Om Halmén Musik AB

Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att du som företagare enkelt kan uppdatera din företagsinformation här på Eniro?

Halmén Musik AB, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namnAktiebolaget Halméns Musikinstrumenthandel
BolagsformAktiebolag
Datum för upprättande19.06.1957
Org.nr:5560649468
ArbetsgivaravgiftRegistrerad
Aktiekapital700000
Omsättn.intervall10000 - 19999
F-skattJa, registrerad för F-skatt
Registrerad för momsJa
SNI-bransch47595 Specialiserad butikshandel med musikinstrument och noter

Exekutiva befattningar/Administration

Mats Axel HalménOrdförande
Ola Lars-Håkan AnglevågVerkställande direktör
Mats Axel HalménLedamot
Ola Lars-Håkan AnglevågLedamot
Lisbeth Hougaard HalménSuppleant
Anna Birgitta AnglevågSuppleant
Lars Ludvigh Stensson NyströmRevisor

Omdömen om Halmén Musik AB

Po

mer än ett år sedan

Kunniga, hjälpsamma o trevliga. Det är alltid ett nöje att besöka butiken.

Anonym användare

mer än ett år sedan

Du får aldrig så bra service som på Halmèns.... Personalen KAN sina saker, det gillar jag som konsument. Kommer självklart igen, handlar där jag känner mig trygg!

Erik

mer än ett år sedan

Tyvärr får man inte sätta noll solar.

Jag köpte ett par in-ear hörlurar för 650.-, när jag några dagar senare ångrat mig och istället ville spara ihop mer pengar för att köpa slutna täckande kåpor gick jag in med obruten förpackning och kvitto för att få pengarna tillbaka. Det fick jag ej. Tillgodokvitto endast. Snorkigt bemötande och onödigt krångel för "småpengar" i en sådan affär.

Jag har efter det varit inne några gångar och kollat ut ett par stora lurar som jag ville ha, dom fanns inte på lager med skulle komma in senare. Alla gånger har personalen varit dryg och ointresserad och egentligen inte svarat på några frågor eller kommit med något vettigt alls.

Ett tag senare går jag in och frågar om lurarna kommit in, det hade dom. Jag frågar biträdet och jag borde lyssna på några andra innan jag slår till, hans svar: "Inte en aning!".
Ok... Jaja, jag visste väl ändå att jag skulle ha dom så mot kassan.
"Förresten, är detta versionen med spiralkabel eller rak?"
"Inte en aning" svarar biträdet.

När jag kollat vilken version det var och betalat drygt tusen kronor för mina hörlurar ser jag små paket med hörselskydd på kassabänken, tar upp ett paket och kollar närmre,
priset för dessa är 69.-
Biträdet frågar: "Ett par sånna?"
Jag: "Jag tänkte kanske att du skulle bjussa på ett par på köpet?"
Biträdet skrattar ur sig ett "Näädu!"
Jag (fortfarande glad och trodde han skojja: "Inte?"
Biträdet återigen skrattar ur sig ett "Nähää!"
Ok.

Detta var en fredag med fint väder och man borde va på sitt bästa humör, men icke.


Jag tänker aldrig handla, eller rekommendera någon, att handla på Halmens.
Jag kan förstå att dom säljer dyrare saker än så och att jag inte är deras "bästa" kund, men man ska fortfarande få samma service oavsett om man köper en kabel för 100.- eller en gitarr för 10000.-

Kanske den sämsta service och stämning jag varit med om i en butik någonsin.

Snälla, stötta inte den här butiken. Jag är inte den som brusar upp över småsaker, men här fick det vara nog.

Svar från företaget

Detta var mycket tråkigt att läsa.

Först och främst vill vi på Halmén Musik be om ursäkt till den drabbade kunden, detta får inte hända. Beteendet som omnämns är absolut inte representativt för hur vi jobbar på Halmén Musik och tolereras inte alls.

En önskan hade varit att "Erik" hade kontaktat oss med denna kritik så att vi hade kunnat lösa situationen på ett bra sätt.

Fakta: Vi har inte öppet köp, utan bytesrätt gäller. Detta är inget ovanligt alls och omnämns på våra kvitton.

Exemplet med hörselskydden känns lite luddigt? Helt ärligt, i vilken butik får man saker på köpet bara sådär, år 2012? Marginalerna idag tillåter inte att ge bort saker hur som helst. Jag hade förstått att rabatten varit befogad OM något fel begåtts, eller att något varit försenat men vad jag förstår så var det bara en god fredagsstämning?

Vi har givetvis en strävan att behandla alla kunder lika bra. Hur mycket man handlar för har ingen betydelse. Aldrig någonsin får vi vara nonchalanta, dryga, okunniga, ointresserade eller ovilliga att hjälpa till.

"Erik", kontakta gärna oss om du läser det här så vi kanske kan få en chans att gottgöra dig.

Mvh,
Emil
Halmén Musik

Kategorier

Sökord

Sökord saknas

Möjliga telefonnummerformat

04221513904-221 51 39042-21 51 390422-151 39