Välkommen till en av Sveriges mest välsorterade Ur-, Guld- & Juvelerar-butiker. Egen Design är vår specialitet. Smyckena tillverkar vi i vår egen verkstad, Vigselringar, Juvelsringar samt efter kunds önskemål.Aukt. Urverkstad för Cartier och Breitling.
Jarl Sandin Ur Guld & Juvel ABs utvalda länkar
Innehållet i denna modul är ändrat av användare
Bildgalleri
Jarl Sandin Ur Guld & Juvel AB, Företagsinformation
Officiell information
Juridiskt namn
Jarl Sandin & Söner Guld och Silver Aktiebolag
Bolagsform
Aktiebolag
Datum för upprättande
14.10.1986
Org.nr:
5562850700
Arbetsgivaravgift
Registrerad
Aktiekapital
102000
Omsättn.intervall
50000 - 99999 tkr
F-skatt
Ja, registrerad för F-skatt
Registrerad för moms
Ja
SNI-bransch
47772 Specialiserad butikshandel med guldsmedsvaror och smycken, 95250 Reparation av ur och guldsmedsvaror, 32120 Tillverkning av smycken, guld- och silversmedsvaror
Mycket bra butik med stort urval av klockor och smycken. Lyxigt OCH trevligt, Jag har alltid fått underbart bemötande, nu senast i lördags när jag köpte ett armband, tack trevliga och gulliga Marina för en service utöver det vanliga!!
Anonym användare
mer än ett år sedan
We love your "bling blings" Jarl Sandin! Jag fick en riktig fin förlovningsring, Jarl Sandin design den 12e Oktober. Det finaste jag har "skådat". Jag besöker ofta olika juvelbutiker och hos mig är Jarl Sandin top 3. Vi har nu lämnat in min förlovningsring för tillverkning av vigselringen . Vi vill tacka Jarl Sandin för de fina+hög kvalite smycken ni tillverkar. Tack för att ni har den där "extra touchen" som gör er unika. Något med det där lilla extra när man väl bär upp era fina smycken!
;-)
//Maria och Sam
Emma
mer än ett år sedan
Vi har köpt våra förlovningsringar hos Jarl Sandin. Läser att flera av er upplevt att personalen inte varit service minded med mera, men vår upplevelse är en annan. Kanske har tidigare kritik gett resultat i form av bättre service? Hur som helst så fick vi god service av flertalet i personalen och jag som är kräsen av mig och inte hittade en enstensring som jag ville ha fick prata enskilt med designern som nu designat ringen helt efter mina önskemål. Det är mycket möjligt att Jarl Sandins stenar är dyrare än de man tex kan köpa på nätet men för egen del tycker jag att det känns tryggt att köpa både ring och sten hos en etablerad juvelerare. Vi har ännu inte hämtat ut våra färdiga ringar, men jag både hoppas och tror att kommer att vara nöjda även när vi fått våra ringar på fingrarna!
Ewa
mer än ett år sedan
Jag köpte min vigselring här och kan i efterhand säga att jag borde ha valt ett annat ställe. Först och främst är personalen otrevlig och kylig. Man får anstränga sig rejält för att få deras hjälp och uppmärksamhet. En annan sak som är konstig är att man aldrig får träffa eller prata med guldsmeden som gör ringen. De jobbar utifrån att man på en lapp stor som en post-it ska beskriva och ungefärligt skissa hur man vill ha det. Men om man vill prata om vad som är möjligt/snyggt/idéer/storlek på stenar etc så går det inte! Istället ska dessa lappar skickas till guldsmeden och någon vecka senare får man svar. Svaret kunde vara "OK" eller "går bra". Men det säger väldigt lite. Jag hade velat ha mer service och möjlighet att rådfråga. Personalen i övrigt kunde inte svara på några frågor om design av ringen. Väldigt märkligt med tanke på vad man betalar. En annan sak var priset. När jag beställde ringen fick jag ett pris. Sedan ringde de tillbaka efter några dagar och sa att priset hade höjts. Då sa jag ifrån och fick mitt ursprungliga pris. När jag hämtade ringen ville jag titta på den, det var tydligen för mycket begärt för expediten blev sur och skulle ha tillbaka den med en gång. Expediten sa förresten varken, hej, hejdå eller tack. Det var tydligen inte inkluderat i upplevelsen heller. Jag gillar deras utbud och läget, butiken är fin. Men servicenivån och personalens bemötande borde vara mycket bättre!
