Om Bad & Värme Turex Rör AB

Turex Rör AB driver, sedan mer än 40 år tillbaka, entreprenadverksamhet och VVS-service. Medlemmar i Bad & Värme. Välkomna!

VVS-installation

Vår entreprenadavdelning arbetar med entreprenader, moderniseringar och totalrenoveringar. Vi utför värmeinstallation i villor liksom i större fastigheter. Om energikostnaderna rusat i höjden, hjälper vi till med utredning och förslag till energibesparingsåtgärder.

Vi har stor erfarenhet från alla typer av värmeanläggningar. Vi levererar pannor och värmepumpar från alla kända tillverkare.

En installation gjord av oss är en garanti för mångårig funktion och service.

Bad & Värme Turex Rör ABs utvalda länkar

Innehållet i denna modul är ändrat av användare

Bildgalleri

  • Bad & Värme Turex Rör AB VVS, Nacka - 1
  • Bad & Värme Turex Rör AB VVS, Nacka - 2
  • Bad & Värme Turex Rör AB VVS, Nacka - 3
  • Bad & Värme Turex Rör AB VVS, Nacka - 4
  • Bad & Värme Turex Rör AB VVS, Nacka - 5

Bad & Värme Turex Rör AB, Företagsinformation

Officiell information

Juridiskt namnTurex Rör Aktiebolag
BolagsformAktiebolag
Datum för upprättande02.08.1967
Org.nr:5561111690
ArbetsgivaravgiftRegistrerad
Aktiekapital100000
Omsättn.intervall10000 - 19999
F-skattJa, registrerad för F-skatt
Registrerad för momsJa
SNI-bransch43221 Värme- och sanitetsarbeten

Exekutiva befattningar/Administration

Alf Richard ÖstbergOrdförande
Lars Mikael StrandVerkställande direktör
Alf Richard ÖstbergLedamot
Lars Mikael StrandLedamot
Maria Cecilia RichterSuppleant
Anna Margareta Elisabet KlebergRevisor

Omdömen om Bad & Värme Turex Rör AB

John Enström

mer än ett år sedan

Snabba och kunniga!

Shangin Leung-Hultgren

mer än ett år sedan

När vår värmepump tystnade och slocknade en kväll i januari hörde jag av mig till Turex rör efterföljande dag. De ville först och främst att en elektriker skulle kontaktas. De hjälpt mig att hitta en elektriker som kunde komma samma dag!

Andreas

mer än ett år sedan

Turex skulle komma ut och laga min hydropress, dom konstrade att dom inte kunde hjälpa mig att laga den men säljer gärna en ny till mig. Detta är över på 3 minuter. I brevlådan landar det en faktura på dryga 1100kr. 350 kr+ moms för en servicebil men då ingår det inte någon som kör bilen eftersom timdebitering börjar när bilen lämnade kontoret. Jag betalade alltså 1100kr utan att någon ens försökt laga min hydropress. Skälig avgift?? Inte enligt mig, men enligt turex.

BJ

mer än ett år sedan

2009-10-22
Montage av ny Bergvärmepump F1145.
PÅ endast 2 dagar monterades och idrifttogs den nya bergvärmepumpen NIBE F1145 6 kW .
Borrning av bergbrunn var utförd tidigare.
Det var mycket proffsiga hantverkare som utförde ett mycket bra arbete på den korta tiden.
Arbetet var upphandlat via anbud. Min erfarenhet av den nya NIBE F1145 är tills nu mycket goda.
Fjärrkontakt för tillfällig höjning av varmvatten och fjärrkontakt för sänkning av temperatur går att montera om man ej vill gå till värmepumpen.
Tack för den mycket korta installationstiden och det fina arbete som ni utförde och tack Rickard för ditt engaremang.

Bertil J

Anders Hollgren

mer än ett år sedan

opålitliga och gör dåliga jobb

Svar från företaget

Hej Anders
Tråkigt att du känner på detta vis.
Vad har vi utfört för arbeten hos dig?
Blir enklare för oss att motivera vårt svar till dig.
Vi finner dig inte i vårt kundregister.
Med vänlig hälsning
Richard Östberg

Sven Silvander

mer än ett år sedan

De gjorde några smågrejor. Tog cirka 2 timmar, de debiterade för 4,5 timmar och hävdade transporttid. Jag frågade dem om vilka transporter de gjort som tagit så lång tid. Ingen svarade. Inte ens VD:n. De tog 300 i adm avgift för ROT, vilket aldrig hänt mig tidigare trots kontakt med över 10 olika hantverkare. Materialpåslaget var löjligt stort. Kort sagt - UNDVIK DETTA OSERIÖSA FÖRETAG TILL VARJE PRIS!!! KLART SÄMSTA HANTVERKARE JAG NÅGONSIN HAFT MED ATT GÖRA!

Fredrik

mer än ett år sedan

Har inga prylar i bilen med sig trots "standardjobb". Handlar på Ahlsell och tar brutala påslag på material. Måste vara minst +100%. Tar dessutom 350 kr i avgift för ROT-avdrag. Men efter lite tjafs fick jag ner priset en smula.
Nej, med den här stilen är det inte konstigt att hantverkare har dåligt rykte. Turex rekomenderas INTE!

Svar från företaget

Vi har fri pris sättning i Sverige och kunden har alltid friheten att välja löpande eller fast pris och du valde löpanade räkning. Om konsumenten vill nyttja rot avdraget så ska hon upplysa om detta när arbetet beställs, vilket inte hände i detta fall. Vi upplyser då om att vi har en avgift på 350 kr, för detta skall företaget bevaka att kunden betalar sin faktura och först då kan man fylla i dom papper som skall skickas till RSV, därefter skall vi bevaka att pengarna kommer från RSV för att sedan bokföras i systemet, först då är allt klart. Mao så är detta ett arbete som utförs och företaget kan ta betalt för det. I detta specifika fall upplyste inte konsumenten att Rot skulle nyttjas och vi fick göra om fakturan. Vad är ett standard jobb i Vvs branchen?
Korrigeringen av fakturan gick smidigt utan "tjafs"
vi diskuterade i 10 minuter och sedan var du nöjd med resultatet.
Turex Rör tackar för dina synpunkter och vi tar åt oss av kritiken, vårt mål är att alltid bli ett bättre företag.
Richard Östberg

Anonym användare

mer än ett år sedan

En tog emot min beställning som skulle finna på butiken 3 dagar senare. När jag kontaktar dem då är det ingen som har någon anning om beställningen. Man gör om beställningen. OCH detta gjorde vi 4-5 ggr under 2 månaders tid!! Tyvärr saknas ordning på Turex Rör AB och de håller inte tider. Kommunikationen mellan butik och installationsavdelningen är ännu sämre.