Om Mechanum

Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att du som företagare enkelt kan uppdatera din företagsinformation här på Eniro?

Mechanum, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namnMechanum Sverige AB
BolagsformAktiebolag
Datum för upprättande05.11.2007
Org.nr:5567420418
ArbetsgivaravgiftRegistrerad
Aktiekapital9300000
Omsättn.intervall100000 - 499999
F-skattJa, registrerad för F-skatt
Registrerad för momsJa
SNI-bransch45201 Allmän service och reparation av motorfordon utom motorcyklar, 45202 Plåt-, lack- och glasreparationer på motorfordon utom motorcyklar, 45320 Detaljhandel med reservdelar och tillbehör till motorfordon utom motorcyklar

Exekutiva befattningar/Administration

Henrik Bengt Mikael AugustssonOrdförande
Sven Mathias Runar AugustssonVerkställande direktör
Sven Mathias Runar AugustssonLedamot
Henrik Bengt Mikael AugustssonLedamot
Karl Viktor Reuter GerdrupLedamot
Stefan Hugo KylebäckRevisor

Omdömen om Mechanum

Milivojevic Goran

mer än ett år sedan

Uselt kan inte bli värre. Alla omdömen som de skriver bra är falska. Jag läste att det är någon kundtjänst som besvarar klagomålen något sådant finns inte hos dem. Jag frågade om jag ville klaga på en högre distans än platschefen men det finns ingen att vända sig till. Dagen när bilen skulle vara klar och jag skulle hämta den ringer de min son :) som inte har något med bilen att göra och meddelar att de behöver dubbel så lång tid för att bli klara med bilen. Jag har aldrig varit med om något såd

Håkan Jönsson

mer än ett år sedan

Lämnade in bilen för en försäkringsskada och den blev bra vidgjord. Dock fungerade inte ac:n efter besöket vilket påtalades och då skulle jag påföras en undersökningsavgift för fastställa om det var de som orsakat. Valde avböja och väljer den Volvoverkstad som jag normalt anlitar för service och som inte pillar på det som inte har med skada eller service att göra. Man hade ändrat halvljusknappens läge, slagit på radio vilket jag har avstängt då jag kör mp3 med eftermonterad spelare. Nej de kommer aldrig mer få jobba med min bil en sak som är 200% säkert.

Veronica Jonsson

mer än ett år sedan

Jag lämnade in min bil på Mechanum för en felsökningen. Fick ett kostnadsförslag på 37000 kronor (endast arbetskostnaden) och rådet att skrota bilen. Jag har nu fått min bil lagad på en annan ackrediterad verkstad för 6000 kr arbete inkl material och min bil går perfekt. Enligt min verkstad såg det inte ut som att Mechanum ens skruvat isär något och kollat på deras "felsökning" som jag betalade nästan 1600 kr för. Jag ifrågasätter kunskapen hos Mechanums mekaniker och kommer aldrig att anlita Mechanum igen och rekommenderar ingen att lämna in sin bil där!

Jimmy Nilsson

mer än ett år sedan

Lämnade in bilen för service. Bad dem samtidigt att gå igenom lamporna då vänster blinkers bak slutat fungera samt höger dimljus.

Dem återkom med bilen efter dagen. Gav ett antal anmärkningar på damasken till vänster drivknut var sprucken.

En vecka senare slutade vänster blinker fram. Dock hade en vecka kvar till inlämning på åtgärderna som var påtalade.

Lämnade in. Först krånglades det med telefonnumret. Det går tydligen inte rätta telefonnumret i deras system. Ringde runt halva sverige för att få reda på status på bilen. Visst mitt eget fel att jag engång skrivit fel nummer på deras hemsida. Dock verkar det bli samma felaktiga nummer gång efter gång. Dagar senare återkom dem med bilen efter detta skulle ta en dag. Tydligen var det lamphållaren som gått sönder. Kan tyckas timingen är tokig.

Drivknutsdamask byttes iaf. Var inne och besiktiga bilen veckan senare. När dem berättade för mig att bälgen vandrat ur slangklämman. Så jag tyckte dem åtminstone kunde stå för självrisken på lånebilen. Men nej det var tydligen omöjligt. Man ska alltså betala för ej hantverksmässigt utförda tjänster. Tror bestämt detta blir sista gången hos dessa.

Joel Lindstedt

mer än ett år sedan

MYCKET OSERIÖST FÖRETAG!
Åkte dit för skadebesiktning och fick en tid för reparation. Mechanum ringer en vecka innan reparationen och säger att bilderna de tog var så dåliga att försäkringsbolaget ville ha nya bilder. Fick åka in med bilen igen så de kunde ta nya. När jag lämnade bilen säger dem att de kommer att lackera och rikta fälg framskärm och dörr. hämtar bilen efter 10 dagar och när jag kommer hem ser jag att skärmen inte är jämn. Ringer Mechanum och förklarar att skärmen inte är jämn och att det ser ut som spackel som inte är ordentligt nerslipat. åker dit dagen därpå och de kollar på bilen och säger att jag kan lämna den och att den är klar om två dagar. får ett samtal dagen efter från skadeavdelningen som tycker det ser ut som spackel men att det inte skulle vara från deras reparation utan från en tidigare reparation.
bilen har inte sett ut så tidigare!
Mechanum säger att dom inte tänker åtgärda det och att jag får ta det med försäkringsbolaget. Mechanum är ett stort skämt avråder alla som funderat på att lämna in sin bil där från att göra det!

Gunnar Wahlund

mer än ett år sedan

Svindyrt!! Jag var i behov av att byta kamrem. Fick ett reklamerbjudande från Mechanum om 30% rabatt på arbetskostnaden. Lät kanonbra! Ringde dem för prisuppgift. Det skulle kosta ca 13000:- EFTER 30% rabatt! Nej tack, Mechanum! Jag lämnade till min vanliga verkstad för 6000:- utan nån rabatt.

Anders Appe Plan

mer än ett år sedan

Proffsig butik och personal. Ärliga.
Dock blev inte bilen klar till 16:00, utan kl 8:00 dagen därpå = stort minus, om så är fallet, vänligen meddela kunden innan. Jag fick ringa själv vid 16:00 och kolla om bilen var klar..

Richard Lööf

mer än ett år sedan

Uselt !!! Lämnade in min Audi A4 årsmodell 2000 för en genomgång. De hittade en massa fel och kostnaden för att åtgärda dessa sattes till drygt 20 000 kr. De rekommenderade mig att göra mig av med bilen och köpa en ny. För att få bilen igenom besiktningen behövde jag byta damaskerna vid framhjulen. Det skulle kosta drygt 6 000 kr.
Jag tog bilen till en annan och mindre reparatör. Han sa att bilen inte alls var slut. Damaskerna bytte han för under 3 000 kr. Strax därefter fick jag igenom bilen i besiktningen. Bromsskivorna bak ska jag byta till våren. Sen kan jag köra med den i flera år till.
Om man tittar på bedömningarna på Eniro ser man att Mechanum har mängder av missnöjda kunder. Det är inte svårt att förstå varför.

Svar från företaget

Det var tråkigt att höra att vi inte lyckats motsvara dina förväntningar. Jag hoppas att vi kan hitta en lösning på ärendet. Kontakta gärna mig med ditt registreringsnummer så att jag kan undersöka saken.

mvh Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Pelle

mer än ett år sedan

Trots att jag hämtat ut mina däck för mer än 6 månader sedan ringer ni och vill kolla mina däck som jag förvarar i ert däck hotell. Snacka om koll eller not. Aldrig mer Mechanum.

Svar från företaget

Hej!
Det var tråkigt att höra att det inte hade fungerat med dina däck. Du får gärna skicka ditt registreringsnummer till mig så att jag kan undersöka vad som gått fel.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Anonym användare

mer än ett år sedan

Bluff det är va mechanum malmö är Rekomenderar er strakt att aldrig gå dit.
Lämnar in min bil för vattenläckage ska göras vanlig spolning, efter de ringer dem säger vi har hittat fel för att gå in i felet kostar det ytliggare 15 min senare ringer dem igen säger det kostar mer , dem höjde priser under 2 dagar 6 gånger och jag tar kontakt med min försäkring och dem säger helt annat pris på det och säger att dem har lagt ner 6 tim på det nåt som bara tar minst 2tim allt som allt föräskringen frågar va ska kund betala som privat säger dem ett pris och jag ringer in säger vad för pris ni har gett försäkringen, så säger dem det är ju de priset vi kom överns om. Aldrig Aldrig mer ska gå till tidningen med detta.

