Om Åhus Gästgivaregård
Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att du som företagare enkelt kan uppdatera din företagsinformation här på Eniro?
Dina konkurrenter har använt den här ytan för att berätta om sitt företag. Du vet väl att du som företagare enkelt kan uppdatera din företagsinformation här på Eniro?
Svenska Bio - Kosmorama Kristianstad
Östra Boulevarden 3
29131 KRISTIANSTAD
Restaurang Kvarnen & Konferenscenter
Spannmålsgatan 9
29132 KRISTIANSTAD
Hotell Hanöbris
Bokekullsvägen 2
27730 KIVIK
Hälleviks Havsbad
Semestervägen 5
29472 SÖLVESBORG
Juridiskt namn | Espet Aktiebolag |
Bolagsform | Aktiebolag |
Datum för upprättande | 26.04.1993 |
Org.nr: | 5564659117 |
Arbetsgivaravgift | Registrerad |
Aktiekapital | 400000 |
Omsättn.intervall | 20000 - 49999 |
F-skatt | Ja, registrerad för F-skatt |
Registrerad för moms | Ja |
SNI-bransch | 55101 Hotellverksamhet med restaurangrörelse |
Rolf Anders Nilsson | Ledamot |
Eva Maria Therese Nilsson | Suppleant |
Patric Mathias Andersson | Revisor |
Carl Jesper Sturesson | Revisorssuppleant |
Eva Ekstrand
mer än ett år sedan
Var här för 2 år sedan och ville bara hem
Hamnade i Åhus av en slump igen genom jobbet
Och jäklar vilken skillnad
Mat, personal, rummen , ja allt var som en dröm
Bokade ny vistelse med hela familjen igen
Snacka om att lyfta ett ställe från 0-100
Tack
Anette Dalling
mer än ett år sedan
Rummet litet men rent och fräscht. Behövs inte större ska ju bara sova. Vi åt en tre rättersmiddag och den var fantastisk. Vi var inte så många som över så lite synd att man inte använder rummen mot hamnen till alla gäster. Vi åt en god frukost i härlig miljö. Återvänder gärna.
Can konferensresenär
mer än ett år sedan
Ätit några måltider där senaste tiden. Maten håller oerhört hög klass. Välkomponerat, fint upplagt och fantastiska smaker.
Arne Pettersson
mer än ett år sedan
Vi var på en övernattning på Åhus Gästis inkl. en trerätters middag på kvällen. Maten var mycket välsmakande, fint upplagd och presenterad samt prisvärd! Servicepersonalen mycket trevlig och bra. Det märks en tydlig satsning från de nya ägarna på hela konceptet. Rummet var rent och snyggt men litet, fick plats med dubbelsäng plus en gång runt sängen på 50 cm.
Anonym användare
mer än ett år sedan
Som gammal kund kan jag inte förstå att det finns folk som inte fattat charmen som finns hos personal o byggnad.Det är väl bra om dom hittar andra ställen att bo på.Nisse Ekvall
Inger
mer än ett år sedan
Uselt bemötande vid lunchtid. Hit går vi aldrig igen
Jan-Olof
mer än ett år sedan
Detta är ett hotell ni ska upp upp för. Det finns ingen relation mellan pris och produkt. Ett rum för 1 295 kr som hör hemma på ett enstjärnigt hotell. Mat och service står inte i relation till pris. Be att få se rummet innan ni checkar in och kolla menyn innan ni bestämmer er för att äta. Räkna inte med några positiva överraskningar.
Saneringsdags
mer än ett år sedan
Vi bodde en natt 16 -17 juli på Åhus Gästis i ett rum (nr 1) som stank av mögel, fick sova med fönster öppna för att stå ut. Klagade på morgon i receptionen, och fick til lsvar att det var inga problem dygnet innan. Skrev brev till ägaren - inget svar. Har nu anmält detta till Miljökontoret i Kristianstad som direkt reagerat mycket professionellt.
CE
mer än ett år sedan
Vi bodde där 4 familjer under en helg i höstas
och alla blev bestulna på små saker typ puder,örhängen mm till ett värde av ca 2000:-.
Nu är det inte värdet på det vi blev bestulna på
som sätter smolk i bägaren utan den totala
lyhördheten från ledningen och locket på som gör
oss bittra
Anders med familj
mer än ett år sedan
Utsökt julbord med många goda sillsoter!
Martin
mer än ett år sedan
Ett riktigt härligt ställe.God mat, goa drinkar, fantastisk vinmeny, mysiga rum och go personal.
William
mer än ett år sedan
Serverades en underbar 3-rätters middag på "Gästis" i helgen. Lammet var av världsklass och servicen fantastisk.
Roger T.
mer än ett år sedan
Mejlade en förfrågan för 2-3 veckor sedan. Inget svar. Först nu, vid 3:e uppringningen, fick beskedet: "Fullbokat av ett företag - det kanske är därför du inte fått något svar på din förfrågan."
Anonym användare
mer än ett år sedan
dyrt och Sämst mat
Martina
mer än ett år sedan
Toppenställe! Fin inredning, mysig känsla och bra service. Väldigt härlig lounge att sitta i. Litet rum men så himla fint och mysigt. Härlig känsla över hela stället. Maten är något av det godaste jag ätit. Rekommenderar varmt!
Ola Andersson
mer än ett år sedan
Vilket uppsving, maten personalen och allt det nyrenoverade
10 av 10
ola
Carl
mer än ett år sedan
Inte alls som en gästgivaregård borde vara.
Små mörka rum, dålig mat och tråkigt bemötande.
Välj ett annat ställe!
