Innehållet i denna sektion är skapat av användare.
(6)
Besviken
Köpte dator i början på Februari som visade sig vara trasig. 9:e Mars idag och fortfarande inte fått tillbaka datorn från lagning. Kan inte häva köpet då 30 dagar gått. Hur skulle jag kunna lämna tillbaka datorn då den är på lagning? Standardsvar från Siba -Vi kan tyvärr inte hjälpa dig. Urusel kundservice. Kommer jag att handla på Siba igen ? Gissa.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Martin Lindhe
Siba, nej tack !
Första besöket: Skulle köpa ett bokföringsprogram. Blev rekommenderad en helt annan programvara. Andra besöket: Köpte en hållare till min gps. Hållaren skulle passa alla modeller. Det gjorde den inte. Tredje besöket (och sista): Kommer inte in i butiken. Dörren har frusit !!!! Är ni helt efterblivna ????
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Martin
Lurad och ljugen rakt i ansiktet!
Skulle bara in och köpa en DVD lite snabbt. Jag hade redan bestämt vilken jag skulle ha och en säljare kom fram och skulle "hjälpa mig slå in den i datorn". Han börjar knappa och pilla och efter några minuter undrar jag vad han håller på med och då säger han att han "bjuder mig på alla kanaler hos ComHem i 3 månader". Inget är gratis så jag säger till honom rakt ut att jag inte vill förbinda mig eller betala för något. Han försäkrar mig om att det enda jag behöve göra är att "komma ihåg att säga upp kanalpaketet inom 3 månader". Han säger också att det är en kampanj som ComHem kör för att många glömmer bort att säga upp sitt abonnemang. Låter rimligt så vi kör på. Jag får brev hem från ComHem några dagar senare och ser att IDIOTEN på SIBA bundit upp mig på 12 månader FAST JAG FRÅGADE HONOM RAKT UT OM DETTA! Lögnaktiga svin på SIBA som satt detta i system såklart för att få kick-back från ComHem. Nu måste jag lägga ner en massa tid på att lösa en massa skit när jag bara skulle in och köpa en DVD på 2 minuter!!!!
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
NetOnNet svarar
Hej,
Jag vill gärna veta med om ert ärende och hjälpa er att ordna det som skett.
Självfallet ska all information gå fram till er som kund på ett korrekt sätt och ni ska få information om vad som gäller.
Ni kan gärna maila mig på kundtjanst@siba.se. Skriv med vad som skett, kontaktuppgifter och även kvittonummer.
Mvh, Jennifer SIBA AB
Mer än ett år sedan
Jeppe
Tveksamt
Kundservice är obefintlig i denna butik, jag skulle köpa mig en iPad från Siba, då Siba är svenskt. Jag har bara haft dåliga erfarenheter tidigare men ville testa en gång till.
Jag stod och väntade vid en servicedisk för att få kontakt med en säljare, efter 15 minuter gick jag till en annan servicedisk som var bemannad av två personer.
Jag frågade om de kunde hjälpa mig, ena killen sade att han var upptagen, jag frågade när han vart ledig och han såg genast irriterad ut, de båda kollade på varandra och började rabbla upp lagersaldo istället för att hänvisa mig vidare.
Jag hörde, när jag gick tillbaka till servicedisk 1 att en kvinna med sitt barn frågade en säljare om en sak, han sade att han inte hade tid. Hon frågade hur hon skulle gå tillväga för att få tag på en säljare som hade tid då svarade han: Ryck tag i någon. Sedan gick han därifrån. Det tåls att observera att butiken nästan var tom av kunder. Då jag själv jobbar med kundservice så hade jag genast granskat rutinerna i den butiken.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Hans
Kablar
Kablar ska du inte köpa där Antennsystem Stockholm säljer för 1/5 av priset.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Camilla
Sämsta servicen!!!
Stod och vänta på hjälp i 20 min medan 3 säljare håller på att fixa reklamationsdatorer. Behövde ha hjälp med en enkel fråga angående vilken kabel jag behövde men istället så har de näsorna nergrävda i datorer, vilket i sig är bra men det är väl ändå en butik som säljer. Då kan väl en säljare vara fri på golvet för hjälp? Mitt ärende hade krävts att de peka och sagt den och inte ens det kunde de ta sig tid till. Uruselt!