Om Johans MC-Service AB
Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att det är gratis att fylla i din företagsinformation på Eniro?
Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att det är gratis att fylla i din företagsinformation på Eniro?
Företagslån
Ansök om lån upp till 5 miljoner kronor
Vi på Eniro vill att det ska vara enkelt för svenska företag att nå ut och växa på internet - därför har vi samlat allt du behöver veta om digital marknadsföring under ett och samma tak.
Juridiskt namn
Johans Mc-Service Aktiebolag
Bolagsform
Aktiebolag
Datum för upprättande
11.11.1983
Org.nr:
5562328483
Arbetsgivaravgift
Registrerad
Aktiekapital
100000
Omsättn.intervall
50000 - 99999 tkr
F-skatt
Ja, registrerad för F-skatt
Registrerad för moms
Ja
SNI-bransch
45400 Handel med och service av motorcyklar inklusive reservdelar och tillbehör, 68203 Uthyrning och förvaltning av egna eller arrenderade, andra lokaler
Verkställande direktör
Ledamot
Suppleant
Huvudansvarig revisor
Karl Kaja Jändel
moreThanAYearAgo
Har köpt min hoj hos Johans MC. Supernöjd med allt , suveränt bemötande av MC- och Butiksförsäljare! Jag kommer definitivt att återvända hit då det är dags att byta upp mig.
Tack och på återseende!
anonymousUser
moreThanAYearAgo
Tog kontakt med Johans MC i samband med försäljning av min H-D. Dom lösta detta mycket snabbt och smidigt. H-D blev hämtat besiktigat och såld inom tv veckor. Kan varmt rekommendera Åsa och Martin. Ett företag med service utöver det vanliga och är pålitliga. Jag rekommendera Johans MC med varmt hjärta, en solklar lysande stjärna . Vi som har körd höj i över 20 år och varit med om en del opålitliga MC handlare.
Hans o Elisabet V.
anonymousUser
moreThanAYearAgo
Bra och trevligt bemötande på verkstaden med bra spec. på vad som var gjort.
Sören Karlsson
moreThanAYearAgo
Skickade en beställning på reservdelar men glömde oljefilter. Då jag skulle skicka efter det så var summan för liten för postorder. Mejlade dem och de svarade att de skulle skicka med filtret gratis i sändningen. Proffsigt av högsta klass
anonymousUser
moreThanAYearAgo
25-35 KW gamla mellanklassen
Ringde och frågade vad det skulle kosta att få en er6-n strypt till 25-35kw. Fick svar från verkstaden att det kostade 4000 kr för det. Har nu undersökt det och hittat satsen på nätet i Tyskland. Kostar knappt 900 kr. I satsen ingår en skruv samt ett papper med ramnummret på. Bra marginal på den affären.
Sorry Johan.
Vi väljer annat företag för sevice/köp av hoj/tillbehör mm
responseFromCompany
Det var tråkigt att höra ditt missnöje. Jag skall förklara vad allt kostar för dig, 1995:- kostar våra strypning med intyg till besiktningen att det är fackmannamässigt gjort som du behöver för att den skall kunna registreras om till en 35kW.
1995:- för arbetet då det tar ett tag att göra detta.
Att du har hittat en strypning för 900:- är bara att gratulera men då är det bara en strypning och inte arbete eller ett intyg från verkstad som har monterat det.
Vi jobbar bara med dom märken som vi vet är korrekta och fungerar på alla MC som vi monterar på så att det inte blir några konsekvenser.
Hoppas att du har fått svar på dina frågor och har du några fler så är du välkommen att ringa till mig.
Mvh
Ola Svalander
Johans MC
Thomas J
moreThanAYearAgo
Var inne idag med min "Arai Chaser" hjälm som jag trodde hade en trasig vänster visirkåpa (kåpa som skyddar visirlåset). Hade beställt kåpan sedan tidigare hos Johans MC så delen fanns på plats i butik.
Visade sig att det inte var kåpan som var trasig utan själva plattan som håller låsmekanismen, efter lite letande i lagerhyllorna hittar Jonas rätt del och fixar hjälmen.