Super personal
mer än ett år sedan
Satt och ögnade igenom vad andra skrivit, varit inne ett flertal gånger handlat kanske 5-6 gånger, tycker inte det varit några konstigheter. Alltid trevliga och då en inte kunnat har de bett mig vänta för att ta reda alternativt lämna över till en annan som kunnat frågan bättre, alltid hjälpsamma. Leenden och alltid ett hej. Tråkigt att alla inte uppfattar det på samma sätt, enda negativa jag an komma på är att det byts personal lite ofta, visst finns det de som har varit där länge men många ser man kanske under något år eller så och sedan verkar det vara tack och adjö.
Linda Li
mer än ett år sedan
Deras service o kunnighet på guld o diamanter är riktigt dålig! Det possitiva är det stora utbudet, men mycket är till överpriser! Klockavdelningen är OK!
Anonym användare
mer än ett år sedan
Ingen butik jag rekommenderar. Personalen är så otrevliga. Och med deras överpriser på sina varor, ( jämför med kvaliteten på stenar osv.) så tycker man att ett leende på läpparna och en trevlig expedit är det minsta man kan få.
Anna
mer än ett år sedan
Vi köpte vigselring där och jag fick för liten storlek trots att jag lämnade in en annan ring som passade perfekt i storlek. De försökt rätta till men den kom ändå tillbaka lite för liten och då tyckte de att jag skulle nöja mig. Dessutom lovade de att putsning skulle ingå men vid nästa besök försökte de ta tillbaka det. Riktigt dålig service.
Malin
mer än ett år sedan
Kan verkligen inte förstå allt negativt som är skrivet om Jarl Sandin. Har nyligen köpt både förlovnings och vigsel ring där och fått kanon service. Vid båda tillfällena har jag fått bra expedititer som verkligen vet vad de pratar om. Designade min vigselring efter egna idéer och den blev precis som jag ville ha den. Jättenöjd! Det enda man skulle kunna klaga på är väl att man ibland får vänta en stund på sin tur men detta är ju bara för att de har mycket kunder vilket i sin tur betyder att de har god service.
Sara Björk
mer än ett år sedan
Bemött av härlig personal, seriös, diciplinerad o go tjej hjälpte mig köpa klocka t min man, Hon hade tålamod och gav mig tid o visade runt, antar att det beror på vilken tid man går dit, Vilket fall så rekommenderar jag Sandins
Palizzio
mer än ett år sedan
Kunde inte sagt det bättre själv, Mr Car tog orden ur munnen på mig! Det räcker med ett steg och du är redan "scannad" om du bedöms som bra eller dålig kund. En av de sämsta shoppingupplevelser jag haft! Att du sen är beredd att hosta upp 30 000 för en ring, bryr sig ingen om att ta redan på! Slö, snorkig personal som inte alls är intresserad av att sälja, om du inte är uppklädd upp till tänderna med hela smyckeskrinet på dig samtidigt, gå någon annanstans!
Viktoria Wallin
mer än ett år sedan
Vi kom in i jakt efter en klocka, där vi har en budget på 15 000 kr. Vi passerar 4-5 expediter i butiken som inte ens tittar upp eller säger hej när vi kommer in, utan är alldeles för upptagna för att prata med varandra. När vi sedan får hjälp så får vi ett kyligt bemötande av expediten och känner oss båda obekväma i butiken.
Tycker det är mycket tråkigt att man ska känna sig illa till mods och obekväm i en butik där man är beredd att spendera en del pengar. Vi kommer handla någon annanstans. Vid besök under dagen i andra butiker har vi mötts av leenden, hög servicegrad och önskan om en trevlig dag när vi handlat färdigt. Alltså personal som är där för att hjälpa oss och inte för att vara märkvärdiga.
