Arbeta hos oss

Kompetenskrav för en telefonist

Hos Eniro 118 118 AB arbetar telefonister som alltid har kunden i fokus. Vi vet att våra kunder är mycket nöjda med oss och för att motsvara, och helst överträffa, dessa förväntningar ställer vi höga krav på våra medarbetare.

I arbetet ingår:

  • Att på ett serviceinriktat sätt utgå från kundens behov och även agera rådgivare.
  • Att på ett proffsigt sätt ta initiativ och hantera sökningar i olika databaser.
  • Att med röstens hjälp få kunden att känna sig speciell, genom ett positivt uttryckssätt och engagerat röstläge.
  • Att vara lyhörd och uppfatta signaler för att underlätta kundens behov av kontakter med omvärlden.
  • Att tillsammans med din teamchef eller enhetschef följa upp dina prestationer.

Förväntningar vi har på dig:

  • Du har god service i blodet! Du drivs av att hjälpa andra och har en personlig och behaglig framtoning i telefon.
  • Du har god inlevelseförmåga och modet att ta egna initiativ för att överträffa kundens förväntningar.
  • Du är en nyfiken person som håller koll på vad som händer i omvärlden.
  • Du har förmåga att arbeta i ett högt tempo.
  • Du är flexibel och kan arbeta varierande och obekväma arbetstider.

Kvalifikationer:

  • 3-årig gymnasiekompetens eller motsvarande
  • Mycket snabb skrivhastighet (nedslagshastighet på minst 250/min)
  • Mycket goda stavningskunskaper
  • Mycket god kommunikationsförmåga
  • Goda kunskaper i geografi samt samhällskännedom
  • Goda kunskaper i engelska