Vi upptäckte omedelbart en stor larv (stor som lillfingernagel) i en av rätterna. Restaurangen bad om ursäkt och erbjöd ny tillagad rätt. Mitt sällskap hade vid det laget tappat aptiten och ville inte ha något alls. Vid betalning ströks just den maten från kvittot med hänvisning att maten inte hade ätits upp. Larven nämndes inte alls.
Inte riktigt den anledning jag väntat mig!
Vad jag väntat mig var mer något i linje med:
”- Vi är så ledsna att över det som hänt, för att få tillbaka en del av förtroendet vi förlorat bjuder vi på resterande lunchen värd 258:- för er hela familj.”
Det handlar inte om pengarna utan principen att ta händelsen på allvar och visa att man vill få chansen att återuppbygga förtroendet.
Nonchalansen av händelsen var definitivt värre än larven! Skärpning China Town!
Från och med nu kommer jag utgå från de restauranger som förtjänat smileys.
Länk till smileys Helsingborg.
https://helsingborg.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=ba9a36220e7848c391516133da78e242