Peggy
mer än ett år sedan
Min blivande man och jag var inne hos Jarl Sandin för att titta på vigselringar inför vårt bröllop nu i oktober. Vi möttes av en tjej i 25-års åldern som inte gav intrycket av att vara vidare proffsig. Vi är själva strax över 30 och vill inte döma någon som inte är så mycket yngre, men fick kommentarer som "ja, det här är ringar i mellanklassen", inte för att vi bett om det eller ens för att det kändes som en bra nivå att börja på, utan före hon frågat efter vad vi var ute efter. När jag påpekade att vi gärna ville sätta oss ner med designern då jag ville ha ett band med diamanter och inkludera en rubin jag ärvt efter min mormor, ignorerade hon fullständigt mitt önskemål. När jag återigen påpekade att vi ville boka tid med designern kommenterade hon det med "det är onödigt dyrt". Min sambo har kraftiga fingrar, när han skulle prova ring hade hon ingen ring i den storlek som han ville prova, inte heller i den tjocklek han ville ha. När vi ändå ville prova något som åtminstone kunde vara någolunda likt den ev. blivande ringen fick han till svar "det finns inte". Inte någongång under samtalet gav hon intryck av att förstå vad vi ville ha, trots upprepade försök att få henne att lyssna. Slutligen tittade vi på några standardringar som vi inte var intresserade av, troligtvis för att det var vad hon tyckte var enklast att visa. Nu sitter jag här och är sugen på ett armband från Ole Lynggaard, men funderar på att åka hela vägen till Halmstad för att köpa armbandet, endast för att slippa gå in i den tråkiga butiken.
Kattis
mer än ett år sedan
Det stämmer absolut inte att Jarl Sandin har överpriser på sina varor. Jag handlade ett par örhängen från Dyrberg & Kern och de var ca 25% dyrare på NK än på Jarl Sandin. När de gäller deras egen design så är de klart att priserna blir lite högre. Det är ju ett hantverk o dessutom har ju guldpriset stigit en del. Jag tycker det är en fin o trevlig affär!
Anonym användare
mer än ett år sedan
Jag lämnade 2 st alliansringar till Sandins för att göras om till en ring. Jag bifogade ett certifikat, där briljanternas storlek framgick och erhöll ett kvitto i samband med inlämnandet av ringarna. Även på kvittot framgick stenarnas storlek. När ringen var klar visade det sig att briljanterna på den var utbytta till mycket mindre storlek. Efter att jag påtalat felaktigheten, hävdar Sandins att briljanterna inte var så stora som det framgick av certifikatet. Varför i så fall informerade inte Sandins mig om detta förran jag själv påtalade felet? Jag är mycket besviken på Sandins och borde aldrig ha anlitat dem.
Svar från företaget
Hej L. De 2 olika intygen ifrån Turkiet som du har, stämmer inte överens med verkligheten vilket vi kan bevisa, dessutom är det motsägelsefulla kvalitets angivelser på intygen, jag förstår att du är ledsen över detta men det är inte rätt att anklaga oss för det. Jag har vid flera tillfällen föreslagit att vi skall lösa problemet genom att vi anlitar en oberoende 3:e part, som gör en bedömning, men det har du inte accepterat. I företagets 56 åríga historia har det aldrig hänt att vi har blivit anklagade för att ha bytt ut stenar för en kund, och varför skulle vi riskera vårt förtroende nu? Jag hoppas att vi tillsammans kan återkomma till Rejta.se med ett resultat ifrån en 3:e part. Vänliga hälsningar Torgny Sandin
stolt kund
mer än ett år sedan
En upplevele att bara gå in i affären. Att ett familjeföretag kommit så långt kan man inte tacka någon annan än familjen. Hejja Sandins!
missnöjd
mer än ett år sedan
köpte förlovnings ringarna där, i den ena var det fel namn i ringen och när jag bad dom ändra så försökte personalen övertala mig att ha kvar fel namn..., att inte ha partens namn i den ena ringen... det säger väl ganska mycket om hur service minded de är när problem dyker upp. Men ja, det är stora skillnader på personal och personal där.
MM
mer än ett år sedan
Jag var inne i affären vid lunchtid och fick snabbt hjälp mycket trevlig upplevelse
Anna du kanske har gått upp i vikt efter vigseln.
Anonym användare
mer än ett år sedan
Har köpt våra förlovningsringar där, vi var på ett gäng andra ställen men tyckte absolut att det mest kunning personal på Jarls. Iaf den damen som hjälpte oss....
Frölundabo
mer än ett år sedan
Varför får man inte träffa den person som skall utföra arbetet man beställer? Då hade det kanske blivit rätt direkt? Irriterande och med det priset kunde man begärt mer
Anders
mer än ett år sedan
Går in i butiken och vill köpa smycken till min fru, men blir inte ens sedd. En tjej och kill expedit som verkar vara alldeles för upptagna av varandra än kunderna. Hade jag ägt stället så hade jag satsat på service istället för offentliga kyssar.