Om Länna Möbler

Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att du som företagare enkelt kan uppdatera din företagsinformation här på Eniro?

Liknande företag i närheten

6.7 km

Gova Fisk AB

9.7 kmParma AB

Parma AB

10.5 kmEtt Märke

Ett Märke

10.7 kmFilterkompaniet Stockholm AB

Filterkompaniet Stockholm AB

Länna Möbler, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namnLänna Möbler Aktiebolag
BolagsformAktiebolag
Datum för upprättande02.12.1987
Org.nr:5563112936
ArbetsgivaravgiftRegistrerad
Aktiekapital102000
Omsättn.intervall100000 - 499999
F-skattJa, registrerad för F-skatt
Registrerad för momsJa
SNI-bransch47591 Specialiserad butikshandel med möbler för hemmet

Exekutiva befattningar/Administration

Axel Carl Harald SöderbergLedamot
Per Emil SköldSuppleant
Carl Olov StrömbergHuvudansvarig revisor

Omdömen om Länna Möbler

David Strömbäck

mer än ett år sedan

Otrevlig och ohjälpsam kundtjänst, rekommenderas ej.

Viktoria

mer än ett år sedan

Jag har handlat möbler och inredningsprylar flera gånger hos Länna Möbler och måste säga att servicen har varit suverän. Har pratat flera gånger med deras kundservice och fått hjälp med val av färger och träslag. En av produkterna som jag beställde skulle vara leverans 2-4 veckor men kom redan efter några dagar. Kan verkligen rekommendera att handla på deras website! Hade gärna besökt butiken, synd att man bor för långt bort!!

Johan E.

mer än ett år sedan

Jag beställde en lampa och det framgick på hemsidan att leveranstiden var 2-3 veckor, redan efter 4 dagar var lampan levererad!

Karl

mer än ett år sedan

Jag beställde en massa möbler i Januari från Länna möbler. På hemsidan stod det att de fanns i lager och beräknad leveranstider skulle vara 2-6 arbetsdagar. De första varorna kom efter en månad sen har dom droppat in då och då. En i taget och man har fått hämta ut dem på posten. En mugg där och en spegel där. Jag fick senast häromdagen ett mail där de förklarade att lampan jag beställt kommer i september. Jag beställde den i januari. Inte en gång har de bett om ursäkt utan skylt på sina leverantörer. Nu avbeställde jag lampan och kommer aldrig använda detta företag igen. Det bör inte ni heller göra om ni vill se era möbler. Köp direkt av leverantören istället. Billigare och bättre service.

Millan

mer än ett år sedan

Jag skrev nedan att jag beställde 12 varor.. Bl.a. .. Igår drog Länna möbler tillbaka summan fast att jag inte hade pengar på kontot!? Det står alltså -2297:- Hur i helvete kan ett företag dra pengar från ett konto utan pengar?! Nu är jag förbannad. Jag hade lnte fått någon leveransbekräftelse heller! Jag ringer banken imorgon och grejerna kommer jag skicka tillbaka direkt när jag väl för dom (OM JAG FÅR DEM!) fy skäms! 0 solar.

Svar från företaget

Hej Millan
När man lägger en order på vår hemsida och väljer betalmedel via kort, så görs det en reservation på ditt kort. Alltså inga pengar dras från ditt kort.
Reservationen släpps ibland ifrån din bank och reserveras igen då vår betalväxel gör en uppdatering = ny reservation på ditt kort.
Kontakta mig gärna så kan jag berätta mer i detalj om denna funktion.
Och vi kan tala om hur vida du vill att vi ska hantera din order.
Mvh Jenni Tillbom Kundtjänstansvarig

Millan

mer än ett år sedan

Jag beställde 12 varor för någon vecka sedan, inte fått någon leveransbekräftelse. Idag hade jag fått pengar insatta på kontot. Jag räknade på det och det var alla de pengar för de varor jag beställt. De hade alltså inget av det jag klickade till kundkorgen. Men ett plus att pengarna returnerades snabbt tillbaka! Tack :) Tycker dock det är konstigt att det ej stod vem pengarna var ifrån. Synd att det inte fanns det jag beställde! Så fina grejer!

Lena

mer än ett år sedan

Har beställt mateusporslin från Länna Möbler och har bara gott att säga. Snabb leverans, välpaketerat och god service. Beställde fel sorts fat men efter bra hjälp från kundservice fick jag rätt modell och jag kunde duka festfint. Handlar gärna igen!