Svar från företaget

Hej!
Det var väldigt tråkigt att höra att vi inte motsvarat dina förväntningar. Skulle du kunna skicka ditt registreringsnummer till mig så att jag kan undersöka saken?

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Johan

mer än ett år sedan

Skickar nyhetsbrev bara för att man varit i kontakt med dem, trots att man aldrig varit kund där och än mindre bett om något nyhetsbrev. Priserna är nästan lika höga som märkesverkstäderna.

Toni

mer än ett år sedan

Har lämnat min XC60 till Bil Månsson för att åtgärda det som inte blev gjort på service samta att kontrollera det som ev. blev gjort. Aldrig mer!

Svar från företaget

Hej!
Det var väldigt tråkigt att höra att vi inte motsvarat dina förväntningar. Skulle du kunna skicka ditt registreringsnummer till mig så att jag kan undersöka saken?

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Mattias

mer än ett år sedan

Sist vi servade bilen tänkte jag prova Mechanum det var sista gången! Jag tog med rabattkupongen vi fått hem på posten och lämnade in bilen men gjorde ett stort misstag, jag frågade inte vad det kostade! När jag hämtade bilen jämförde jag kostnaden från den senaste servicen, med rabattkupongen på 30% blev servicen ändå dyrare än den senaste som jag gjorde på auktoriserad verkstad!!! Jag frågade killen bakom säljdisken och vi jämförde servicarna som var identiska!!! Skillnaden var att Mechanums service var mer än 30% dyrare. Svaret jag fick av killen i säljdisken var att "fråga pris på nästa service så matchar vi såklart de priser du fått från andra auktoriserade verkstäder" Ingen risk sa jag kommer aldrig sätta min fot här igen!!!!

Svar från företaget

Hej!
Det var väldigt tråkigt att höra att vi inte motsvarat dina förväntningar. Skulle du kunna skicka ditt registreringsnummer till mig så att jag kan undersöka saken?

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Patrik Zawilo

mer än ett år sedan

Lämnade min vw på service 6000 kr. Bad om kontroll av broms bak vänster sida. 1000 mil kvar på belägg sa ni. står på protokollet också. Har kört 300 och och och förstört bromsskivan och hela fälgen. Kan man verkligen lita på erat kunnande då? Tänk om servisen är utförd på samma sätt? Då lär ju motorn rasa också snart. Tacksam för svar!

Svar från företaget

Hej Patrik!
Det var väldigt tråkigt att höra att du inte var nöjd med besöket.
Självklart skall du kunna lita på vårt utlåtande.
Jag ber en ansvarig på vår Malmöanläggning kontakta dig!

Med Vänliga Hälsningar
Anders Dahlén
Mechanum

Jesper

mer än ett år sedan

Vid första besök var jag endast ute efter en prisuppgift på mitt jobb. Detta var inget problem så jag gick därifrån med min offert. Denna var halva priset jämfört med min märkesverkstad dessutom under 1h istället för hela dagen.

Då detta alternativ var mycket lockande i pris och tidsåtgång,ringde jag till Mechanum Malmö för att boka tid, de svarade väldigt snabbt och jag hade tid morgonen därpå.

Nu efter att arbetet är slutfört finner jag inga brister i vare sig bemötande, åtagande eller utförande.

Svar från företaget

Hej!
Vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen åter!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Kazaw Jiawook

mer än ett år sedan

Jag lämnar in bilen för omlackering av kofångare fram,liten skada på fälg och ena skärmen fram.
Detta gjordes den 17 April 2013 7:30 på morgonen.
2 dagar senare ringer de och säger att de ej hittar ett reservhjul till bilen och kan dessvärre inte skicka fälgen på lagning då de Ej har 5x108 fälg inne att använda så länge.
Ber mig att åka inom med mina sommar (och vill då ha betalt för montering av det vilket jag vägrar, då de kort därefter kommer på sig själva och deras idioti så de säger att de av "goodwill" monterar sommarfälgarna) Jag kör ifrån jobbet, hem och kör dit fälgarna till de eftersom den sk stora firman Mechanum inte har en av de vanligaste bultmönsterna inne.
Det är alltså en sak de gör på Mechanum: avmontering och montering efter återgärd.
Detta ska de ha 8 arbetsdagar för.
8 arbetsdagar senare ringer jag och kollar hur det har gått, och vet att det bara är montering av framskärm kvar då bilen har stått hos de orörd i 1.5 dag från lackeringsfirman.
Då säger skaderegleraren att de endast har anställt extremt duktiga mekaniker och hinner ej montera en framskärm på 1.5 dag utan jag får vänta ytterligare 2 dagar (då de har stäng under valborg/1maj)
Åker dit idag torsdagen den 2 Maj:
Bilen är förvisso färdig, men vad är kvar?
Jo de ber om ursäkt ännu en gång då de ej har fälgen som är på lagning färdig och hoppas den är klar nästa vecka.

Varför ska jag till Mechanum igen?
Kan någon ge mig en bra anledning varför man åker till ett företag som knappt vet vad de sysslar med?
Elsa skriver snart (ge mig ditt registreringsnummer så skall jag se vad jag kan göra)
Sedan vill jag även påpeka att 96% av era kunder som klickat i 5/5 stjärnor tror jag inte ett dugg på.

Svar från företaget

Hej!

Vi genomför varje dag kundnöjdhetsintervjuer. Sedan starten har vi genomfört över 75 000 intervjuer och då uppger 96% av kunderna att de är nöjda med sitt besök. Vi jobbar för att alla ska vara nöjda. De flesta som svarat positivt på sidan kan du se har gjort så med både för- och efternamn, det vill säga inte anonymt. De flesta som svarat negativt kan du se har gjort så anonymt. Frågan är vilka som då är sanna? Av dem jag har bett om registreringsnummer har två (!) återkommit till mig, det tolkar jag som att det inte låg så mycket bakom kritiken.

För att kunna göra något åt problemet måste jag se vad som hänt, och då behöver jag ditt registreringsnummer. Skicka det till mig så ska jag prata med de ansvariga och återkomma till dig för att hitta en lösning som du kan bli nöjd med.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

AM

mer än ett år sedan

Jag ville verkligen inte gå in och skriva här men idag hände något som mer eller mindre gör det omöjligt för mig att rekommendera Mechanum.

Följande har hänt:

1. En biltjuv bryter sig in i bilen, förstör låset och snor bilstereron.
2. Jag åker till Mechanum Malmö för skadereglering. Den är försäkrad.
3. Senare på dagen ska min fru hämta ut bilen. Jag har dåliga vibbar så jag ber henne ringa upp mig om de försöker kräva att hon betalar ett öre mer än 1 800 kr som självrisken ligger på.
4. Min fru ringer upp mig, de vill att hon betalar över 400 kr för installation av bilstereo (otrevliga är de också). Jag ber henne lämna över telefonen så att jag får förklara en gång till att jag haft inbrott och de ska installera en ny stereo. Jag dubbelkollar med mitt försäkringsbolag som bara skrattar åt tokerierna på Mechanum.
5. Kommer hem och upptäcker att mugghållaren inte längre går att få ut (sitter tätt över stereron). Lådan under stereon som är ett hålrum, sitter upp och ner. Jag ringer och bokar ny tid för justering. (jag är ok med att folk gör fel och de säger att jag inte ska faktureras för det här)
6. Kommer i tid kl 14.10, en halvtimme senare (!) tar dem in bilen i verkstan. Efter en stund kallar dem på mig och säger att lådan inte alls sitter upp och ner eftersom spåren i ramen runtom bestämmer detta. Konstigt tycker jag men jag accepterar trots att den inte satt så förut.
7. På väg hem kommer jag på att de har bytt ramen runt lådan och stereron. Spåren sitter antagligen annorlunda på nyare delar. Såsom lådan sitter nu är de stora ventilationshålen vända rakt ner i elektroniken så att man kan tappa ner saker. Helt ologiskt alltså.
8. Jag anmäler detta. En Mechanum-anställd ringer upp. Jag säger att jag inte bryr mig om nåt annat än att jag bara vill ha bilen hel, jag bryr mig inte om kompenstation men jag vill att de fixar det som de har förstört. Sätt i mina gamla förstörda delar om så krävs.
9. Jag hör inget på flera veckor och börjar tänka att jag skiter i det här, mugghållaren får väl vara paj, bara jag slipper att ha att göra med Mechanum mer.
10. Så idag hände det som utlöste min reaktion att skriva här: det dimper det ner en faktura i brevlådan med avsändare Mechanum. Kompensation? Såklart inte, utan en faktura på 474 kr för ”CD-spelare ur- och inmonterad”.