Jag får 215:- kronor tillbaka eftersom plattan som håller låset är billigare än kåporna som jag beställt, han tar m.a.o tillbaka min beställning och låter mig gå skadelös, tycker detta är helt suveränt.
Dessutom frågar han mig om jag har bråttom…jag svarar nej, och han replikerar då med att jag kan justera visiret för dig. Han förklarar att detta inte är så avancerat utan att det räcker att öppna skruvarna på visirplattorna och trycka tillbaka visiret.
Han förklarar även hur man justerar imskyddet "PinLock"
Köpte min hoj och all utrustning hos Johans MC men det kunde knappast Jonas i butiken veta om, ändå var han väldigt trevlig och kund-vänlig.
+++++ till Jonas och tack för hjälpen!
Gunnar Palmgren
moreThanAYearAgo
Hämtade i förra veckan min nya Vespa 300 GTS på Johans Mc. Vill tacka för ett mycket trevligt och professionellt bemötande av Erik och Claes.
Tack.
anonymousUser
moreThanAYearAgo
Hej
Köpte en ny mc av Johans mc för ett par månader sedan. Mycket bra bemötande på alla plan från säljare till leverans. Även senare då jag gjort kompletteringar har jag fått samma bra bemötande.
Ska in på service och bokade tid via verkstaden, mycket proffsigt bemötande. Tycker dom med råge uppfyller kriterierna på bra mc-handlare.
Lars C
Markku
moreThanAYearAgo
Eran kunskapnivå värkkar vara låg! Gjorde servicen iFinland under halvapriset.
DanielFors
moreThanAYearAgo
Kan absolut inte hålla med om all negativ kritik. Visst, självklart går det inte att göra ALLA 100% nöjda då människor helt enkelt inte är mer än, bara människor.
Efter att ha läst kritiken på rejta, så åkte jag&en god vän till Johans för att handla lite skydd samt få lite goda råd inför ett beg KTM-köp. Visst, man kände sig lite tveksam pga den dåliga kritiken publicerad här, MEN, servicen var allt annat än dålig och vi blev mycket positivt överaskade!
Riktigt trevlig personal, fick bla hjälp av en mycket tålmodig (söt) tjej vid val av hjälm m.m.
Vi fick mycket hjälp från flera av personalen, man ansträngde sig för att hitta rätt människa till att svara på rätt frågor ang en hoj som ändå inte skulle köpas av just Johans! Att vi sedan drog ut på tiden och stod kvar i butiken efter stängningsdax en lördageftermiddag, och personalen var fortfarande lika trevliga, ja det säger ganska mycket!!
Det var INTE sista gången vi handlade hos Johans MC!
Hälsningar -- "Kärringen" från Alingsås! =)
Kent
moreThanAYearAgo
Kom med min HD vid lunchtid till verkstaden för att boka tid. Kundmottagaren följde med ut direkt o tittade på hojen. Han gjorde felsökning och lyckades årtgärda felet direkt! Man kan notera att: 1,Jag kom "obokad".
2.På hans lunchrast.
3.Han fixade hojen direkt, trots att HD inte är "Johans aukt.märke". (Hade några dagar tidigare besökt en auktoriserad verkstad med klent resultat).
Det är sådant bemötande som skaffar nya/nöjda kunder!
Stefan i Vänersborg
moreThanAYearAgo
Snabba svar via mail ang information och inbytespris. Glad och trevlig personal samt ett förtroendeingivande och proffsigt bemötande resulterade till en ny Street Triple och en nöjd kund. Jag kommer med all säkerhet att återkomma. Jag känner inte igen den kritik andra upplevt. Jag kan varmt rekomendera ett besök på Johans Mc så kan ni bedöma själva.
Reservdelsköpare
moreThanAYearAgo
Jag vill ge er på Johans MC ett förslag att överväga, och jag riktar mig särskilt till ägarna som sätter standarden för hur alla i butiken skall jobba. Även om du har mycket att göra när det kommer in nya kunder i butiken så ge kunderna, om så bara för en sekund, ett hej och ett leende. Gör sedan färdigt det du håller på med.
