Innehållet i denna sektion är skapat av användare.
(15)
Mats Gustafsson
Fanns tyvärr inte noll solar! Riktigt otrevliga och väldigt dåligt bemötande när man vill göra rätt för sig. Ha aldrig med dom att göra! Ett väldigt gott råd!
6 månader sedanSvaraAnmäl
Marianne Lindgren
Är djupt besviken på collector har inte fått faktura från dom så ärendet gick till inkasso får betala två hundra trettiokronor mer. Har precis läst omdömen från andra som precis har upplevt samma som jag. Jag uppmanar alla att inte handla från företag som använder sig av detta fakturaföretag. Har bara köpt från företag med klarna de är vänliga och fungerar utan anmärkning. Man är tvungen att sätta minst en stjärna vill helst sätta minus fem.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
David Sjöstrand
Fick på
Se upp med dessa skojare. Fick påminnelse efter utebliven avi. Ringde, men de var helt omedgörliga, och tog ut sin påminnelseavgift. Hade två dagar att betala påminnelsen. Detta i kombination med att de är så omedgörliga gör att jag misstänker att det är väldigt lätt att hamna hos inkasso om man nyttjar deras tjänst.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Freddy Nilsson
Sjukt dåliga. Blev beviljad ett lån genom Lendo. Valde dessa som alternativ och fick hem samt signerade skuldebrevet. Inväntade utbetalningen men fick i stället ett mail där dom kortfattat informerade om att lånet ej blivit beviljat trots att jag signerat skuldebrevet o.s.v.
Känns sjukt oseriöst att dom inte gör dom kontroller som behövs INNAN dom "beviljar" människor lån. Nu valde jag en annan bank i stället och kommer aldrig använda mig av dennna skojarbank igen i alla fall. Värda minus om det fanns som alternativ.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
lina
Dålig
Fick idag hem en påminnelse av collector. Men inte fått den vanliga fakturan. Antagligen har dom glömt att skicka ut den då det inte är första gången dom felar. Sista gången jag använde mig av deras fakturaservice
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
f.d kund
Sparkonto
Har haft sparkonto hos Collector en längre tid och det fungerar fint. Räntan är relativt bra och stabil. Bra hemsida med enkel inloggning och uttag.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Anonym
Oseriösa, tar orimliga avgifter.
Collector lägger gärna på en förseningsavgift på 60kr och inte nog med det skickar de ut en ny faktura med ytterliggare 60kr på. 120kr att betala. Hela fakturan består av deras egna avgifter - alla västtrafiks biljetter är betalda nu. De kan inte förstå det orimliga i att fakturera 120 kr i rena "hittepå"-avgifter. En biljett kostar alltså 24kr. Dessutom dålig service på deras telefonsupport. Problemet är fortfarande inte löst, efter flera dagar.
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Missnöjd
Dåliga rutiner
Akta för företag som använder Collectors fakturaservice. Det tar 10 dagar för deras faktura att komma fram men de är snabba att lägga på extra avgifter när man blir sen att betala (pga deras sena faktura).
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Inlandsbo
Uselt bemötande
För det första kan man kan undra varför människor med arrogant och överlägsen attityd jobbar med kundtjänst i ett inkassobolag. Har man hamnat hos inkasso så har man gjort det pga betalningssvårigheter och bakgrunden till att man hamnat där kan variera men sjukdom och arbetslöshet torde vara två stora orsaker. Man befinner sig alltså redan nertryckt i skoskaften när man ringer dit men efter samtalet är du djupare nedtryckt och bemött än någonsin.Har själv haft att göra med olika inkassobolag och dom flesta är mycket lyhörda och bra. Bara för att man hamnar hos inkasso och upprättat en betalningsplan så innebär det inte att alla problem är ur världen utan man kan komma att behöva återkomma både en och flera gånger för att be om nåd att betala senare osv. Hos Collectors kundtjänst möts man bara av arrogans, tukt och förmaning trots att man faktiskt bemödar sig att ringa för att föra en dialog. En gång kan gå bra att ringa men attityden du möts av är inte rolig, nästa gång du ev ringer så är det kalla handen och sedan sätter dom dig på någon slags intern bevakning för att vid minsta sena betalning hugga till och skicka till KF. God inkassosed från deras sida = NEJ! Många inkassoföretag ringer faktiskt kunderna, dom bryr sig för att dom vet av erfarenhet att det är bättre att få till en uppgörelse med kunden istället för att KF ska kväva kunden med ett högt krav och en ev löneutmätning ger kanske ingenting! Ofta händer mig när jag ringer inkassobolag att dom tackar mig för att jag tagit kontakt och då arbetar man efter god inkassosed men det kan även vara så att det är personer lämpliga sin arbetsuppgift som arbetar med just sådana ärenden. Hoppas Collectors ansvariga ser över personerna som jobbar med kundtjänsten för idag krigar alla om att vara bäst och ofta när du ringer företag idag så blir du uppringd därefter av ett kundundersökningsföretag som vill mäta hur nöjd du är och det pga stor konkurrens på marknaden. Hoppas Collector Gbg tar till sig detta och gör något bra av det för framtida kunders skull för personligen kommer jag noggrannt att kolla om Collector är inblandad som kreditgivare innan jag handlar av något företag. Till sist, det är vi skuldsatta kunder som betalar till eran lön!
Mer än ett år sedanSvaraAnmäl
Anders S
Varning !!!
Betalade in på fel konto.Tog två veckor att få något gehör från dom (ringde jag 6 gåner under tiden!!! Collector lovar att återkomma men skiter i sina kunder utan skickar bara ut nya krav. Man blir så trött på sådana här företag....