En sak till: Människor som går in och skriver en femma i betyg för att de har bytt tändstift på en bilverkstad. Finns de på riktigt eller är det projektanställda som ska höja Rejtingen?

Undvik Mechanum

AM i Malmö

Svar från företaget

Hej!

Vi har över 96% nöjda kunder och vill hjälpa dig också. Vi ber om ursäkt om vi inte motsvarat dina förväntningar. Du får väldigt gärna kontakta dig med ditt registreringsnummer så att jag kan se vad som har hänt.

mvh
Elsa Blomster
[email protected]
Marknadschef

Jonas

mer än ett år sedan

Toppen att man får en lånebil under tiden och varje gång jag lämnat in min bil har dom varit klara exakt när det är utlovat. Bra bemötande och helt ok priser = 5/5

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen tillbaka!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

David Bergström

mer än ett år sedan

Jag tyckte det gick väldigt snabbt och smidigt och att personalen var väldigt trevligt. Jag rekommenderar väldigt gärna Mechanum till andra.

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen tillbaka!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Kjell Johansson

mer än ett år sedan

Allt fungerade väldigt smidigt under besöket, och bilen går som den ska efter utfört arbete.

Svar från företaget

Tack! Vi är glada att vi motsvarat dina förväntningar! Välkommen åter!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef

T & A

mer än ett år sedan

Jag trodde aldrig att man kunde få så bra service per tel. Det gällde en skada på min bil och vägledningen av Mats var guldvärd för mig. Tack!

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Therese

mer än ett år sedan

Min Volvo var inne på service förra veckan på Mechanum i Malmö, efter ett par timmar ringde deras mekaniker och försökte övertyga mig om diverse byten av bla bromsok m.m. Enligt honom var detta akut då han inte trodde det skulle hålla länge till. Jag hämtade bilen i befintligt skick och besiktigade den idag. Fick inte en enda anmärkning på något av de byten/åtgärder som deras mekaniker försökte övertyga mig om. Däremot fick jag anmärkning på torkarbladen, något jag trodde byts på just en service.
Är väldigt besviken och kommer aldrig rekommendera vidare eller någonsin använda de igen. Oseriösa!!!

Svar från företaget

Hej!

Vi har i snitt 96% nöjda kunder och tar ditt problem på största allvar. Om problem uppstår är det jätteviktigt att du tar kontakt med oss direkt så att vi kan hjälpa dig. Vi tar hand om alla klagomål som kommer in till oss. Även om det nu gått en tid sedan ditt besök så kontakta mig så ska vi se vad som har hänt.

Tyvärr förekommer det en del spam bland omdömen på Rejta, så skriver jag inget mer här har den här personen inte hört av sig till oss. Därmed har vi inte fått en chans att titta på vad som eventuellt gått fel och heller inte kunnat bekräfta att detta är ett verkligt omdöme.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Per

mer än ett år sedan

Bra service vid bokning och trevlig personal. Men där slutar det
Lämnade bilen för att få skiftat från sommar till vinterdäck. Det tog 45 min från att jag lämnade nycklarna tills det att jag fick tillbaks dom.
Tur att detta jobb har ett fast pris, men det är inte konstigt att det är dyrt med den arbets tackten.
Utförs alla jobb på detta sätt?

Svar från företaget

Hej!

Vi har i snitt 96% nöjda kunder och tar ditt problem på största allvar. Om problem uppstår är det jätteviktigt att du tar kontakt med oss direkt så att vi kan hjälpa dig. Vi tar hand om alla klagomål som kommer in till oss. Även om det nu gått en tid sedan ditt besök så kontakta mig så ska vi se vad som har hänt.

Tyvärr förekommer det en del spam bland omdömen på Rejta, så skriver jag inget mer här har den här personen inte hört av sig till oss. Därmed har vi inte fått en chans att titta på vad som eventuellt gått fel och heller inte kunnat bekräfta att detta är ett verkligt omdöme.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Daniel R.

mer än ett år sedan

Jag vill uppmana alla att tänka sig för om ni som jag vill prova Mechanum till 30% rabbat på arbetskostnaden. Sånt jävla lurendrejeri! De hävdar att min Volvoservice redan är rabatterad så denna kupong gäller inte. Bull! Jag avråder samtliga att lämna in bilen hos dem!

Svar från företaget

Hej!

Vi har i snitt 96% nöjda kunder och tar ditt problem på största allvar. Om problem uppstår är det jätteviktigt att du tar kontakt med oss direkt så att vi kan hjälpa dig. Vi tar hand om alla klagomål som kommer in till oss. Även om det nu gått en tid sedan ditt besök så kontakta mig så ska vi se vad som har hänt.

Tyvärr förekommer det en del spam bland omdömen på Rejta, så skriver jag inget mer här har den här personen inte hört av sig till oss. Därmed har vi inte fått en chans att titta på vad som eventuellt gått fel och heller inte kunnat bekräfta att detta är ett verkligt omdöme.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Adam S

mer än ett år sedan

De felsökte den sega startmotorn på min Audi -04 och konstaterade att batteriet behövde bytas och ringde 2 timmar senare och lämnade pris på det. 3500 spänn för ett batteribyte? Ockerpris. De började svamla i telefon om att "man måste radera felkoder i bilens dator och fönsterhissarna kan sluta funka om det blir fel och det är svårt). Det lät misstänkt likt svammel så jag hämtade ut bilen ifrån Mechanum och lämnade den till Lomma Bilverkstad istället, de gjorde jobbet på 15 minuter medans jag väntade och de tog 1500 spänn för det. Jag sparade på så vis 1700 SEK. Hade skillnaden varit under 500 spänn så OK, men någonstans måste man dra gränsen. Trots allt fick jag tillbaka bilen utan större krångel.

Svar från företaget

Hej!

Vi har i snitt 96% nöjda kunder och tar ditt problem på största allvar. Om problem uppstår är det jätteviktigt att du tar kontakt med oss direkt så att vi kan hjälpa dig. Vi tar hand om alla klagomål som kommer in till oss. Även om det nu gått en tid sedan ditt besök så kontakta mig så ska vi se vad som har hänt.

Tyvärr förekommer det en del spam bland omdömen på Rejta, så skriver jag inget mer här har den här personen inte hört av sig till oss. Därmed har vi inte fått en chans att titta på vad som eventuellt gått fel och heller inte kunnat bekräfta att detta är ett verkligt omdöme.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Marcus andersson

mer än ett år sedan

Det är det sämsta jävla företag jag set jag kommer alldrig att lämna min bil där dom byter saker som inte är i sönder. Det är förjävligt.

Svar från företaget

Hej!

Vi har i snitt 96% nöjda kunder och tar ditt problem på största allvar. Om problem uppstår är det jätteviktigt att du tar kontakt med oss direkt så att vi kan hjälpa dig. Vi tar hand om alla klagomål som kommer in till oss. Även om det nu gått en tid sedan ditt besök så kontakta mig så ska vi se vad som har hänt.

