlossningOperation vid hängande ögonlockBehandling vid basalcellscancerÖgonhålekirurgiFelväxande ögonfransarBlödning i ögatBasalcellscancerRetinal venocklusionOperation vid hängande ögonlock hos barnKemiska skadorMembran på gula fläckenExcimerlaser vid hornhinneförändringarLappbehandlingÖgonakutenHål i gula fläckenStrålbehandling med strålplattaNäthinnesjukdomarInjektioner i ögatÖgonsjukdomarÖgonsjukhusAvdelningTryckmätningInflammationshämmande läkemedelSmörjande ögondropparLaserbehandling av näthinneförändringar vid diabetesSkelningÖgonbottenundersökningKirurgklinikDiabetesförändringar i näthinnanUniversitetssjukhusInåtvänt ögonlock – operationÖgonmottagningOCT (optical coherence tomography)Tårkanalsoperationer

Möjliga telefonnummerformat

081232300008-123 230 00081-232 30 000812-32 30 00081-2323000