
Företagslån
Ansök om lån upp till 5 miljoner kronor
Få hjälp med din synlighet online
Vi på Eniro vill att det ska vara enkelt för svenska företag att nå ut och växa på internet - därför har vi samlat allt du behöver veta om digital marknadsföring under ett och samma tak.
Liknande företag i närheten
Elgiganten, Företagsinformation
Officiell information
Juridiskt namn
Elgiganten Aktiebolag
Bolagsform
Aktiebolag
Datum för upprättande
30.09.1993
Org.nr:
5564714474
Arbetsgivaravgift
Registrerad
Aktiekapital
100000000
Omsättn.intervall
> 10000000 tkr
F-skatt
Ja, registrerad för F-skatt
Registrerad för moms
Ja
SNI-bransch
47430 Specialiserad butikshandel med ljud- och bildanläggningar samt videoutrustning, 47540 Specialiserad butikshandel med elektriska hushållsmaskiner och hushållsapparater, 47420 Specialiserad butikshandel med telekommunikationsutrustning, 47410 Specialiserad butikshandel med datorer, programvara, data- och tv-spel, 47595 Specialiserad butikshandel med datorer, programvara, data- och tv-spel
Exekutiva befattningar/Administration
Ordförande
Verkställande direktör
Ledamot
Ledamot
Visar 4 av 9
Omdömen om Elgiganten
Danne Edberg
mer än ett år sedan
Jag köpte en tvättmaskin för snart 2 månader sen. Den fanns inte hemma men skulle komma hem nya om några dagar. 1 månad senare ringer jag ovjmh frågar och får då till svar att den kommer i Juli. Får ett par veckor senare sms om att jag har ett paket att hämta ut och några dagar senare åker jag dit här på det visar sig att våran inte finns hos dom! Ingen ursäkt eller någonting. Inte ens att de kompenserar mig. Nu har jag krävt en annan tvättmaskin för samma peng som ska komma inom 2 veckor. Sista gången jag är där!
Jane Melander
mer än ett år sedan
Stor lokal. Mycket billiga vitvaror, TV med mera. Trevlig personal!
Fy fan alltså!
mer än ett år sedan
Passa er för att handla nått på Elgiganten, speciellt Länna!!! Köpt mobiltelefon som inte fungerar, lämnar in, får lånetelefon som inte fungerar...ingen ersättning, hånskrattar när man kommer till servicen. Trodde det var engångsföreteelse, köpte en tvättmaskin som inte fungerade efter 2 mån, lämnade in den fick till svar att den var trasig, ingen garanti gäller, ingen service, bara snäsande vid servicen!!
Mikael Aidanpää
mer än ett år sedan
VARNAR FÖR ELGIGANTEN (Länna)!!!!!
BARA ETT STORT BLUFFÖRETAG!
För att göra en lång historia kort:.....
Köpte en Samsung Galaxy S7 på Elgiganten (Länna). Efter några månader lägger den helt av. Jag lämnar in den för reklamation och efter tre veckor får jag tillbaka min trasiga mobil. Vare sig garantin eller försäkring täcker mobiltelefonens skada och är tvungen att lösa ut en trasig mobiltelefon för 480 kr!!!!???
NU TILL SAKEN!
Lämnar in mobiltelefon på en mobilverkstad. De öppnar mobilen och på en timme får jag besked att det är ett mjukvarufel. "Kom tillbaka i morron då är den klar. Vi tar 390 kr för besväret"..
Boom boom boom!
Det Elgiganten inte lyckats åstadkomma på tre veckor har den här verkstaden löst på TVÅ DAGAR! Dessutom får jag betala MER för att lösa ut en trasig mobiltelefon på Elgiganten än vad det kostar att reparera mobilen på verkstaden
Nu visar det sig säger verkstaden att det är ett mjukvarufel på mobiltelefonen som inte går att laga/ svårt att laga.
Har vänt mig till press@giganten för en vecka sedan och bett att de vidarebefodrar mina mail till ansvariga chefer (för man kan inte nå cheferna) men inget svar/respons varken från press eller chefer!
Sammanfattning: Varken garanti eller försäkring gäller på köpt produkt för det hävdar att mobiltelefonen har öppnats (vilket den självklart inte har!).
Garanti: Finns ingen garanti om du köpt en produkt på Elgiganten att garantin gäller.
Försäkring: Teckna ej någon försäkring på Elgiganten. Försäkringen är en stor kassako för de och ett sätt att lura kunden på pengar! Förmodligen har du en bättre försäkring som täcker dina kostnader för reparation.
Produkten: Är helt övertygd om att Elgiganten sålt en begagnad mobiltelefon/ en mobiltelefon som varit öppnad och de vägrar erkänna sig ansvariga och stå till svars!
Får du verkligen en ny produkt om du köpt den som ny- Du kan aldrig vara säker!
Service: Räkna inte med att du får någon respons hos ANSVARIGA CHEFER om du vill klaga på en produkt. Servicecheferna (Länna) har varken förståelse, vill inte lyssna, hänvisar till leverantör/ verkstad och vill bara ha ärendet avslutat! Om det anser att ärendet är avslutat så anser jag att ärendet har precis börjat!!
Jag kommer inte vika mig en tum i ärendet! !
Anm. Mobilen är köpt på Elgiganten (garantin är två år och försäkring tecknad) ÄNDÅ så klär den här verkstaden av Elgiganten fullständigt).
Jag skulle SKÄMMAS om jag jobbade på serviceenheten på Elgiganten!
Kommer fortlöpande hålla ärendet uppdaterad, hur ärendet fortlöper, om jag får några svar från ansvariga mm..
Om någon från media eller liknade har intresse att kontakta mig så är ni välkomna så berättar jag gärna mera
DRIVKRAFTEN ATT FÖRA ÄRENDET VIDARE ÄR ATT HÄVDA MIN RÄTT OCH OSKULD I ÄRENDET!
2017-07-26: Betalade 480 kr i service butiken i Länna för att lösa ut en trasig mobil. Nu vägrar Länna ge mig kvitto också!?! Det här är ju kriminellt!? Uppdaterar status!
Jane Melander
mer än ett år sedan
Mycket bra billiga produkter och trevlig perrsonal!
Sökord
Sökord saknas