Det innebär att jag som kund känner mig uppmärksammad och välkommen. Att sedan vänta på att få service känns mycket lättare. Kanske ett nummerlappsystem skulle hjälpa? Då kan vi kunder strosa runt i butiken och kanske hitta något vi inte visste att vi behövde medan vi väntar.
Att däremot låta mig stå och vänta på att få hjälp utan att någon så mycket som ger mig en blick, trots att jag är ensam kund i butiken är mycket frustrerande och gör att jag skriver sån här kritik och helst åker någon annan stans och handlar.
Er
moreThanAYearAgo
Personalen tar inget som helst ansvar överhuvudtaget för att företaget ska gå runt. De är inte ens intresserade av kunder utan de sitter hellre i sitt kontor som de döpt till "MC-försäljning" och snackar med varandra för att göra sig onårbara.
Skärpning! Vill ni ha någon som helst försäljning räcker det inte med att det ser bra ut i butiken utan ni måste också snacka med kunderna!
responseFromCompany
Hej E.R.
Ledsen att du upplevde att våran personal inte tar något ansvar för dig som kund. Vi har mycket administrativt arbete under vintern, vilket kan upplevas som att vi bara sitter på kontoret.
Vad var det du ville ha hjälp med som du inte vågade fråga om?
MVH, Martin Isebäck
HenrikE
moreThanAYearAgo
Jag har under våren beställt reservdelat till min KTM genom Johans. Varenda gång jag varit inne så har jag fått ett trevligt och professionellt bemötande. Delarna har varit hemma i butiken på max en vecka.
Även i verkstaden har de varit trevliga och gett mig bra tips och råd.
Michaela Sarvik
moreThanAYearAgo
Jag har varit i kontakt med Johans MC gällande försäljning av min HD.
Via min kontaktperson hos dem, Claes Rygaard, fick jag reda på från början, klart och tydligt, var och hur de kunde hjälpa mig som kund i egenskap av förmedlare. Allt som vi kom överens om, avtalades enligt deras normer och rutiner i ett juridiskt förmedlingsavtal som stipulerade deras ansvar i försäljningsprocessen. Under förhandlingsprocessen har jag haft en kontinuerlig dialog med min kontakperson, då jag blev informerad om allt som behövde göras; kostnader, tid och andra handlingar som var nödvändiga att utföras enligt överenskommelsen. Givetvis är verkstadskostnaderna höga, 930/timmen, men Johans MC har garanterat kvaliteten för nödvändiga reparationer och underhåll av min MC, vilket såg till att min HD blev såld utan anmärkningar eller trassel. Jag uppskattar väldigt mycket Johans MC:s förmedlingstjänst och i synnerhet Claes Ryggaards professionalism, uppriktighet och engagemang i försäljningsprocessen som slutade med att både säljare och köpare blev nöjda. Jag rekommenderar hjärtligt att anlita Johans MC som förmedlare och ta gärna kontakt med Claes Rygaard för att få den bästa hjälpen som finns att erbjuda! Stort tack för ett gott samarbete!
Christian
moreThanAYearAgo
Jag försökte få kontakt via mail, för att sälja min begagnade motorcykel. Detta var 10 dagar sedan och de har fortfarande inte svarat mail. Lite långsam service kan man tycka....
responseFromCompany
Hej Christian! Ursäkta för detta, men vi får fixa detta omgående. Hör av dig till mig Johan Isebäck så löser vi detta. Mvh Johan Isebäck
anonymousUser
moreThanAYearAgo
Lämnade min TT600 på service då den bludrade när den blir varm och dom konstaterade att det är en tändhatt som är problem.
2 dagar senare ringer dom och säger att hojen är ``KLAR``
Bra!!!
Jag åker dit väntar 40min tills jag fick hjälp betalar 3500:-``FELSÖKNING OCH TÄNDHATT``
Tar mc-n och gissa vad en kvart senare bludrar ski**n som innan.
Jag ringer och berättar att problemet kvarstår men fick höra att dom har testat och att mc-n gick OK!