Anna

mer än ett år sedan

Har handlat kuddar på nätet och fick proffsig hjälp per telefon av kundtjänst på Länna Möbler, och det blev så bra.Tack för hjälpen!

Christina

mer än ett år sedan

Varan jag köpte var 40kr dyrare än vad det kostade på andra sajter (upptäckte det försent). Fick först besked att varan fanns i lager. Betalde med kort. Får direkt bekräftelse via mejl att varan är beställd och betald men på leveransinfo står det att varan ej finns i lager och kommer att levereras om 3 månader!!! Ringer kundtjänst för att ångra köpet, får då veta att varan kommer att levereras nästa vecka. Kundtjänst är mycket förvirrad. Uppgav även mobilnummer, skulle få aviseringen via sms. Får istället en avi i brevlådan!!! Rekommenderar ingen att handla här, finns så många andra sajter som säljer samma produkter med korrekt lagersaldo, korrekt avisering och som i mitt fall, lägre pris.

Svar från företaget

Hej Christina
Jag skulle vilja att vi får reda ut allt med din order.
För vårt motto är att kunderna ska känna sig glada och nöjda med oss.
Skulle du kunna maila eller ringa till oss?
Du kan då söka efter mig.
Mvh Jenni Tillbom
Kundtjänstansvarig

Carro

mer än ett år sedan

Rena rama snurren! Lång leveranstid trots annat avtalat vid försäljningstillfälle. Betala ej i förskott, vilket krävdes för en order hos Lännamöbler. Jag har fått ringa 12 gånger till olika säljare under 2 månaders tid för att få mina produkter, tre dyra lampor, för vilka jag betalt för länge sedan. Nej, då finns det roligare och tryggare sätt att handla på.

Jan

mer än ett år sedan

Länna möbler har hur många säljare som helst. Däremot 1 person sm hanterar reklamationer. Jag vill verkligen avråda alla från att handla där.

Anna

mer än ett år sedan

Akta er för att beställa fel vara hos Länna möbler, det hjälper inte hur mycket kontakt man har med kundtjänst för att säkerställa att man har gjort allt rätt vid returen för att inte behöva mötas av fakturor med dröjsmålsränta etc. Det blev ändå så att jag fick en faktura som jag igen behövde ringa till Länna om. När jag påtalade detta blev jag mer eller mindra utskälld av kundservice för att jag inte hade förstått Länna möblers rutiner - det fanns inte på kartan att kunden kanske skulle stå i fokus och ivarjefall bli hörd.

Stefan

mer än ett år sedan

Jag har två erfarenheter av Länna Möbler. Båda väldigt negativa tyvärr. Dena ena rör leveranstider som hela tiden ändras på en soffa från Eilersen som jag beställt. Länna Möblers representanter/säljare har ljugit mig "rakt upp i ansiktet" och bara kommit med dåliga undanflykter till varför soffan inte levereras. Det verkar vara kaos bakom kulisserna om man säger så när inga korrakta svar går att få fram.

Den andra kontakten jag hade rörde en reklamation på en lampa som aldrig fungerat bra sedan förstas början. Jag kommer verkligen att undvika fler kontakter med Länna Möbler, det tar tid, kraft och är bara sura miner.

Mats

mer än ett år sedan

Beställde String hyla som kom snabbt. En gavel var trasig, men efter att pratat med kund service. Så fick jag en ny del. Snabb och trevlig kundservice. Jag rekommenderar+++

besviken

mer än ett år sedan

om lagervara, förmodligen inget problem, om beställningsvara, lycka till...kan inte ens konfirmera leveranstiden. bara snack...mycket!

Mats

mer än ett år sedan

Beställde en stringhyla som fanns i lager och kom på 2 dagar. Inga problem o snabbt!

Aero

mer än ett år sedan

Jag har handlat en hel del av Länna möbler under årens lopp och alltid blivit väldigt väl bemött både av säljare, transportpersonal och av serviceavdelningen. Engagerad och professionell service. En välsorterad butik som jag gärna rekommenderar.

Stina

mer än ett år sedan

Jag blev väldigt trevligt bemött och fick den hjälp jag behövde! Rekomenderas!

Henrik

mer än ett år sedan

Säljare, säljare, säljare, det finns inte en enda på företaget om man får problem med montering och reklamation. Visst dem har fina grejer, men noll service! Synd att jag inte sett detta forum tidigare!