Tyvärr förekommer det en del spam bland omdömen på Rejta, så skriver jag inget mer här har den här personen inte hört av sig till oss. Därmed har vi inte fått en chans att titta på vad som eventuellt gått fel och heller inte kunnat bekräfta att detta är ett verkligt omdöme.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

åsa juhlin

mer än ett år sedan

Fick en prisoffert på 4.000- 4.200 kr för att åtgärda två mindre fel efter kontrollbesiktning, slutsumman blev över 10.000 kr innan verkstaden kunde ta bort "2"orna på besiktningsprotokollet. Påhittade rabatter, jag varnar andra för denna verkstad, affärsidén är uppenbarligen att hitta fler och fler fel att åtgärda. Har lämnat ärendet vidare till Konsumentombudsmannen.

Svar från företaget

Hej!

Vi har i snitt 96% nöjda kunder och tar ditt problem på största allvar. Om problem uppstår är det jätteviktigt att du tar kontakt med oss direkt så att vi kan hjälpa dig. Vi tar hand om alla klagomål som kommer in till oss. Även om det nu gått en tid sedan ditt besök så kontakta mig så ska vi se vad som har hänt.

Tyvärr förekommer det en del spam bland omdömen på Rejta, så skriver jag inget mer här har den här personen inte hört av sig till oss. Därmed har vi inte fått en chans att titta på vad som eventuellt gått fel och heller inte kunnat bekräfta att detta är ett verkligt omdöme.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Christian

mer än ett år sedan

Lämnade in bilen för trasig termostat, fick tillbaka bilen samma dag. Kommer fortsätta lämna in min bil här !! Ni är guld värda !!

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Annika

mer än ett år sedan

Alltid trevlig och kunnig personal. Man får alltid lånebil. Bra priser.
Vad behöver man mer?

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

anonym

mer än ett år sedan

Extremt dåligt bemötande, vill verkligen understryka detta, vi har blivit ytterst kränkta.

Reparationer för många tusentals kronor som inte åtgärdat några av de fel som bilen var inlämnad för!! (varför ens lämna in den?)

Fler fel, orelaterade till de ursprungliga, uppstod efter inlämning!

Detaljer inne i bilen har blivit sönderslitna!

Vi har gått vidare med ärendet och väntar därmed att dela med oss av detaljer tills ärendet är avslutat.

Svar från företaget

Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med ditt besök. Du får gärna kontakta mig så ska vi försöka lösa det på något sätt.
mvh
Elsa Blomster
[email protected]

Martin

mer än ett år sedan

Min nya bil uppvisade ett allvarligt problem med växellådan under helgen, inga varningslampor eller något visade sig men det var tillräckligt allvarligt för att nästan orsaka en krock. Ringde till Mechanum idag och berättade, ingen som frågade om vad jag hade för regnr eller liknande. Svaret var att om det inte lyste några varningslampor så kunde dom inte göra något, jag skulle försöka köra när det inte var så mycket trafik? Kunde också lämna in den om jag ville men fick då betala undersökningsavgift om dom inte hittade felet.
Ringde direkt ner till Din Bil istället, dom hade lång väntetid för att lämna in bilen men sa att jag skulle komma ner omgående för att dom iaf skulle kunna läsa av eventuella felkoder. Bra. 5 min senare så ringde dom upp igen och gav mig en tid redan dagen efter för att dom hade upptäckt att det fanns viktiga uppdateringar till bilen som skulle ordnas asap. Varför kunde inte Mechanum gjort detta? Framtidens verkstad = Vänta tills olyckan sker.

Svar från företaget

Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd. Vi värnar verkligen om våra kunders säkerhet. Du får gärna kontakta mig så att vi kan diskutera det vidare.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
031-340 01 03
[email protected]

Mange

mer än ett år sedan

Lämnade in min Volvo för byte av vindruta och en del annat småpill.

Klockrent bemötande, smidig in- och utlämning, korta kötider, fri lånebil och en tekniker som ringer och berättar hur det går med bilen.

Grymt jobbat!

Svar från företaget

Roligt att höra att du är nöjd med ditt besök!

Välkommen åter!
mvh Elsa Blomster
marknadskoordinator. [email protected]

cim

mer än ett år sedan

Väldigt positivt överraskad. Jag ringde direkt till min fru och berättade om mitt besök. Bilbranschen är kanske inte kända för gott kundbemötande, men det kan Mechanum verkligen vara nöjda med. Outstanding!

Svar från företaget

Roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen åter!
mvh
Elsa Blomster
Marknadskoordinator
[email protected]

Evy

mer än ett år sedan

dåligt bemötande och liten kunskap om bilar

Svar från företaget

Det var tråkigt att du uppfattade ditt besök så. Beskriv gärna mer utförligt vad som hände så ska vi försöka arbeta fram en lösning. mvh Elsa Blomster [email protected] 031-340 01 03

Ursula

mer än ett år sedan

Bokade service till min VW Polo och fick tid ett par dagar senare. Blixtsnabb incheckning och utlämning av lånebil. Blev uppringd för att godkänna en åtgärd på bilen och kunde sedan hämta den innan stängningstid samma dag. Servicen utförd helt enligt överenskommelse och bilen går nu felfritt igen. Tack vare 50 % rabatt på arbetskostnaden blev det dessutom riktigt billigt.

Svar från företaget

Vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen åter!

Per Fredriksson

mer än ett år sedan

Lackskador efter byte av vindruta. Rost visar sig nu tre år efteråt. Bilen är dessutom ommålad med annan färg.

Kristoffer Karlsson

mer än ett år sedan

1. Verkstaden glömmer att ringa upp när de är klara med service vilket fick till följd att bilen blev kvar över natten.
2. Personalen skyller på att det är sommartider när jag påpekar att den skriftliga bekräftelse som skickas ut säger att det är möjligt att hämta bilen fram till 18:00. Fast de stänger egentligen 17:00 och därmed var det stängt när jag kom för att hämta bilen.
3. Företaget vill kompensera med 30% rabatt på arbetskostnaden. Det lät generöst men det visar sig dock att de ger alla kunder s.k lojalitetsrabatt på 10% (jag var där första gången så särskilt lojal hade jag inte varit). När de sedan ska räkna fram 30% rabatt så börjar de med att räkna upp arbetskostnaden med 10% och drog sedan rabatten. Jag fick ingen förklaring till detta sätt att räkna och det framstod som snålt.
Detta är ett företag med betydande oordning och jag är nu frågande till kvalitén på arbetet i övrigt.

Jez perz

mer än ett år sedan

Lämnade in våran Audi föregående vecka, kan inte göra något annat utan att sätta en 5:a som betyg!
Bokningen tog tog lite väl lång tid, men mekanikern vände hela upplevelsen fruktansvärt trevlig kille (Annes?) gick igenom allt med mig som bara kan köra en bil! Gjorde ett super jobb och enligt min make verkar han ha kollat igenom hela bilen vissa saker ingick inte ens i checklistan till servicen. Hittade och fixade allt, bilen kom ut helt felfri efter besöket bjöds även på ett torkarblad bak och en tvätt!

Kommer definitivt endast lämna bilen till er/honom hädanefter,värt varenda öre!

Anna Olewicz

mer än ett år sedan

Köpte en riktigt pärla i Augusti en Volvo S60 och nu var det dags att serva bilen.

Jag fick besked att jag skulle få 30 % rabatt på arbetet när man lämnar in bilen hos Mechanum plus att man fick gratis lånebil.
Tyckte det med rabatten var konstigt då BILIA erbjöd mig samma pris utan rabatt....
Jag valde ändå att serva bilen hos Mechanum pga fri lånebil och att det ligger närmare mig.

Bilen blev servad för nästan 4000:- och strax efter när jag skulle hämta bilen märkte jag att det fanns en repa på höger bakdörr, jag påpekade detta direkt vid avhämtning, och de sa att man skulle åtgärda detta för att bilen var i perfekt skick när jag lämnade in den.

När jag lämnat verkstad och kört ca 4 km började bilen kollapsa helt och hållet. Batteriet var urladdat och hela elektroniken slutade att fungera. Jag ringde Volvo assistans för hjälp för att jag fick beskedet att jag har ett års fri assistans hos Volvo när man servar bilen hos Mechanum. Bilen var inte ens inlagd i deras system och jag var då tvungen att betala räkningen.