Administratör
mer än ett år sedan
Från den 1 januari 2013 har Åhus Gästgivaregård ny ägare.
De nya ägarna har även Tomarp Gårdshotell.
Åhus Gästgivaregård har renoverats och moderniserats och stor vikt läggs på maten.
Ulla-Britt
mer än ett år sedan
badrummet var det enda som var rent.
De gamla möblerna som luktade unket. Rummet var ostädat med gammal vinpåse i skrivbordslådan. En mus som kom inifrån toaletten mitt i natten.
Glögg fanns det ingen varken när vi kom eller när vi åkte.
Dåligt bemötande, fick själva leta efter rummet.
Dålig frukost.
Gäller julbord med logi 2011.7
Aldrig mer, jag lovar.
Ingela Andersson
mer än ett år sedan
Ett litet dubbelrum med liten toa och pytteliten dusch en krok på toan var hänger man badlakanet? ingen hylla för necessären och ingen hårtork. Inga mörkläggningsgardiner vilket innebar att vi vaknade i full dager kl 06.00. Otroligt lyhört vi hörde allt grannen sa. Äckligt med rynkig fuktskadad sliten heltäckningsmatta i trapphus och korridoren. Uppstoppade djur bl a ett stort vildsvin och räv, uppstoppade fåglar i den s k receptionen. Vi har nog aldrig legat på något hotell varken i Sverige eller Europa med så många brister.
Besviken gäst
mer än ett år sedan
Eftersom vi som arbetar på vårt företag bor i Åhus, tyckte vi när vi fick en "inbjudan" av Åhus Gästis att äta julbord där till ett speciellt "Åhus-pris" att det var det självklara valet till årets julfest.
Gissa om vi blev besvikna! Det var oerhört länge sedan man gick från en restaurang med sådan bitter eftersmak.
Först när vi kom dit, blev vi väldigt ointresserat hälsade välkomna (?) och hänvisade till lite glögg som vi hittade i en hörna... Det fanns 2 sorter, "alkoholfri glögg" & "glögg". Men ingenstans stod det att det var alkohol i den andra, något som jag är rätt säker på att det heller inte var....
Väl framme i rummet där vi skulle sitta fick vi förklarat för oss att någon service inte fanns. Ingen krögare hälsade oss välkomna, ingen ville ta upp en beställning. Ville vi ha något att dricka fick vi snällt själva gå till baren och hämta.
Själva julbordet var det sämsta jag har ätit. Sillen hade åkt ut & in flera gånger, så många av dem påminde misstänkt om varandra både i smak & färg. Den inkokta laxen smakade som kokt papper. När vi kom till det kallskurna, så ståtade det med den mest jämngråa färgen jag någonsin sett på uppskuret kött, och det oavsett vad som stor på de få lapparna som stod där. Toppen av det, var en oidentifierbar skiva kött jag fick på tallriken som dessutom var härsken!
Att sitta som värd på ett julbord, och behöva smussla ut härsket kött ur munnen och försöka hålla god min mot anställda är helt oförlåtligt.
Kvällen avslutades med att Åhus Gästis visade sig från sin sämsta sida. Vi fick gå till baren för att beställa avec till kaffet, och beställde Jamesons, något som kostar 285:- flaskan på bolaget. Det blir c:a 4:-/ cl. En seriös krog tar normalt max 4 X inköpspriset, dvs, c:a 16:-/cl för detta. Här drar Åhus gästis till med det DUBBLA, dvs 8 X inköpspriset! 32:-/cl. De drar alltså in 2280:- / flaska!
Detta tillsammans med att man serverade ytterst undermålig mat på julbordet kan jag dessvärre inte kalla för något annat än lurendrejeri!
Det är så synd att vissa företag som har rättigheter inte även förstår att man har skyldigheter.
MJ
mer än ett år sedan
Många ställen har vi varit på, men frågan är om inte detta är stället där vi fått minst för pengarna. Middagen bestod av en 3-rättersmeny, som var dyr för oss, men billig för Åhus Gästgifvaregård. I vårt weekendpaket ingick en grön ärtsoppa, följt av en huvudrätt på majskyckling (inte ens bröstfiléer) med en rödvinsrisotto som såg oaptitlig ut. Det avslutades med en enkel crème brûlée. Frukostbuffén dagen efter saknade det mesta. Och av det som faktiskt fanns där var det nog bara äggen som var ok. T ex smakade köttpåläggen så illa att jag var tvungen att spotta ut dem.
Med andra ord - detta ställe var en stor besvikelse. Vi rekommenderar alla att undvika det!
CG
mer än ett år sedan
Jag har ätit otroligt många julbord i mina dagar (pga. mitt jobb) och detta var det sämsta. Sillen är vattnig, allt som kan hittas som halvfabrikat lägger dom ut och saker som revben och grönkål är i princip oätbart. Maten tog slut på bordet och en del saker tog helt enkelt slut. Musikunderhållning var kass och dryckerna dyra. Enda positiva var personalen som var trevlig.
giander
mer än ett år sedan
Fantastisk plats med underbar närmiljö. En underbar meny. Varm, ombonad inomhusmiljö och trevligt bemötande från personalen. Rekomenderas varmt till alla er som inte upplevt denna plats.
Sofia
mer än ett år sedan
Bra boende, god mat, bra spel.
Hit kommer vi tillbaka!
defmalle
mer än ett år sedan
idag skulle ingen restaurang klara sig untan kunder alls
'
Anonym användare
mer än ett år sedan
Åt julbord där under december 08 och maten tog hela tiden slut och det fanns inte så mycket att välja på. Man fick hela tiden själv påminna köket om allt hela tiden! Trist!
Sökord saknas