Åsa

mer än ett år sedan

Jag har sammanlagt handlat för en ganska ansenlig summa hos Länna Möbler, men märkt att servicen blivit allt sämre. Kommer inte handla där igen, då det finns andra butiker/webbutiker med likt sortiment som agerar bättre. När det gäller servicen blir man bemött nonchalant och oengagerat, trots att det handlar om ganska stora summor på inköpen. Leveranstiderna stämmer sällan, inte ens när det gäller de s.k. lagervarorna. Jag har under de senaste veckorna beställt två olika lagervaror, ingen av dem har funnits i lager. Den ena fick jag, efter att själv tagit kontakt med Länna Möbler efter några dagar, veta att den skulle komma efter cirka 10 veckor, den andra fick jag svar dagen efter att den inte fanns i lager och det var oklart när den skulle inkomma. Även andra varor har blivit kraftigt försenade, jag har dock aldrig fått någon som helst ursäkt utan Länna Möbler har enbart skyllt på leverantörerna.

Jonas

mer än ett år sedan

Länna Möbler har ett fint och brett utbud av möbler. Synd bara att bemötandet är så otrevligt. Vi kommer aldrig handla där!

Jessica E

mer än ett år sedan

Nu är vi inne på sjunde veckan sedan vi beställde OCH betalade vårt vitrinskåp från Länna Möbler men inte skymten av ett vitrinskåp... Vid beställning fick vi info att vi skulle ha skåpet hos oss senast v 11-12...Det är snart 3 veckor sedan. Svårt att få kontakt med kundtjänst vilket jag undrar om det beror på ointresse från Länna möbler att ta hand om sina kunder eller om det beror på underbemanning?

Sista gången som jag kommer beställa något från Länna!

Petra

mer än ett år sedan

Hade det funnits en överkryssad sol så hade jag valt det betyget!! Har beställt via Länna möblers webshop vid ett flertal tillfällen men har nu fått nog. Det har skickats fel varor vid flera tillfällen och när man påpekar detta via mail så får man otrevliga och röriga svar från deras sk kundtjänst. De tar inte på sig felet utan hävdar att de har rätt att skicka en likvärdig vara trots att det är ett helt annat fabrikat och en helt annan färg. jag fick inte returnera utan då skulle jag själv stå för fraktkostnaden. Leveranstiderna ska vi inte tala om, trots att jag har betalt mina varor (lampor) i förskott så tog min senaste beställning 12(!) veckor innan den levererades och de vägrade betala tillbaka pengarna trots att jag ville häva köpet pga leveranstiden. Handla inte härifrån och betala absolut inget i förskott!

Svar från företaget

Hej Petra
Vi kräver absolut inte att våra kunder ska betala returfrakt om vi sänt dig fel vara, detta måste vara ett misstag från vår sida.
Jag skulle vilja komma i kontakt med dig för att reda ut vad som blivit fel i din försändelse samt kontakt med oss.
Du kan gärna söka mig, Jenni Tillbom jag jobbar som kundtjänstansvarig på Länna Möbler.

Catharina

mer än ett år sedan

Är mkt nöjd med Länna möbler. Beställde ett soffbord som jag är hur nöjd som helst med! Bra sortiment! Proffsigt packeterat!

Sara

mer än ett år sedan

Jag köpte en spotskena och man kunde då välja att köpa lampor till. Jag trodde att det var någon typ av speciallampor eftersom de kostade 155 kr styck. Köpte 6 st som behövdes till skenan. När de kom hem upptäckte jag att det var vanliga lampor som går att köpa i vilken butik som helst för 39 kr. Tog upp detta med kundtjänst och blev extremt dåligt och oproffsigt bemött. Blev alltså blåst på 700 kr.

Svar från företaget

Hej Sara
Vid vår kontakt så talade jag om för dig att dom ljuskällor som man köper till denna lampa är dom ljuskällor vår leverantör sänder med och rekommenderar.
Och i vårt mail kom vi fram till att eftersom du inte var nöjd så fick du skicka tillbaka ljuskällorna och bli krediterad för dessa, vilket också har skett.

Mvh Jenni Tillbom
Kundtjänstansvarig

Jonas

mer än ett år sedan

Jag är inte särskilt van att handla över nätet och oftast lätt skeptisk till att köpa på internet. Men nyligen beställde jag en lampa från Länna Möbler och den kom redan efter två dagar. Så vill jag ha det när jag handlar på nätet...