Efter alla omständigheter fick vi lämna in bilen för andra gången tillbaka till Mechanum för att åtgärda felet. Jag fick ställa in min planerade resa dagen efter. Mechanum behöll bilen en vecka och gav mig besked att det var fel på bilens elektronik system efter deras uppdatering som ingår i servicen.

Till slut fick jag tillbaka bilen och repan som dom har orsakat skulle jag själv få betala för, 3000:- och man skulle ta det via försäkringsbolaget.

Nu märkte jag att bilen hade extremt hög bränsleförbrukning och då fick jag ringa igen till verkstadschefen som bad mig att lämna in bilen igen för tredje gången.

Under hela tiden kändes det att allting var mitt fel och att jag bara hittar på, speciellt de med repan. Ingen har bett mig om ursäkt för detta helvetet jag fick genomlida.

Jag bestämde mig att INTE lämna tillbaka bilen för tredje gången då jag saknade förtroende eftersom det inte verkar vara tillräckligt kunnig personal där.

Jag valde att vända mig till BILIA där jag köpte bilen och det blev åtgärdat på en dag då de fick ladda om hela system och rätta till de felen som Mechanum har orsakat. Det kostade mig extra 1500 ;-

Repan på bilen är fortfarande inte åtgärdat då de hela tiden skyller ifrån sig.

Vill bara varna andra för att lämna in bilen hos detta företaget !!!

Magnus Andersson

mer än ett år sedan

Blev påkörd stående i en Bilkö mitt i Malmö.
Väljer ut Mechanum i Länsförsäkringars lista på deras Bilverkstäder för att få skadorna reparerade.
Mechanum vill ha 10 dagar på sig att byta en kofångare med backsensorer, baklucka och dragkrok samt koll av bilens riktighet.
Efter 10 dagar så ringer jag, nä den är inte klar. ringer efter ytterligare 6 dagar, ja då är den då klar.
Kommer för att hämta bilen, då startar den ej. ??
Får hämta den nästa dag med då att de lovat gå igenom den och tvättat den osv.
Tar bilen och kör hem, då lyser INFO lampan - backsensorer ska på service.
Lämnar bilen veckan därpå.
De säger att de nu åtgärdat felet och bytat sensorer gått igenom bilen totalt, oki säger jag - Kör bilen och dagen därpå så hänger kablar nerför avgasröret som är till sensorerna.
In med bilen en 4 gång, ytterst pinsamt säger de då...Nä jag svara att jag trodde detta var en Bilverkstad. kör med bilen och efter 3 dagar lyser nu motorlampan och tar bilen till de jag köpte bilen av dvs en bilverkstad, de konstaterar att backsensorer är inte rätt gentemot bilens dator. Länsförsäkringar är informerade om detta - Tyvärr så är Mechanum inget att lämna bilen till. De är Dyra, de tar för lång tid samt bilen blir inte reparerad så ni blir nöjda. Välj en annan verkstad!!

Christian Claselius

mer än ett år sedan

Vansinnigt dyra. Blev uppringt och informerad om att det var dags att byta däck. Detta skulle kosta strax under 10000, tyckte det lät dyrt. Jag tog modellbeteckningen på offererade däck och ringde ett annat företag. Dom sålde exakt samma däck med montage för 4700.

Svar från företaget

Hej!
Det var tråkigt att höra att du inte upplevde vårt erbjudande som tillräckligt prisvärt. Är det exakt samma märke på däck som du jämfört? Vi har konkurrenskraftiga priser på däck jämfört med andra auktoriserade verkstäder, men om du jämför med t ex däckfirmor online så har de helt andra priser och inte samma servicenivå som vi har. Du får gärna maila mer information till mig på [email protected] så jag kan undersöka vad som hänt.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef

JonasB

mer än ett år sedan

Lämnade in den för att reparera skada efter påkörning och till det passade jag på att göra en bilservice. Bilen var nybesiktigad sånär som för 14dgr sen och de hittade (på) en massa nyfunna fel som t ex glödlampor lite överallt som skulle ha gått sönder sen besiktningen samt handbromsen som va i princip va obrukbar utan motstånd efter besöket hos dem och de skyller på bilprovningen att deras test skulle ha förstört bromsen. Dessutom så satt bakre vindrutetorkaren felaktigt monterad efter deras plåt/lackjobb på den. Varning utfärdad!

Niklas

mer än ett år sedan

Mycket missnöje här, detta är första gången jag lämnar ett omdöme om något företag. Men efter att visserligen bara ha gjort en oljebytsservice för 1.295kr så har jag bara positivt att säga. Problemfritt och oerhört bra bemötande. Nästa service (3.000mil) gör jag här också utan tvekan.

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du blev nöjd med ditt besök!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef

Blåst

mer än ett år sedan

Lämnade in min bil för felsökning för dålig värme i kupe, dåligt tryck i motor samt check av rost som skall gå på BMWs rostskyddsgaranti. Skulle ha lånebil under dagen. De ringer mig sedan och säger att nu har de bytt termostat för 3750 UTAN att göra en felsökning och utan att kontakta mig. Sedan vill de ha 30000 för att laga turbon. Jag frågar då samtidigt hur det gick med rosten, det hade de glömt och skulle kolla på en gång. Jag hämtar bilen och får betala de sura 3750. Då har de återigen glömt att kolla rosten och kan tyvärr inte göra det utan att boka in en ny tid!!. De säger dessutom att jag absolut inte borde köra bilen därifrån utan att laga turbon för att få mig att välja dem. Jag kör in på Mekonomen och de ger mig ett pris på 20000 för exakt samma jobb(jag hade ju offerten, 15 med begagnad turbo) och hade tagit mindre än hälften för att byta termostaten. Utöver det så var lånebilen riktigt skitig inuti och var helt tom på bensin när jag fick den så fick tanka som första grej.
-Så de gjorde ett jobb utan felsökning och utan att kontakta mig.
-De gav mig ett ocker pris på turbo jobb och "hotade" med att den inte skulle köras.
-De kollade aldrig rosten trots bekräftelse på mail och påminnelse från mig.
-Lånebilen var otankad och skitig.
Aldrig igen!

Mattias

mer än ett år sedan

Hade köpt en ny VW och som det va tid för service på, ringer till mechanum i malmö och vill boka tid för service och även höra vad som ska göras. Får som svar då att det inte är dags för service utan den ska göras senare när jag kört fler mil(Gått 18000). Visst tänker jag och släpper det, sen får jag problem med att min ABS och ESP lampa börja lysa titt som tätt, samt att min högra strålkaster inte fungerar eller funkar till och från. Bokar då en tid för att få det kollat och få lampan åtgärdat. Lämnar bilen och får lånebil och inget negativt med servicen där, men sen har det bara gått utför.

Får tillbaka bilen och får som svar då att dem har felsökt ABS och ESP problemet och hittade inga felkoder, och dem gjort en grundinställning och se om det löser problemet. Lampan sa dem att man fick börja med xenon lampan och byta den och se där efter. Gjorde även en hjulinställning för jag hade sätt att mina bakdäck va snedslitna, och fick som svar att dem hade inte hittat nåt på bakhjulen men på framhjulen va det lite fel och dem åtgärdade det.

Nu har jag själv felsökt och haft den inne på en annan verkstad för service som visste vad dem snackade om.

Xenonlampan va kass så den har jag byt men när jag gjorde det så hittade jag en kontakt till hel och halvljusen som mer eller mindre va av och satt ihop med eltejp och kontakten ser man uppe ifrån när man kollar ner mot strålkastaren så den hade dem helt missat, samt att dem hade inte bytat halvljus lampan som jag ville dem skulle.

ABS och ESP problemet är ett pågående felsökning än av mig själv men när jag började kolla felkoderna själv så fanns det en gammal kod som va åtgärdad men inte borttagen som låg lite och spökade hur dem nu kunde missa den.