Och att jag kan lämna den på felsökning igen men att det kostar extra!!
Rekomenderas INTE!!!!!!
responseFromCompany
Hej Simon
Kontakta verkstaden så kan jag säkert förklara vad du har betalat för. En kombinerad t-hatt/spole kostar 1227:- så priset låter inte fel för felsökning och delar.
Marcus Thyrén
Verkstadschef
Kalle P.
moreThanAYearAgo
Bytte hoj (Triumph) på Johans MC och jag upplevde att jag fick mycket bra service och att det var väldigt trevlig personal överlag. Affären gjordes med jättetrevliga Åsa. Kan verkligen rekommendera den här firman, jag kommer definitivt att handla här igen.
Johnny
moreThanAYearAgo
Snyggt och ganska välsorterat för att vara en svensk butik. Hjälpsam personal. Dock fortfarande ganska dyrt - hittade byxorna jag var intresserad av 1000 kr billigare i england.
anonym
moreThanAYearAgo
Efter att ha sökt med ljus och lykta i nästan 18 månader efter en Piaggio MP3 som kändes värd att lägga pengar på dök det upp en annons på Blocket med den information jag ville ha och med bra bilder, dock kändes det lite väl långt bort (49 mil). Beslöt mig för att ringa Butiken Johans MC vilket ledde till att jag gladeligen satte mig i bilen med påkopplat släp och körde 50 mil provkörde Piaggio MP3 500 Business köpte den och en MC-barnstol till lilla dottern och körde hem 50 mil, och är fortfarande extremt nöjd med mitt köp.
Detta kan jag tacka den mycket serviceinriktade och trevliga personalen för. De jag hade kontakt med var Niklas och Erik* (*som jag även slutförde köpet med). Jag fick svar på alla mina frågor, bra pris, service och även hjälp med att lasta på MP3´n på mitt släp så att den stod säkert hela vägen hem.
Jag kan bara buga, bocka och tacka för en suveränt bra affär.
Jag handlar av dem igen och rekommenderar dem verkligen. Mer nöjd än jag får man nog leta efter:)
<
Erik Svensson
moreThanAYearAgo
Lät Johans MC förmedla min MC-försäljning. Allt gick hur bra som helst, trevliga, proffsiga och vilken skillnad på annonsen dom gjorde om man jämför med andra handlare. Proffsiga bilder och rätt text. Jag förstår att alla kan ha en dålig dag och kunder kan känna si och så. Jag har dock besökt Johans tidigare och alltid mött trevlig personal.
Lasse
moreThanAYearAgo
Jag är otroligt besviken på mc-försäljarna hos er, har nog aldrig blivit så ignorerad och sedan när jag väl fick hjälp då var det så nära stängning (17.30) att säljaren knappt lyssnade på mig utan ville verkligen bara stessa därifrån!
Dock måste jag berömma dom som jobbar inne i butiken för kläder m.m.. Blev uppmärksammad, det kom en säljare direkt och frågade om jag ville ha hjälp. Fick bra svar på mina frågor och det uppskattas! Så jag tycker det är dags för Johans MC att låta sina MC-försäljare lära sig ett och annat från säljarna i butiken!
Hade det bara varit butiken som skulle betygsättas hade svaret blivit 5 solar, men tyvärr så drar MC-försäljningen ner betygen! Kan inte sätta mer än en tvåa tyvärr. Med andra ord, vill ni köpa motorcykel, vänd er till nån annan. Ska ni köpa kläder och tillbehör ska ni definitivt åka till Johans MC!