Madde

mer än ett år sedan

Urdåligt! Beställde två dyra lyktor att ha på väggen och förbetalade ca 600 kr. Vi väntade i ett år och åkte till affären och frågade vad som hände, och att vi förbetalat och ville ha pengarna tillbaka, men hon sa "jag kan inte se att ni förbetalat något, tro inte att jag försöker blåsa er på pengar eller något". Aldrig mer länna möbler

Anders

mer än ett år sedan

Jag har handlat en hel del och har varit väldigt nöjd med framförallt de proffsiga och trevliga säljarna i butiken. Sen har jag även haft otur med transportskada och då haft med den sk. service avdelningen som inte är snabb i vändningarna. Men jag fick dock hjälp av säljaren och god kompensation så jag kan rekommendera er att handla här. Bra sortiment och kunning personal är mycket värt när man handlat på andra ställen där ingen ens hälsar på en.

Ulrika

mer än ett år sedan

Supertrevlig personal! Sedan förstår väl vem som helst att de inte kan ha alla varor på lager. Leveranstiden på min soffa skulle vara 6-8 veckor, men den kom efter fem!

JV

mer än ett år sedan

Beställde en stringhylla på måndagkvällen, den levererades till mitt utlämningsställe redan på onsdagen samma vecka! Trevlig telefonkontakt när jag pratade med säljare innan beställning. Rekommenderas!

Tina

mer än ett år sedan

Jag ligger just nu i strid med Länna möbler angående en defekt lampa för 1800:- som de vägrar godkänna reklamationen på.
Såväl konsumentombudsman som konsumentvägledare anser att vi har rätt och ska ta ärendet vidare till ARN viket vi meddelat Länna möbler om att vi kommer att göra senast imorgon ifall de inte ändrar ställning i frågan. Inte så trevligt för ett företag som Länna möbler att hamna på svarta listan...
Som ni förstår rekommenderar jag absolut inte någon att handla av detta oseriösa företag.
Tyvärr fanns inte en överkryssad sol att sätta som betyg, annars hade det varit ett klockrent omdöme.

Bibi P

mer än ett år sedan

Jag var så imponerad av den snabba leveransen av min Jetsonfåtölj och har beställt flera saker därefter. Varorna har kommit snabbt även de gångerna...

Bibi P

mer än ett år sedan

Jag beställde en Jetson fåtölj på söndagkvällen och på onsdagen levererades den. Är verkligen imponerad! Kommer med säkerhet att beställa härifrån fler gånger.

Ove

mer än ett år sedan

Trodde i min enfald att en stor möbelbutik med trevligt sortiment också skulle hålla en acceptabel servicenivå. Ovilja att hjälpa till, försenad leverans på produkter som ej fanns i lager (minst 2 veckor sent, och meddelade ej detta, utan jag som kund fick ringa och tjata), riktigt otrevligt bemötande och sur ton bland vissa i personalen osv. Tro mig, detta är ingen trevlig affär. Håller med "dålig service nedan", när kunden betalt är den inget värd. Känner att det är dags att skriva ner ett par rader om den service som jag, efter att ha erfarit själv, hört från många håll. Tro på dessa rykten, det finns anledning! Produkterna finns som sagt på andra håll i Stockholm, lägg för guds skull pengarna på ett ställe som erbjuder god service och trevligt bemötande. Jag kan garantera att det lönar sig i längden.

skipy

mer än ett år sedan

Beställde en vitrinskåp och två byråer för 27000. När varorana kom så fick jag fel toppskiva på en av byråerna trots jag hade beställt rätt, kontaktade, och länna skulle byta ut den, efter en påminnelse och två veckor så fick jag till slut rätt vara, någon ersättning för besväret fick jag inte även om jag begärde det, dom svarade överhuvudtaget inte på min mejl. Fick en känsla att länna möbler gärna ville glömma bort en efter dom fåt pengarna. Dom har inte lägre priser än någon annan och någon bättre service kan dom inte erbjuda så det finns ingen anledning att handla hos länna möbler.

Tove

mer än ett år sedan

Köpte Stringbokhyllor från Länna möbler och posten knäckte två av ramarna. Pratade med Lännas kundservice på måndagen och fick nya golvramar levererade redan på tisdagen. Inga problem med någonting och supertrevliga!!

Sökord

Sökord saknas

Möjliga telefonnummerformat

08771140008-771 14 00087-71 14 000877-114 00