Hjulinställningen som dem gjorde har dem gjort fel så istället för att ställa in mina hjul så har dem ställt dem fel på framhjulen så att dem sliter ojämnt.

servicen fick jag reda på nu när jag lämnade in den att vid 18000 mil så ska tändstiften byttas men det sa dem inget om när jag ringde till mechanum och frågade om service, sen när jag får tillbaka bilen så trots att service lampan både tänds och låter när man startar bilen så har dem inte släckt dem

Slutsats: Dem har inte ens öppnat huven för att kolla strålkastaren för då hade dem sett den kassa kontakten.
Dem har ställt in mina hjul fel så dem sliter ojämnt.
Dem har heller inte läst ut felkoderna och gjort grundinställningen rätt för då hade dem sätt felkoden som låg och bråkade.

Jag kommer aldrig att besöka dem igen och jag skulle aldrig rekommendera dem till någon då dem inte ens vet vad dem sysslar med.

Svar från företaget

Hej!
Det var väldigt tråkigt att höra att vi inte motsvarat dina förväntningar. Skulle du kunna skicka ditt registreringsnummer till mig så att jag kan undersöka saken?

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

laban

mer än ett år sedan

Verkligen ingenting som var bra. Allting gjordes så dåligt att jag fick åka dit sammanlagt tre gånger för att fixa följdfel efter deras "service".

Svar från företaget

Hej!
Det var väldigt tråkigt att höra att vi inte motsvarat dina förväntningar. Skulle du kunna skicka ditt registreringsnummer till mig så att jag kan undersöka saken?

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

rwd

mer än ett år sedan

Jag sköter normalt servicen på mina bilar själv men nu har jag maskinskadeförsäkring kvar på min ena bil så då får det bli verkstad för att få stämpeln i boken.
Hade hört en del gott om Mechanum och då de dessutom är auktoriserade för VW så tänkte jag ge dem en chans.
Ringde för prisuppgift och fick bra service, information och ett rimligt pris.
Dock går priset upp med 40% när jag väl bokar några veckor senare. Jag tänker inte mer på det utan har ju iaf lappen med 500kr rabatt så jag bryr mig inte om det.
Vid bokningen får jag ett utförligt mail om vad som kommer att göras, pris, lånebil mm. Bra jobbat där.
Jag fyller själv på spolarvätska upp i röret för att se om de försöker köra den vanliga fulingen.
Allt fungerar bra med lämning och lånebil och det ser ut att vara ordning och reda. När jag sedan hämtar bilen är rabatten redan inkluderad i priset (så varför bryr de sig om att skicka ut en massa reklam??).
Åker ner till mitt garage och går igenom punkterna vilka verkar ha blivit gjorda. Spolarvätska + miljöavgift (?) har jag såklart fått betala för ändå.
Det verkar som om man åtminstone måste känna sig lite blåst efter att ha varit på bilverkstaden.
Kommer jag att besöka dem igen? Kanske, men då ska jag ha en skriftlig prisuppgift vid prisförfrågan.

Svar från företaget

Hej!
Det var tråkigt att höra att vi inte fullt ut motsvarat dina förväntningar. Anledningen till att vi tar betalt för spolarvätskan även om det är fullt när bilen kommer in är att det i serviceprotokollet ingår att kontrollera torkarbladsfunktionen och spolarmotorn, och då går det åt spolarvätska. Det vi använder fyller vi sedan på igen och måste därmed även ta betalt för. Vad gäller miljöavgiften så är den för att betala kostnaden för att ta hand om avfall efter servicen, t ex olja och liknande. Vi hade kunnat baka in detta och dölja det på fakturan, men har valt att tydligt visa exakt vad det är som är gjort och vad du som kund får betala för. Däremot skulle vi då ännu tydligare ha kunnat förklara det för dig då du hämtade ut bilen, men vi försöker absolut inte lura dig eller få dig att betala för något i onödan.

I mailet som du fick stod ska det ha stått att rabatten redan var inräknad (vi ser i våra system att du har en rabattkupong att utnyttja), så den prisuppgiften då fått i mailet bör ju stämma med vad du sedan fick betala.

Du får väldigt gärna kontakta mig med ditt registreringsnummer så att jag kan se vad som hänt.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Patrik Zawilo

mer än ett år sedan

Mkt bra bemötande av min kritik. Man hanterade detta på ett väldigt bra sätt. Fick bytt bromsarna bak och rengöring av.fälg plus gratis lånebil. Vill tacka mechanium Malmö och Andreas för bra omhändertagande av kund. Tumen upp!

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du blev nöjd med ditt besök!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef

Joakim Lindblom

mer än ett år sedan

Efter att ägt min begagnade bil i ca 2 månader så på samma dag började båda främre, nedre dörrlisterna bukta ut och man såg rost ner genom springorna.

Jag tog då kontakt med Mechanum Skadeverkstad i Malmö och fick bilen fotograferad och serviceboken godkänd den 19/10 2012, och ärendet skulle skickas vidare till Audi.

Efter en månad utan att hört något tog jag kontakt med er igen och ni svarade att det kunde ta upp till två månader innan svar från audi kom och ni skulle återkomma på telefon snarast.

Tiden gick och jag har efter det har jag kontaktat er två gånger och fått svaret att ni ska ringa, men ingen återkom.

Den 5/2 2013 har jag återigen kontaktat er på Mechanum och pratade då skadeverkstaden som sa att det hela lät väldigt konstigt och att ni skulle skicka ärendet åter igen till Audi och att det skulle ta två veckor och dom skall kontakta mig på telefon när de fått svar.

Efter ytterligare ett par veckor och inget ringde, kontaktar jag audi och frågade varför det tar sådan tid med mitt ärendet och kort där efter blir jag uppringd av er där ni förklara att det inte godkänns av audi som ett garantiärende, punkt!

Jag ifrågasätter då varför det tagit sådan tid och att jag har en bil med antagligen rost i dörrarna som troligtvis har förvärrats påtagligt under vintern och den extra tid det har tagit för ärendet fram tills nu. Vem är ansvarig för eventuella extraskador om inte Audi i detta fallet godkänner ärendet under den 12-åriga rostskyddsgarantin som dom har?

Efter mycket om och men så frågar jag efter om ni har någon goodwill pga ärendets långa historia, och först då ber ni med komma ner med den så ni får titta på det igen, och om det endast är listerna som är rostiga så skall jag få det för självkostnadspris, en låg siffra presenteras som inte stämmer.
Jag fick ett tel-nummer och skulle återkomma på studs när jag kan de närmaste veckorna.

Tyvärr så börjar samma visa igen, ingen svarar på numret jag fick, jag försöker flera gånger olika dagar och tider, inget svar.

Den 9/4 får jag äntligen tag i er igen och samma person som jag pratat med tidigare, och han ursäktar sig att han har varit på olika verkstäder och kan inte heller förklara varför ingen hört av sig tidigare... Vi bestämmer en fast dag jag ska komma så ni kan kika på det igen.

Väl där så skruvar ni ner en av listerna och det visar sig att de är sönderrostade, jag frågar då varför detta inte går på den 12-åriga rostskyddsgarantin som audi har? Svaret blir att det är svårt att få genom något sådant. Det måste vara genom rostat? I samma stund säger personen att man skall ha en högtryckstvätt och tvätta mellan listerna, annars samlas det smuts där och detta är resultatet... Samtidigt säger han, bra att det inte var rost i hela dörren som vi trodde först och specade till audi... Alltså har fel info skickats till audi pga att ni inte skruvade ner listen vid första besöket. En skruv handlar det om.

Som plåster på såren fick jag en 5 minuters handtvätt på bilen...

Ett nytt ärende skall ha skickats till audi då man nu vet att det endast är listerna. Och jag fick reda på att i bästa fall får jag good will från audi och slipper betala allt själv varav jag får en viss procent gratis... Jag påpekade att det var konstigt när audi själva säger i en artikel på nätet av vibilbilägare.se "– Kant- och falsrost som i de här fallen likställs som genomrost vilket gör att garantin gäller, säger informationschefen..."

Well, det har gått ytterligare 1 månad nu och inget svar från er sida igen efter förra besöket och jag är ytterst tveksam till er som bilverkstad och den service ni har till era kunder. Jag tycker ert totala betyg här talar för sig själv och stämmer väl överens om min personliga upplevelse.

Jag är även som andra här yttest tveksam till alla som gett betyget 5.