Klockmannen
moreThanAYearAgo
Jaglämn.inminSuzukiDr650för en förg.reng.som jag ville få gjort då jag enligt han som servat den. När jag sedan skulle köra hem den så gick den inte alls att starta, jag gick in till verkst.och påpekade detta och inte heller de ifrån verkst kunde få igång den, jag godkände inte reperationen och bad dem åtgärda detta så att den åtminstone var i det skicket som den var när jag lämnade in den(dvs.fullt startbar),nästa dag fick jag besked om att den var klar.Jag hade hört av mig till dem över dagen via mail och påtalat att jag var missnöjd med servicen,när jag hämtade den så erbjöds jag pengar tillbaka för förgasarrengöringen mot att de lämnade Mc:n utan vidare åtgärd,jag gick med detta och hämtade Mc:n nästa dag, nu nästan tre veckor efter åtgärd kan jag fortfarande inte alls få igång Mc:n då den är så gott som omöjlig att startaMkt.ovänligt och arrogant bemötande tillkommer därtill(förutomden usla servicen)
paan
moreThanAYearAgo
Jag har köpt delar via nätet och betalat med kort,det har fungerat perfekt. Delarna kommer snabbt och man får besked på mailen när det är på gång.
Jag är helnöjd7rekommenderas.
Missnöjd
moreThanAYearAgo
Har varit i kontakt med Johans Mc flera gånger under ett par år.
Har inte varit nöjd med dem.
Har bara blivit bra bemött en gång. Det var från en ny säljare uppe på begagnat (äldre lite kraftigare kille) som var bra. Alla andra gånger har jag lämnat butiken och känt mig illa behandlad. Det började med att jag och min pappa skulle köpa en fabriksny Mc. Det skulle bli min första helt nya cykel och förväntingarna var stora. Kontanter fanns på fickan och vi skulle bara i stort sätt genomföra affären. Dock satt säljaren på sitt kontor och pratade i telefon i 45 minuter. Vi försökte få kontakt med annan säljare men de meddelade att det var han som hade hand om det märket (killen som pratade i telefon). Vi ställde oss och väntade en bit utanför kontoret så att han såg oss och kanske skulle skynda sig lite. Men när det var 15 min kvar tills butiken stängde åkte vi hem. Jag valde att köpa en begagnad mc istället. Efter detta har jag vart inne och beställt lite delar. Har då fått fel saker.
S.D
moreThanAYearAgo
Har sedan många år blivit trogen kund hos Johans tack vare att deras personal är både trevlig och proffsig.
Vill varmt rekomendera denna handlare för dom ställer upp även när det blir problem, så det lär bli fler besök och hojköp hos Johans mc.
Carl
moreThanAYearAgo
Tyvärr och dessvärre stämmer kommentarerna om dålig service och bemötande.Har flertalet vänner som sagt precis detsamma.Överlag verkar dom vara både arroganta och inte särskilt serviceminded gentemot kunder.Jag själv har med upplevt det.Det är en sorts nonchalans som inte hör hemma i en butik.Det är trots allt ganska stora summor man gör av med då man handlar mc och då kan man väl få ett bemötande därefter som är trevligt och tillmötesgående istället för det totala ointresset gentemot kunden som man upplever då man vart där.Mkt tråkigt.Verkstan är dock snäppet bättre än den dåliga servicen i butik.
responseFromCompany
Hej Carl,
Ledsen för det, kan du ge ett exempel på när du inte fick hjälp och upplevde "dålig service"
MVH, Martin Isebäck
super nöjd
moreThanAYearAgo
Tycker med dom är arroganta mot sina kunder.Inte ett dugg trevliga bara kalla och inte direkt så man känner sig välkommen att handla överhuvudtaget.Trist med tanke på att det är en stor affär man ändå gör då man ska spendera sina pengar på en hoj.
RKC_Hbg
moreThanAYearAgo
Åkte ca 220 km från Helsingborg till Johans MC för att kika närmare på en Triumph som jag efter provkörning köpte. Fick mycket bra hjälp med att lasta på hojen på släpet vid avhämtning 2 veckor senare. Mycket professionellt bemötande och mycket god service.. Enda smolken i bägaren var att mc:n inte startade när man kom hem. Visade sig vara batteriet som var urladdad. Lite amatörmässigt av Johans MC att inte kunna ladda batteriet inför en leverans, men alla gör vi ju fel och de bad om ursäkt för det inträffade.. I övrigt inga som helst klagomål. Kan med varm hand rekommendera Johans MC vid köp av mc/mc-tillbehör.
Sökord saknas