Jag frågar er varför skall ett sådant här ärende ta så lång tid och det är fortfarande inte löst. Borde man inte ha skruvat ner listerna för att se hur det stod till vid första besöket?
Och varför bemöts jag som om det vore mitt eget fel att bilen att lsiterna börjat rosta på båda sidor samma dag? Att man bör äga en högtryckstvätt och spruta bakom listerna står väl inte i instruktionsmanualen, vad jag vet iaf?

Putte

mer än ett år sedan

Att det skall ta 1 timme att byta däck när man bokat tid och då lyckades ni inte byta torkarblad trots beställning.

Svar från företaget

Hej!

Det var väldigt tråkigt att höra att du inte var nöjd med ditt besök. Kontakta mig med ditt registreringsnummer så ska jag se vad som har hänt.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Bengt

mer än ett år sedan

Ringer inte när bilen är klar nästan omöjligt att få kontakt. Bytar 4blinkers 800+moms det var dags att byta. Bilen nybesiktigad på morgonen utan anmärkning. Minsta man kunde begära är en fråga per telefon, ska vi byta? Spolar vätska har jag inte beställt. Bad om koll av fönsterhissar inget samtal ingen åtgärd ? mm. Leenden,kaffe och hyrbil klarar jag mig utan, förtroende lika med noll.

Svar från företaget

Hej!

Vi har över 96% nöjda kunder och vill hjälpa dig också. Vi ber om ursäkt om vi inte motsvarat dina förväntningar. Du får väldigt gärna kontakta dig med ditt registreringsnummer så att jag kan se vad som har hänt.

mvh
Elsa Blomster
[email protected]
Marknadschef

Babak Ghassemale

mer än ett år sedan

Hemsidan är lite svåröverskådlig, men i övrigt fungerar allting fint hos Mechanum. Extra högt betyg åt den trevliga personalen.

Svar från företaget

ack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen tillbaka!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Robert Henrik P

mer än ett år sedan

Jag behövde ett nytt bilbatteri & prövade drive-in servicen. Fick tillbaks bilen på 20 minuter med ett fräscht batteri monterat!
En bra & snabb service!

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen tillbaka!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Jo Weström

mer än ett år sedan

Extra nöjd med min mekaniker som alltid tar kontakt med mig varje gång han hittar ett fel som behöver fixas. Han har aldrig gjort ett arbete utan att fråga mig om det är ok först. Jag har redan rekommenderat många av mina kollegor att besöka Mechanum. :) Jag har tom ringt chefen för att tala om hur hemskt nöjd jag är med er service!

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen tillbaka!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Rune

mer än ett år sedan

Rejta har nobbat mitt inlägg ett antal gånger för att man tycker att frågeställningen inte är relevant. Då får jag väl vända på frågan: är det rätt att den förmodat fiktiva personen som kallas för "marknadsansvarig" skickar samma svar till ett antal insändare, alla kritiska. Fick själv ett mail idag där "Mechanum svarar på mitt mail". Detta är ren och skär lögn. Mechanum har aldrig svarat på mitt inlägg, dessutom har flera som gjort inlägg på Rejta samma erfarenhet som jag; Mechanums mekar "hittar" fel där dom måste byta ut delar till kostnader som många gånger överstiger de som förekommer på "riktiga" märkesverkstäder då deras mekaniker har som krav att sälja reservdelar, detta är till och med lönegrundande hos Mechanum. Stort no no för ett sådant oseriöst agerande. För egen del tyckte Mechanums mek att jag skulle byta skivor och klossar på en nyservad bil som gått 7000 mil "eftersom de kommer bara att hålla 300 mil till". Det var för min del 3000 mil sedan och vare sig en riktig Volvo-verkstad eller SBF har haft någonting att anmärka på detta trots att jag har påpekat Mechanums anmärkningar. Seriösa? Ungefär som en postorderförsäljare av kalsonger. Nästan, hade nog köpt kallingarna....

Svar från företaget

Hej!

För att verifiera det här ber jag dig fortfarande att kontakta mig direkt på [email protected]. Jag behöver nämligen ditt registreringsnummer för att kunna kontrollera vad som hänt i våra system.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef

Stefan

mer än ett år sedan

Lämnade in min Audi efter besök på 2 andra verkstäder som påstod att det inte var något fel på bilen. Mekanikern Andreas bad mig följa med på en provkörning för att lättare identifiera problemet. Efter max 2minuters körning kunde Andreas ställa en diagnos på vad felet var och hur detta skulle åtgärdas. Var ett internt fel i växellådan. Stor eloge till bemötandet och Andreas. kommer rekommendera till familj släkt och vänner!

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Ulf

mer än ett år sedan

Tror dom har bara en riktig Volvotekniker som jag har haft kontakt med innan på Bilia, en kille med brytning som är extremt duktig på Volvo, han servade min bil förra månad och jag litar på han. Flera av mina bekanta har rekomenderat han.

Svar från företaget

Hej!

Vi har i snitt 96% nöjda kunder och tar ditt problem på största allvar. Om problem uppstår är det jätteviktigt att du tar kontakt med oss direkt så att vi kan hjälpa dig. Vi tar hand om alla klagomål som kommer in till oss. Även om det nu gått en tid sedan ditt besök så kontakta mig så ska vi se vad som har hänt.

Tyvärr förekommer det en del spam bland omdömen på Rejta, så skriver jag inget mer här har den här personen inte hört av sig till oss. Därmed har vi inte fått en chans att titta på vad som eventuellt gått fel och heller inte kunnat bekräfta att detta är ett verkligt omdöme.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

D

mer än ett år sedan

Bra service vid bokning och trevlig personal. Men där slutar det positiva för Mechanum.

Det grundläggande problemet är känslan av att mekanikernas främsta uppgift är att hitta så många fel som möjligt. Sedan är de säker nöjda om man nappar på hälften av dessa. Varenda gång jag servar bilden där (det är slut nu...) är det så jävla mycket som borde bytas. Hela tiden nya saker. Det som de anmärkte på förra gången anmärks inte på nästa. Det var tydligen inte så allvarligt så nästa mekaniker ser det inte. När de sedan åtgärdar så är det dåligt gjort (handbroms, nivågivare, för lite påfylld olja i motorn etc...)

Mechanum kan säkert hålla med detta på förmånsbilar där ingen bryr sig eller har tid att sätta sig in i frågorna. Men för privatpersoner är mechanum inget alternativ såvida du inte är väl insatt i bilar och själv kan bedöma rimligheten i deras påståenden. Är du det minsta osäker så kommer Mechanum mer en gärna blåsa dig på dina pengar. Sedan är ju rabatterna ett skämt. Det man ger med ena handen tar man med andra. Men detta är de ju inte själva om...

Svar från företaget

Hej!

Vi har i snitt 96% nöjda kunder och tar ditt problem på största allvar. Om problem uppstår är det jätteviktigt att du tar kontakt med oss direkt så att vi kan hjälpa dig. Vi tar hand om alla klagomål som kommer in till oss. Även om det nu gått en tid sedan ditt besök så kontakta mig så ska vi se vad som har hänt.

Tyvärr förekommer det en del spam bland omdömen på Rejta, så skriver jag inget mer här har den här personen inte hört av sig till oss. Därmed har vi inte fått en chans att titta på vad som eventuellt gått fel och heller inte kunnat bekräfta att detta är ett verkligt omdöme.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Lars

mer än ett år sedan

Har använt dem vid några tillfällen och kan bara konstatera att de är väldigt kundfokuserade och hjälpsamma. Gör ett bra jobb (om inte specialistkunskap krävs).

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Peter Järvelid, Kävlinge

mer än ett år sedan

Hade bilen inne på felsökning för ett par veckor sedan. I samband med det gick en mindre sak fel varför jag reklamerade felsökningen (felet kvarstod trots byte av detalj). Jag kontaktade Mechanum och begärde avhjälpning vilket de gjorde på ett högst föredömligt sätt! De försåg mig med lånebil som de dessutom levererade till mitt hem och därvid tog med vår bil in till verkstaden. Felet påträffades, åtgärdades och dessutom på bästa tänkbara sätt. Mechanums personal uppträdde på ett väldigt trevligt, lyhört och kompetent sätt! Jag kommer med mycket varm hand rekommendera mina vänner, kollegor och släktingar att anlita dem. Världsklass, ja, det vill jag lova!

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Anonym användare

mer än ett år sedan

Lämna in på bil för att fixa kopplingen. Allt gick bra tills när jag fick tillbaka bilen och såg att där var en olje fläck uppe i taket.

Sen bytte dom även kopplings wiern "som redan var bytt" och skylde på att den var i fel sort. (stämde inte)

Och det värsta av allt var att bilen sluta funka efter en vecka. då det visade sig efter att jag lämnat in bilen på en annan verkstad ATT dom glömt att skruva åt en jord kabel.

Total summa på nästan 10.000 och 4 veckor senare så verkar nu bilen funka. Men jag rekommenderar inte dessa pajaser!!

Svar från företaget

Hej!

Vi har i snitt 96% nöjda kunder och tar ditt problem på största allvar. Om problem uppstår är det jätteviktigt att du tar kontakt med oss direkt så att vi kan hjälpa dig. Vi tar hand om alla klagomål som kommer in till oss. Även om det nu gått en tid sedan ditt besök så kontakta mig så ska vi se vad som har hänt.

Tyvärr förekommer det en del spam bland omdömen på Rejta, så skriver jag inget mer här har den här personen inte hört av sig till oss. Därmed har vi inte fått en chans att titta på vad som eventuellt gått fel och heller inte kunnat bekräfta att detta är ett verkligt omdöme.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Björn med V50

mer än ett år sedan

Hjullagret på min V50 gick sönder och dom kunde hjälpa mig med en gång! Kollade även priset med konkurrenter efteråt och mechanum var billigast!

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Freddan

mer än ett år sedan

Dem har alltid fungerat väldigt bra för mig, och efter jag vart hos en annan firma och höll på att tappa däcket på motorvägen! Stannar jag definitivt kvar här. Sen gillar jag att de är måna om sina kunders upplevelser hos dem.

Svar från företaget

Tack, vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök!

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Malmöbo

mer än ett år sedan

Mechanums modell med centrala telefonväxlar ledde för vår del till att vi nu gjort flera (dyra) saker med vår Volvo som visat sig vara av tveksam nödvändighet och blivit lovade kompetens på verkstaden som inte fanns, med påföljd att det väsentligaste felet fortfarande kvarstår. Folket på golvet verkar duktiga och sakliga, och medvetna om sina kompetenser respektive begränsningar, men eftersom du inte får träffa dem förrän allt gått snett blir denna modell både dyr och tidskrävande. I fortsättningen väljer jag en verkstad där man får tala med dem som har sett, och kan något om, bilen.

Svar från företaget

Hej!

Vi har i snitt 96% nöjda kunder och tar ditt problem på största allvar. Om problem uppstår är det jätteviktigt att du tar kontakt med oss direkt så att vi kan hjälpa dig. Vi tar hand om alla klagomål som kommer in till oss. Även om det nu gått en tid sedan ditt besök så kontakta mig så ska vi se vad som har hänt.

Tyvärr förekommer det en del spam bland omdömen på Rejta, så skriver jag inget mer här har den här personen inte hört av sig till oss. Därmed har vi inte fått en chans att titta på vad som eventuellt gått fel och heller inte kunnat bekräfta att detta är ett verkligt omdöme.

mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
[email protected]

Jocke

mer än ett år sedan

Det är en bit kvar innan Mechanum blir framtidens bilverkstad.

+
*Snabbt svar vid prisförfrågan via mail
*Lätt att boka tid via telefon, bekräftelse via mail om bokningstid (SMS i framtiden?)
*Flera tusen billigare än konkurrenterna (25% rabatt på arbetskostnaden)
*Smidig lämning och hämtning och ganska korta väntetider
*Trevlig personal
*Fri lånebil

-
*Fick inget samtal eller SMS när bilen var klar, fick ringa och höra om den va färdig
*Fett/olja inuti bilen, bl.a. på mittkonsollen, fick även fettet/oljan på kläderna vilket jag först upptäckte när jag kommit till mitt arbete
*Klibbig blåaktig vätska vid reservhjulsbaljan
*Oljelock påsatt "upp och ner" (skitsak, men om man inte kan sätta på det på rätt håll hur är då servicen gjord?)


Kvalitet och respekt är två saker jag tycker att Mechanum har lite att jobba på (gäller dock även andra auktoriserade audiverkstäder), jag förväntar mig att min bil ska vara i bättre skick när jag hämtar den än när jag lämnade den.

Svar från företaget

Det var tråkigt att höra att du inte är helt nöjd med ditt besök. Du får gärna kontakta mig så ska vi försöka lösa det på något sätt.
mvh
Elsa Blomster
[email protected]

Johan Toft

mer än ett år sedan

Fick ett samtal från er om det gick bra att byta bromsbelägg fram. Det var 5 mm kvar och det skulle kosta ca 2000:- I mina ögon räcker dom minst ett år till utan problem.. En annan sak som stör mig är fakturan jag fick. Har ni rätt att lägga på 93 kr för att kolla om klossarna är bra eller dåliga? Och sen ringa ett samtal? Däcken tog ni aldrig av så vart finns den kostnaden? Den står som förbrukningsmaterial.
Sen var det spolarvätskan!! Har själv fyllt på egen spolarvätska och så får jag ytterligare en kostnad för detta?? Att ni har fyllt på utan att fråga mig?? "Det var bara så." Fick jag som svar i kassan!!?

Svar från företaget

Det var tråkigt att höra att ditt besök inte varit bra. Du får gärna kontakta mig så ska vi försöka kompensera det på något sätt.

mvh
Elsa Blomster
031-340 01 00
[email protected]

Kim

mer än ett år sedan

Lämnade in min Ford för skadereglering och samtidigt byte av däck och undersökning av ett skramlande i karossen. Inte mycket som gick rätt - Mechanum skulle ringa och ge pris på däck innan de sattes på, det gjorde de inte. Offert för reperation tog 2 veckor att få, däremellan hann jag laga bilen hos Hedbergs för ca 4000 kr mindre dessutom. När jag får bilen tillbaka saknas antennen och låset i dörren som skulle rätas ut fungerar inte. Åkte tillbaks för att Mechanum skulle titta på låset och de gjorde en quick-fix - det höll i 4 dagar. Åker dit idag igen och får då veta att låset är i sönder och att de ska försöka få försäkringsbolaget att ta skadan. Låset fungerade dock när jag lämnade in bilen (3 veck. efter skadan) men inte när jag hämtar den - vem har haft sönder låset? Mechanum hävdar att det är förslitning, ren otur att just det låset slutade fungera just när de har den inne - hur sannolikt är det? Kan bara avråda alla från att anlita Mechanum - noll koll på läget!

Svar från företaget

Det var tråkigt att höra att ditt besök inte varit bra. Du får gärna kontakta mig så ska vi försöka kompensera det på något sätt.

mvh
Elsa Blomster
031-340 01 00
[email protected]

Ola

mer än ett år sedan

Jag hade tänkt prova dem efter ett utskick om ?Kostnadsfri skadebesiktning inom 3 arbetsdagar?. Efter ett i o f s positivt bemötande när jag ringde, så blev jag besviken när de inte kunde ge mig en tid för besiktningen per telefon. Hur som helst fick de mitt nummer och skulle återkomma, men de gjorde de aldrig...

Svar från företaget

Hej Ola!
Vi ber om ursäkt för det som inträffat. Här är det uppenbarligen något som brustit i våra rutiner. Om du ännu inte fått hjälp med din skadebesiktning är du välkommen att kontakta Anders Dahlén på [email protected] eller 031-340 01 13 så ska vi hjälp dig.

mvh
Elsa Blomster
Marknadskoordinator

Nöjd

mer än ett år sedan

Mitt intryck av Mechanum i Malmö är mycket positivt. Lätt att boka tid, trevligt bemötande, enkelt att låna ersättningsbil, åtgärd enligt ök och - med rabatten - bra pris. Snälla, fortsätt så här så behöver jag aldrig åka till Din Bil mer!

Svar från företaget

Vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen åter! mvh Elsa Blomster [email protected]